Żużel. Przemiana Lamparta przed play-off to nie przypadek. Zmienił jedną rzecz

Postawa juniorów może być kluczem do złotego medalu dla żużlowców Motoru Lublin i wiele wskazuje na to, że tak właśnie będzie. Wiktor Lampart w ostatnim meczu przeciwko Moje Bermudy Stali Gorzów udowodnił, że znalazł już przyczynę słabszych występów.

Mateusz Puka
Mateusz Puka
Wiktor Lampart WP SportoweFakty / Michał Chęć / Na zdjęciu: Wiktor Lampart.
W ostatnią niedzielę 21-latek zakończył serię ośmiu meczów, w których ani razu nie zdołał zdobyć więcej niż sześć punktów. Młody zawodnik miał wyraźne problemy ze sprzętem, a na dystansie popełniał proste błędy. Słaba forma sprawiła, że władze Motoru zmieniły plany odnośnie przyszłości żużlowca i zbudowały przyszłoroczny skład bez niego. Wiktor Lampart jednak w ostatnich spotkaniach sezonu może udowodnić, że wciąż prezentuje ekstraligowy poziom. Wszystko za sprawą silników od nowego tunera.

- Ten sezon wyraźnie nam się nie układał, więc na ostatnim meczu postanowiliśmy sprawdzić silniki od Flemminga Graversena i okazało się, że na torze w Lublinie spisują się doskonale. Już po treningu czuliśmy, że to jest to, czego szukaliśmy i liczymy, że w kolejnych meczach Wiktor pojedzie na zbliżonym poziomie. Po meczu w końcu mogliśmy odetchnąć, bo występ sprawia, że z optymizmem patrzymy w przyszłość - mówi menedżer zawodnika, Rafał Trojanowski.

Do tej pory 21-latek był wierny Ryszardowi Kowalskiemu i to na jego silnikach ścigał się w tym sezonie. Jego otoczenie przekonuje jednak, że próby sprzętu od innych inżynierów wcale nie oznaczają końca współpracy z polskim tunerem. Całkiem możliwe, że w tym roku Lamparta ujrzymy jeszcze na silnikach z logiem RK Racing, ale stanie się tak tylko pod warunkiem, że zaczną się one spisywać lepiej od jednostek napędowych FGM.

ZOBACZ WIDEO Zawodnik Ostrovii liczył na angaż w PGE Ekstralidze! Teraz zdradził, ile finansowo straci na pozostaniu w Ostrowie

Lampart nie jest zresztą pierwszym zawodnikiem Motoru Lublin , który zaczął uzyskiwać dobre wyniki, akurat wtedy, gdy zdecydował się skorzystać z usług innego inżyniera. Wcześniej z silników Kowalskiego na Graversena przesiedli się już Jarosław Hampel i Maksym Drabik.

Co ciekawe, we wtorek zawodnik zdecydował się na treningi w węgierskim Nagyhalasz, ale celem wcale nie było przetestowanie sprzętu pod kątem zbliżającej się rundy mistrzostw świata juniorów w Cardiff.

- Pojechaliśmy tam, ponieważ chcieliśmy by Wiktor sprawdził się na mniejszym torze. Silniki nie miały tutaj znaczenia, bo chodzi o technikę pokonywania łuków na znacznie mniejszym torze. Sama nawierzchnia będzie w Cardiff zupełnie inna, ale ważne, by wiedzieć jak radzić sobie na takim obiekcie - dodaje Trojanowski.

Po pierwszej z trzech tegorocznych rund SGP 2, Lampart zajmuje dziewiąte miejsce. Wciąż ma jednak szansę na medal, bo pozostałe dwie rundy odbędą się w Cardiff i Toruniu.

Czytaj więcej:
Stal i Apator z awansem?
Siedem chudych lat Falubazu

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Gdzie w przyszłym roku powinien jeździć Wiktor Lampart?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×