Nowa potęga w niemieckim futbolu? Flagowy produkt Red Bulla już na zapleczu Bundesligi

Piłkarze RB Lipsk jako beniaminek III ligi w cuglach wywalczyli awans do 2. Bundesligi. Za sukcesem klubu z Saksonii stoją w znacznej mierze środki finansowe wyłożone przez sponsora.

Konrad Kostorz
Konrad Kostorz
W 2009 roku austriacki koncern Red Bull wykupił licencję występującego na V szczeblu rozgrywek SSV Markranstaedt i założył klub RB Lipsk (rozwinięcie oficjalnie oznacza RasenBallsport). Ideą było zbudowanie czołowego drużyny Bundesligi w ciągu 10 lat. Realizacja celów postępuje zgodnie z planem, ponieważ podopieczni Alexandra Zornigera, którzy mecze rozgrywają na mieszczącej blisko 45 tysięcy kibiców Red Bull Arena, właśnie zagwarantowali sobie awans do 2. Bundesligi.Co warte podkreślenia, do Lipska sprowadzane nie są uznane gwiazdy, lecz piłkarze niezwykle utalentowani, w tym snajper Daniel Frahn (19 goli w sezonie), młodzieżowy reprezentant Danii Yussuf Poulsen i bramkostrzelny 19-letni Federico Palacios Martinez. Latem włodarze klubu z pewnością przeznaczą niemałe środki na wzmocnienia. Co ciekawe, w niemieckich mediach pojawiły się doniesienia o zainteresowaniu RB Łukaszem Teodorczykiem i Dawidem Kownackim z Lecha Poznań.
Warto odnotować, że RB Lipsk nie jest jedynym klubem piłkarskim należącym do producenta napojów pobudzających. Już wcześniej stworzono Red Bull Salzburg (aktualny mistrz Austrii), Red Bull New York oraz Red Bull Brasil, a w wyścigach Formuły 1 z powodzeniem radzą sobie Red Bull Racing oraz Toro Rosso. Ponadto Austriacy organizują popularne wydarzenia sportowe, m.in. Red Bull X-Fighters oraz Red Bull Air Race.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Czy RB Lipsk wkrótce powalczy o najwyższe cele w Bundeslidze?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×