Orlen Liga oraz PlusLiga w mediach społecznościowych
PGE Skra Bełchatów oraz Asseco Resovia Rzeszów przekroczyły w tym sezonie barierę stu tysięcy polubień na Facebooku. Oba zespoły zdominowały media społecznościowe, mają miażdżącą przewagę nad kolejnymi drużynami pod względem obserwujących na Twitterze oraz Instagramie.
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle oraz Jastrzębski Węgiel również odbiegają od pozostałych drużyn, ale liczba fanów ich oficjalnych kont jest znacznie mniejsza niż w przypadku Resovii oraz Skry. Dodatkowo zespoły te ograniczyły się tylko do Facebooka. Ponad dziesięć tysięcy polubień mają profile Transferu Bydgoszcz oraz AZS Politechniki Warszawskiej, a bliskie przekroczenia tej granicy są AZS Częstochowa oraz Lotos Trefl Gdańsk.
Na szczególne wyróżnienie zasługują Effector Kielce oraz AZS PW, które kibiców starają się przyciągać we wszystkich analizowanych portalach społecznościowych. Godny odnotowania jest również fakt prowadzenia profilu na Instagramie przez BBTS Bielsko-Biała.
Samo istnienie w mediach społecznościowych nie jest równoznaczne z wysoką jakością czy konsekwencją prowadzenia działań. Portal SportoweFakty.pl przeanalizuje poczynania klubów Orlen Ligi oraz PlusLigi po zakończeniu sezonu.
Liczba fanów oficjalnych profili zespołów PlusLigi (stan z 19.04.2014):Drużyna | |||
---|---|---|---|
Asseco Resovia Rzeszów | 105 728 | 7 310 | 1 680 |
PGE Skra Bełchatów | 111 244 | 8 566 | 1 011 |
Jastrzębski Węgiel | 34 076 | brak | brak |
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle | 64 934 | brak | brak |
Indykpol AZS Olsztyn | 6 833 | 1 834 | brak |
Cerrad Czarni Radom | 7 556 | 1 074 | brak |
AZS Politechnika Warszawska | 10 482 | 2 438 | 760 |
Effector Kielce | 5 025 | 1 253 | 248 |
Transfer Bydgoszcz | 11 384 | brak | brak |
Lotos Trefl Gdańsk | 9 077 | brak | brak |
AZS Częstochowa | 9 140 | 1 222 | brak |
BBTS Bielsko-Biała | 2 694 | brak | 144 |
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas! Na Twitterze też nas znajdziesz!