F1: Orlen razem z Robertem Kubicą w Alfie Romeo. To już oficjalna wiadomość

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Daniel Obajtek (po lewej) i Robert Kubica
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Daniel Obajtek (po lewej) i Robert Kubica
zdjęcie autora artykułu

Orlen i Robert Kubica będą związani z Alfą Romeo w sezonie 2020. To już oficjalna wiadomość. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami, transfer polskiego kierowcy do stajni z Hinwil potwierdził Daniel Obajtek.

Po tym jak we wtorek Daniel Obajtek podgrzał atmosferę na Twitterze i zapowiedział ogłoszenie decyzji Orlenu i Roberta Kubicy ws. przyszłości w Formule 1 (czytaj więcej o tym TUTAJ), w Nowy Rok prezes firmy z Płocka przeszedł do czynów. Oficjalnie potwierdził podpisanie kontraktu z Alfą Romeo.

Tym samym Kubica będzie pełnić rolę trzeciego kierowcy w stajni z Hinwil w sezonie 2020, pomagając jej równocześnie w symulatorze. Z kolei Orlen będzie tytularnym partnerem zespołu, który do F1 zostanie zgłoszony pod nazwą Alfa Romeo Racing Orlen.

Czytaj także: Czapki z głów przed Robertem Kubicą

Dla polskiego przedsiębiorstwa to znaczący krok naprzód. W roku 2019 Orlen był jednym z głównych sponsorów Williamsa, ale nie widniał w nazwie stajni z Grove. Dlatego można mówić o kroku naprzód w przypadku giganta paliwowego z Płocka i największym przedsięwzięciu w historii polskiego marketingu sportowego.

ZOBACZ WIDEO Stacja Tokio. "Kurczę, co ona zrobiła?". Piotr Małachowski dostał niesamowite wsparcie

Obecność w F1 ma pomagać Orlenowi w rebrandingu stacji poza Europą. Firma obecna jest m.in. na rynkach w Niemczech, Czechach czy na Słowacji, ale funkcjonuje tam pod nazwą Star i Benzina. Obie marki mają być stopniowo wygaszane i zastępowane brandem Orlen. Dlatego promocja poprzez królową motorsportu może zwiększyć rozpoznawalność polskiego koncernu.

Czytaj także: Wypadek Kubicy wśród rozczarowań dekady

Już rok 2019 pokazał, że Orlen podjął dobrą decyzję współpracując z Kubicą i Williamsem. Obecność w F1 wygenerowała ekwiwalent reklamowy na poziomie ok. 200 mln zł oraz zapewniła znaczący wzrost rozpoznawalności polskiej marki (czytaj więcej o tym TUTAJ). Roczna umowa z Brytyjczykami była warta ok. 40 mln zł, dlatego inwestycja zwróciła się z nawiązką, choć stajnia z Grove zamykała stawkę F1.

Alfa Romeo pod tym względem daje Orlenowi znacznie większe pole do popisu. Zespół z Hinwil ostatnimi czasy notuje coraz lepszą formę. Poprzednie dwa lata kończył w klasyfikacji konstruktorów na ósmym miejscu. Rok 2020 ma być dla niego jeszcze lepszy. Etatowymi kierowcami Alfy Romeo w nadchodzącym sezonie będą Kimi Raikkonen oraz Antonio Giovinazzi.

Źródło artykułu:
Czy Orlen i Robert Kubica dokonali słusznego wyboru?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (11)
avatar
Ania Dąbrowska
3.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Serducho rośnie, że doczekaliśmy się takich czasów. Brawo Obajtek! Bez takich sponsorów trudno o światowe wyniki, choć talentów ci u nas dostatek. Robert, pokaż niedowiarkom w końcu!!!!  
avatar
k 53 GKM
3.01.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Brawo ORLEN/Obajtek.Jednak ten FACET ma zylke sportowa.Za dwa lata bedzie ORLEN RACING/ALFA ROMEO..Powodzonka..::))  
avatar
sympatyczne
2.01.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Mamy przyjemność ogłosić, że @PKN_ORLEN będzie sponsorem tytularnym @alfaromeoracing w sezonie 2020! To współpraca nie tylko o charakterze marketingowym. Realizujemy cele biznesowe, odważnie pr Czytaj całość
avatar
ApatorTo MyKibice
1.01.2020
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Brawo Robson!!;-)  
avatar
Gienek7
1.01.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Przeliczono, że mariaż Kubicy z Orlenem to ok 200 mln zł w reklamach na 43 mln wydane na Wiliamsa. Przełożyło się to na wzrost ok 30% zysków w detalu w Orlenie i odmitologizowanie stacji Bliska Czytaj całość