Każdy kibic wiedzieć to powinien - stalowe konie i zbroja współczesnych Gladiatorów
Podrasowany silnik po 3-5 turniejach (często dwudniowych) wymaga remontu, a zazwyczaj wymiany tłoka i cylindra na całkowicie nowy. Kosztują one odpowiednio 250 i 280 Euro. Wśród czołowych rosyjskich zawodników panuje przekonanie, że części regenerowane nigdy nie dadzą już takiej mocy jak fabrycznie nowe.
Dwustopniowa skrzynia biegów to podzespół, którego na żużlu nie ma. Bieg pierwszy służy wyłącznie do startu. Na biegu drugim zawodnik ściga się od wejścia w pierwszy wiraż aż do samego finiszu. Co ciekawe, do zmiany biegu nie jest potrzebne tradycyjne wciskanie dźwigni sprzęgła.
Kompletny motocykl do lodowego ścigania waży średnio 120 kilogramów i od startu, poprzez wiraż i do końca pierwszej prostej osiąga prędkość 117-120 kilometrów na godzinę. Radarowych pomiarów na stadionie Torpeda Szadrińsk dokonali niedawno rosyjscy policjanci.