Zostaje stara spółka, KSM jedynym ograniczeniem - echa Zgromadzenia Wspólników Speedway Ekstraligi

Zgromadzenie Wspólników Speedway Ekstraligi oddało kompetencje do zatwierdzenia regulaminu rozgrywek radzie nadzorczej. Na jej czele stanął Andrzej Witkowski, szef Polskiego Związku Motorowego.

Marcin Kozłowski
Marcin Kozłowski

Kilka godzin trwały czwartkowe obrady Zgromadzenia Wspólników Speedway Ekstraligi, spółki zarządzającej rozgrywkami Enea Ekstraligi. Przedstawiciele wszystkich klubów jednogłośnie zgodzili się, by regulamin rozgrywek Drużynowych Mistrzostw Polski zatwierdzała trzyosobowa rada nadzorcza, której szefem został Andrzej Witkowski, prezes Polskiego Związku Motorowego, a wiceprzewodniczącym Andrzej Grodzki. Tym samym motorowa centrala przejęła kompetencje do tworzenia i zatwierdzania reguł gry obowiązujących w Enea Ekstralidze.

Przedstawiciele klubów po długiej dyskusji uznali bowiem, że nie są w stanie pogodzić swoich interesów i stworzyć regulaminu, który wszystkich zadowoli. Dokument przygotowuje obecnie grupa ekspertów powołana właśnie przez prezesa Witkowskiego. Na początku listopada kluby dostaną do zaopiniowania projekt regulaminu. Zasady gry na sezon 2013 muszą być zatwierdzone do końca listopada, a 1 grudnia ma się rozpocząć okres transferowy.

W związku z przekazaniem kompetencji powołanej radzie nadzorczej do zatwierdzania i tworzenia regulaminu nie zostanie rozwiązana spółka Speedway Ekstraliga, która nadal będzie zarządzała rozgrywkami Enea Ekstraligi. Nowym szefem spółki zostanie od 1 listopada (31 października kończy się kadencja) Wojciech Stępniewski, do niedawna prezes Unibaksu Toruń. Jego zastępcą ma być Ryszard Kowalski, dotychczasowy szef SE.

Podczas zgromadzenia nie rozmawiano o szczegółach regulaminu rozgrywek ekstraligi na sezon 2013. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się jednak, że jedynym ograniczeniem w przyszłym roku ma być Kalkulowana Średnia Meczowa. Górny limit ma - podobnie jak w tym roku - wynosić 41 punktów na zespół. Nie wiadomo, czy zachowany zostanie dolny limit (w sezonie 2012 - 34 punkty). W rozgrywkach nie ma już obowiązywać limit zawodników z cyklu Grand Prix startujących w jednym zespole. Drużyny będą więc wystawić w jednym spotkaniu kilku żużlowców z elity. Młodzieżowiec z KSM powyżej 4 punktów nie zostanie przesunięty na pozycję seniora. Nie będzie wprowadzony też regulamin finansowy, który miał ograniczyć wydatki klubów.

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×