Haug: Będzie trzech dostawców silników

Szef motosportu Mercedesa - Norbert Haug przewiduje, że w sezonie 2014, gdy zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych, w Formule 1 będą obecni jedynie trzej dostawcy silników.

Nataniel Piórkowski
Nataniel Piórkowski

Choć Niemiec nie precyzuje swoich prognoz, nie trudno domyślić się, że po falstarcie firmy PURE chodzi mu najprawdopodobniej o Coswortha, który w przeciwieństwie do Renault, Mercedesa i Ferrari może nie skonstruować niezbędnego budżetu na przygotowanie nowego, turbodoładowanego silnika V6.

Sytuacja taka doprowadziłaby jednak do sporego zamieszania, ponieważ dwanaście zespołów musiałoby być obsługiwanych jednynie przez trzy firmy, co z kolei rodzi poważne obawy o jakość dostarczanych przez nie produktów.

- Zakładam, sądzę i jestem całkiem pewny, że będziemy mieli nie więcej niż trzech dostawców jednostek napędowych, ale nawet z trzema wydaje mi się, że jesteśmy w stanie dobrze wykonać swoją pracę. Musimy ocenić sytuację. Prowadzimy wspólne rozmowy razem z trzema innymi producentami silników. Debatujemy problemach związanych z kosztami i ich obniżaniem. Przyszłym celem jest także ustalenie, kto komu będzie dostarczał swoje jednostki napędowe - tłumaczył Haug.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×