GP Bahrajnu: Dwa czy trzy pit stopy?
- Ciekawe, w jaki sposób Mercedes i Ferrari wykorzystają to ogumienia na dłuższych przejazdach w wyścigu - zastanawia się Paul Hembery z Pirelli Motorsport.
Strategiczne podpowiedzi Pirelli:
Sytuacja strategiczna w Bahrajnie przypomina Chiny (gdzie nominowano także miękkie i pośrednie opony). Teoretycznie najszybszą strategią są ponownie trzy pit stopy, ale bardziej prawdopodobne będą dwa zjazdy. Różnica w przewidywanym całkowitym czasie wyścigu w przypadku idealnej strategii trzech oraz dwóch pit stopów wynosi zaledwie 0,6 sekundy, ale w rzeczywistości konieczność radzenia sobie z ruchem na torze oznacza, że szybsze powinny być dwa postoje. Prognozowana przez nas idealna strategia to zatem dwa pit stopy na liczący 57 okrążeń wyścig: start na miękkiej mieszance, zmiana na miękką na 19. okrążeniu i wreszcie zmiana na pośrednią na 38. okrążeniu. Najlepsza strategia trzech postojów to: start na miękkiej mieszance, zmiana na miękką na 15. okrążeniu, kolejna zmiana na miękką na 35. okrążeniu i zmiana na pośrednią na 46. okrążeniu.