Budowa stadionu Włókniarza zostanie dokończona? "Musimy dać klubowi większe narzędzia"

W latach 2005-2007 przeprowadzono modernizację stadionu Włókniarza. Wówczas mówiło się, że szybko wybudowany zostanie nowy park maszyn, a także trybuna nad nim. Plany te zostały odłożone na wiele lat.

Łukasz Witczyk
Łukasz Witczyk
Przebudowa stadionu Włókniarza ruszyła we wrześniu 2005 roku. W trakcie prawie dwóch lat zmodernizowano trybuny, na których zamontowano plastikowe krzesełka, a także wybudowano nową wieżyczkę sędziowską. Drugi etap przebudowy obiektu przy ulicy Olsztyńskiej zakładał prace związane z modernizacją parku maszyn oraz budowy trybuny nad nim, która jednocześnie byłaby budynkiem klubowym.
Ta część planu nigdy nie została jednak zrealizowana, a kilka miesięcy po zakończeniu pierwszego etapu coraz rzadziej było słychać w magistracie głosy dotyczące dalszego remontu.Zgodnie z projektem na trybunie nad parkiem maszyn miało powstać 2300 miejsc dla kibiców. W tej części stadionu miała znaleźć się również część gastronomiczna, miejsca dla mediów. Po siedmiu latach od zakończenia prac ponownie mówi się o dokończeniu budowy.
Projekt trybuny nad parkiem maszyn stadionu w Częstochowie z 2005 roku (fot. stadionckm.com) Projekt trybuny nad parkiem maszyn stadionu w Częstochowie z 2005 roku (fot. stadionckm.com)
O pomyśle tym mówił kandydat na radnego miasta Częstochowy, a także były prezes stowarzyszenia CKM Włókniarz i wiceprezes CKM Włókniarz S.A. - Musimy dać klubowi większe narzędzia. Włókniarz zarządza stadionem, za który płaci, a tak nie powinno być, bo to jest nierentowne. Mamy konkretną propozycję odnośnie dokończenia budowy stadionu. Znamy szacunki kosztowne, wiemy jak to zrobić - powiedział Łukasz Banaś.

Zdaniem byłego wiceprezesa Włókniarza dokończenie przebudowy może pomóc klubowi w pozyskiwaniu środków finansowych. - Myślę, że w przeciągu trzech-czterech lat jesteśmy w stanie rozbudować park maszyn i całe zaplecze na styl gorzowski i kibice wiedzą doskonale jak to wygląda. Byłyby wówczas boksy dla vipów i poprzez sprzedaż tych miejsc klub otrzymywałby pieniądze i zwiększał budżet - przyznał Banaś, który poruszył również kwestię dofinansowania szkolenia młodzieży, które w ostatnich miesiącach w Częstochowie wywołało sporo kontrowersji.

Źródło: youtube.com/wjaskinilwa



KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×