Orlen Liga oraz PlusLiga w mediach społecznościowych

Nie tylko strona internetowa, ale także Facebook, Twitter czy Instagram są dla kibiców źródłem wiedzy o ulubionym klubie. Kto ma najwięcej fanów w tych portalach?

Dominika Pawlik
Dominika Pawlik

Social media, czyli media społecznościowe na stałe wpisały się w sport. Za pomocą serwisów, marki mogą generować ruch, a także wpływać pozytywnie na swój wizerunek. Działania w mediach społecznościowych docierają bezpośrednio do grup docelowych, dzięki temu, że są dostępne dla wszystkich internautów. Można więc powiedzieć, że są łatwo osiągalne.

Najczęściej używanym narzędziem przez kluby sportowe jest Facebook. Wykorzystać go można do prowadzenia profilu, zamieszczania informacji, zdjęć czy filmów. Kolejnym ważnym portalem jest Twitter. Pozwala on na bezpośredni kontakt z fanami, a także przekazywanie krótkich informacji (do 140 znaków). Trzecim narzędziem, które zyskuje popularność wśród klubów sportowych, jest Instagram, służący do zamieszczania zdjęć, dedykowany głównie urządzeniom mobilnym.

Orlen Liga w porównaniu do PlusLigi radzi sobie w mediach społecznościowych słabo. Żaden klub nie przekroczył bariery dziesięciu tysięcy fanów, najbliższy tego wyniku jest Impel Wrocław, którego profil lubi prawie 7200 osób. Kolejnymi najpopularniejszymi zespołami są BKS Aluprof Bielsko-Biała, Atom Trefl Sopot oraz Polski Cukier Muszynianka Fakro Bank BPS. Zaledwie 913 fanów zgromadziła Siódemka SK bank Legionovia, ale równocześnie ma najwięcej obserwujących kibiców na Twitterze.

Popularny na całym świecie mikroblog jest mało popularny w Orlen Lidze. Oprócz drużyny z Legionowa korzystają z niego tylko zespoły z Sopotu, Muszyny oraz PGNiG Nafta Piła. Próby zaistnienia na Instagramie podjęły tylko Atom i Siódemka, jednak na razie liczba obserwujących (odpowiednio 20 i 3) nie jest czymś, czym kluby mogłyby się pochwalić.

Kibice pokazują, że Twitter jest dla nich ważny poprzez zakładanie profili nieoficjalnych, takimi mogą się pochwalić m.in. Tauron Banimex Dąbrowa Górnicza oraz Impel Wrocław. Ich popularność wskazuje, że to luka, którą w wykorzystaniu mediów społecznościowych, kluby mogą wypełnić.

Liczba fanów oficjalnych profili zespołów Orlen Ligi (stan z 19.04.2014):

Drużyna Facebook Twitter
Chemik Police 5 239 brak
Atom Trefl Sopot 6 361 650
Impel Wrocław 7 193 brak
Tauron Banimex MKS Dąbrowa Górnicza 4 978 brak
BKS Aluprof Bielsko-Biała 6 417 brak
Polski Cukier Muszynianka Fakro Bank BPS 6 330 509
Beef Master Budowlani Łódź 2 309 brak
Siódemka SK Bank Legionovia 913 878
PGNiG Piła 1 143 307
Pałac Bydgoszcz 2 060 brak

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas! Na Twitterze też nas znajdziesz!

Kontakt z ulubionymi drużynami za pomocą którego z serwisów społecznościowych uważasz za najlepszy?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×