Finał w niedzielę w Lesznie!

Unia Leszno zorganizuje niedzielny, pierwszy mecz finałowy Speedway Ekstraligi. Trybunał Polskiego Związku Motorowego zmienił orzeczenie Komisji Orzekającej Speedway Ekstraligi, która nałożyła karę zawieszenia licencji leszczyńskiego owalu.

Rafał Malinowski
Rafał Malinowski

Dodajmy, że niedzielny finał DMP na stadionie im. Alfreda Smoczyka rozpocznie się o godz. 19:30. Dziś wieczorem poznamy rywala Byków.

Kara cofnięcia licencji leszczyńskiego toru została zawieszona na rok. W mocy utrzymano jedynie kary finansowe nałożone na leszczyński klub.


TREŚĆ KOMUNIKATU PZM

ORZECZENIE nr 63/2011
z dnia 21 września 2011 r.
Trybunału Polskiego Związku Motorowego


Trybunał Polskiego Związku Motorowego w składzie:
Przewodniczący - Wojciech Tomczyk
Członek - Sylwia Lewandowska
Członek - Jacek Walczykowski
Protokolantka - Beata Kamińska

- po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 21 września 2011 r. odwołania Unii Leszno SSA od orzeczenia Komisji Orzekającej Ligi nr KOL 11/2011 z dnia 17.09.2011 r. w sprawie naruszenia przez Unię Leszno SSA Regulaminu Sportu Żużlowego w związku z meczem XVII rundy DMP w Lesznie w dniu 11.09.2011 r., na które stawili się: Kol. Marek Ślotała – przedstawiciel Unii Leszno SSA., Kol. Wojciech Stępniewski – przedstawiciel KS Toruń Unibax S.A., Kol. Łukasz Szmit – przedstawiciel Ekstraligi Żużlowej sp. z o.o.,

- biorąc pod uwagę, że odwołanie Unia Leszno SSA jest skuteczne, bo złożone w terminie i należycie opłacone,

- po zapoznaniu się z materiałami sprawy i po wysłuchaniu stron,

- zważywszy, że odwołanie nie kwestionuje procedury wydania orzeczenia oraz ustaleń faktycznych przyjętych za podstawę orzeczenia Komisji Orzekającej Ligi, a ogranicza się do zarzutu niewspółmierności kary pieniężnej i środka dyscyplinarnego za błąd w sztuce przygotowania toru do zawodów w postaci nadmiernego jego nawodnienia, a w konsekwencji powstania na nim rozwarstwień, wyrw oraz miejsc o różnej przyczepności, co spowodowało, że nie był on jednolity na całej jego długości i szerokości,

- uznając, że ustalenia faktyczne dokonane przez Komisję Orzekającą Ligi oraz sposób jej procedowania są poprawne i spełniają wymagania przepisów Komisji Orzekającej Ligi, w szczególności w zakresie postępowania dowodowego (§. 14 tego Regulaminu),

- przyjmując, że niezależnie od uprawnień Głównej Komisji Sportu Żużlowego do wydawania licencji, odmawiania jej wydania, zawieszania lub cofnięcia licencji toru, wynikających z art. 8 i 9 Regulaminu Sportu Żużlowego oraz § 5 ust. 4 regulaminu GKSŻ, do kompetencji organów właściwych do orzekania w sprawach dyscyplinarnych należy stosowanie kar dyscyplinarnych przewidzianych w art. 304 Regulaminu Sportu Żużlowego oraz środków dyscyplinarnych wynikających z art. 306 RSŻ, a wśród tych ostatnich zawieszenia lub utraty licencji określonego rodzaju, do których należy również licencja toru żużlowego,

- podzielając pogląd Komisji Orzekającej Ligi, że sport żużlowy należy do ekstremalnych, a w związku z tym zapewnienie bezpieczeństwa na torze żużlowym jest zasadniczym zadaniem organizatorów zawodów i wszelkie uchybienia w tym zakresie powinny skutkować orzekaniem surowych kar,

- biorąc równocześnie pod uwagę ustalone okoliczności obciążające, przytoczone w zaskarżonym orzeczeniu Komisji Orzekającej Ligi, ale także okoliczności łagodzące w postaci uznania przez obwinionego – Unię Leszno SSA swojego, co najmniej rażącego niedbalstwa w nieregulaminowym przygotowaniu toru, a w tym kontekście wykluczenia przez Komisję Orzekającą Ligi przewinienia w postaci przerwy w zawodach spowodowanej celową zmianą nawierzchni toru na nieregulaminową (art. 331 pkt 32 RSŻ) lub niedostosowania toru do wymogów regulaminowych w czasie do 1 godziny po godzinie rozpoczęcia zawodów (art. 331 pkt 18.c1), które to przewinienia pociągają za sobą obligatoryjne zawieszenie licencji toru,

- w przekonaniu, że kary orzekane w związku z powtarzającym się przewinieniem klubu żużlowego powinny być racjonalnie stopniowane, a prewencyjne cele orzeczonego środka dyscyplinarnego spełnią swoją rolę poprzez zagrożenie wydłużeniem okresu możliwości zawieszenia licencji toru,

o r z e k a

1/ zmienić zaskarżone orzeczenie Komisji Orzekającej Ligi Nr KOL 11/2011 z dnia 17września 2011 r. w pkt 1 w części dotyczącej orzeczenia wobec obwinionego Unii Leszno SSA środka dyscyplinarnego poprzez zawieszenie wykonania tego środka na okres 1 roku (art. 307 ust. 1 pkt 1a RSŻ)

2/ w pozostałym zakresie, zaskarżone orzeczenie utrzymać w mocy,

3/ wpłaconą kaucję przejąć na rzecz Polskiego Związku Motorowego

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×