ADAC GT Masters: Nieudany debiut Giermaziaka

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Niestety, nie udał się debiut Kuby Giermaziaka w ADAC GT Masters. Polski kierowca Argo Racing z powodu wypadku na trzecim okrążeniu nie ukończył pierwszego wyścigu w Oschersleben.

W tym artykule dowiesz się o:

Po starcie wszystko układało się po myśli Kuby. Udało się utrzymać drugą lokatę za Lucą Ludwigiem, a za Giermaziakiem jechał Nicolas Armindo w Audi R8. Właśnie tych trzech kierowców nadawało ton rywalizacji, odjeżdżając wyraźnie od reszty stawki już na pierwszym okrążeniu, przy czym Ludwig miał bezpieczną przewagę nad goniącymi go Giermaziakiem i Armindo, Kuba natomiast musiał się bronić przed atakami Francuza z Team Rosberg. Presja Nicolasa przyniosła efekty na 4. zakręcie 3. okrążenia, kiedy to Giermaziak nie opanował swojego Lamborghini, wypadł z toru i uderzył w barierę.

- To był mój błąd.Co prawda, samochód był nadsterowny od początku wyścigu, ale to w żaden sposób mnie nie usprawiedliwia. Teraz muszę wyciągnąć wnioski z tego wyścigu i unikać podobnych błędów w przyszłości. Widoczny jest brak wystarczającej ilości testów przed sezonem, przez co do końca nie czuję Lamborghini. Musimy nadrobić zaległości do następnych zawodów - wyjaśnił Kuba Giermaziak.

Po odpadnięciu Argo Racing z rywalizacji, do zmiany kierowców na torze nie działo się zbyt wiele. Ludwig powiększał systematycznie swoją przewagę nad Armindo. Przed zjazdem do boksów miał już 8,5 sekundy w zapasie nad Audi, jednak nienajlepsza zmiana z Hennericim przy jednoczesnej perfekcyjnej zmianie Armindo z Campanico, spowodowała, że Corvette z numerem 17 spadło na drugie miejsce. Taki stan rzeczy nie trwał jednak długo i już na kolejnym okrążeniu kierowcy zamienili się miejscami. W tym samym czasie chyba coś zepsuło się w Audi z nr 16, gdyż Campanico kręcił wyraźnie słabsze czasy, spadając w klasyfikacji. Do walki o zwycięstwo włączył się Tim Bergemaister w swoim Porsche, który regularnie odrabiał straty do prowadzącego Hennericiego, jednak na dogonienie Corvette zabrakło mu czasu, a sam jeszcze musiał się bronić przed atakami znakomicie jadącego Hohenadela.

Wyniki 1. wyścigu (39 okrążeń)

<B>M</b> <B>Załoga</b> <B>Kraj</b> <B>Samochód</b> <B>Czas</b>
1Hennerici/LudwigNiemcy/NiemcyCorvette Z06.R1:01:27,260
2Bergmeister/SchmicklerNiemcy/NiemcyPorsche 997+5,625
3Hohenadel/SeilerNiemcy/NiemcyCorvette Z06.R+5,950
4Moser/OuzenSzwajcaria/DaniaAudi R8 LMS+14,388
5Lechner Jr/NygaardAustria/DaniaFord GT+17,331
6Campanico/ArmindoPortugalia/FrancjaAudi R8 LMS+46,714
7 Abt/WilliamsNiemcy/RPAAudi R8 LMS+53,571
8Jäger/KremerNiemcy/NiemcyFerrari 430+1:07,762
9Mutsch/SallesNiemcy/BrazyliaFord GT+1 okr.
10Konstantinou/HäringGrecja/NiemcyPorsche 997+1 okr.
11Melkus/StuckNiemcy/AustriaPorsche 997+1 okr.
12Yamamoto/MayerJaponia/NiemcyAudi R8 LMS+1 okr.
13Hauser/GerlingSzwajcaria/SzwajcariaCorvette Z06.R+1 okr.
14Lauck/RajaNiemcy/NiemcyLamborghini Gallardo+1 okr.
15Gindorf/KrälingNiemcy/NiemcyFord GT+1 okr.
 Nie ukończyli:   
-Sorlie/LeipertNorwegia/NiemcyAscari KZ1Rna 27 okr.
-Knop/MatzkeNiemcy/CzechyAscari KZ1Rna 15 okr.
-Kechele/GiermaziakNiemcy/PolskaLamborghini Gallardona 3 okr.

Klasyfikacja kierowców po 1. wyścigu

<B>M</b> <B>Kierowca</b> <B>Kraj</b> <B>Pkt.</b>
1Marc HennericiNiemcy10
-Luca LudwigNiemcy10
2Tim BergmeisterNiemcy8
-Frank SchmicklerNiemcy8
3Christian HohenadelNiemcy6
-Toni SeilerSzwajcaria6
4Henri MoserSzwajcaria5
-Michael OutzenDania5
5Walter Lechner jr.Austria4
-Christoffer NygaardDania4
6Nicolas ArmindoFrancja3
-Cesar CampanicoPortugalia3
7Christian AbtNiemcy2
-Shane WilliamsRPA2
8Thomas JägerNiemcy1
-Freddy KremerNiemcy1

Klasyfikacja zespołów po 1. wyścigu

<B>M</b> <B>Zespół</b> <B>Kraj</b> <B>Pkt.</b>
1Callaway CompetitionNiemcy10
2Mühlner MotorsportBelgia8
3Phoenix RacingNiemcy6
4Fischer RacingNiemcy5
5Team RosbergNiemcy4
6Abt SportslineNiemcy3
7G2-RacingSzwajcaria2
8 Matech GT RacingSzwajcaria1
Źródło artykułu:
Komentarze (0)