Żużel. GM straszy Graversena i jego klientów. W Eltrox Włókniarzu mówią o dużym nietakcie

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Rune Holta przed Leonem Madsenem
WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Rune Holta przed Leonem Madsenem
zdjęcie autora artykułu

Przedstawiciele fabryki GM poinformowali o zerwaniu współpracy z Flemmingiem Graversenem. Włosi oskarżają tunera o plagiat i produkcję takiego samego silnika na własną rękę. Z jednostek Duńczyka od lat mocno korzysta Włókniarz. Co teraz zrobi klub?

O konflikcie na linii GM - Flemming Graversen informował "Przegląd Sportowy". Włosi twierdzą, że od dawna próbowali wytłumaczyć tunerowi, na czym polega problem, ale próby osiągnięcia kompromisu nie przyniosły żadnego efektu. W związku z tym GM wysłał list do zawodników, w którym przekazał, że jeśli ktoś w najbliższym sezonie zdecyduje się korzystać z silników Graversena, to już nigdy nie będzie mógł kupować oryginalnego sprzętu.

W Polsce klubem, który od dawna mocno bazuje na silnikach Duńczyka, jest Eltrox Włókniarz Częstochowa. Korzystają z nich między innymi liderzy zespołu, czyli Leon Madsen i Fredrik Lindgren. Poza tym pod Jasną Górą zamawiają silniki Graversena dla juniorów i adeptów. Okazuje się, że nic w tej sprawie się nie zmieni.

- Nie będzie kompletnie żadnych ruchów względem Flemminga Graversena, bo jesteśmy zadowoleni z tej współpracy - mówi nam Michał Świącik. Wszystko bardzo dobrze się układa, a te medialne przepychanki nie mają na nas żadnego wpływu - dodaje.

Szef Eltrox Włókniarza przyznaje, że cała sytuacja powoduje u niego duży niesmak. - Uważam, że angażowanie w ten spór strony trzeciej, czyli zawodników lub klubów, nie jest w porządku. Jeśli dwa podmioty mają ze sobą problem, to powinny go rozwiązywać właśnie w tym gronie. Tymczasem doszło do przerzucenia odpowiedzialności na innych. Straszenie żużlowców czy klubów, że nie będą mogły korzystać z silników GM, jest moim zdaniem nietaktem. Nie popieram takiego szantażu - tłumaczy.

- We Włókniarzu zamawiamy silniki nie tylko od Flemminga. Ta lista jest nieco dłuższa i nie ogranicza się do jednego nazwiska. Jako klub nie zamierzamy ulegać temu, co dzieje się w mediach. Sprzęt dla juniorów czy adeptów nadal będzie zamawiany z tych samych źródeł. Jeśli chodzi o zawodników na kontraktach zawodowych, to już ich prywatna sprawa, co zamierzają zrobić. Nie będę w to ingerować - podsumowuje Świącik.

Zobacz także: Nowy kontrakt z telewizją ma być szokiem dla środowiska Spotkania eWinner 1. Ligi rozbite na trzy dni?

ZOBACZ WIDEO Żużel. PGE Ekstraliga 2020: jak przygotować sprzęgło

Źródło artykułu:
Czy Eltrox Włókniarz powinien nadal zamawiać sprzęt od Graversena?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (12)
avatar
RECON_1
17.12.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tak to jest gdy na rynku obecny jest tylko jeden producent i dochodzi do takiego dyktatu monopolisty...  
avatar
CKM_
16.12.2020
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Kto wie... może Graversen coś ukradł GMowi, a może GMowi gul skacze, bo konkurent zrobił coś lepiej i zabrał nieco klienteli? Nie takie akcje odchodzą gdy chodzi o kasę. Czytaj całość
avatar
Poldi
15.12.2020
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Jest demokracja i niech każdy zamawia gdzie chce.  
avatar
Rysio-z-Klanu
15.12.2020
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Na negocjacje do Włoch pojedzie "obrońca jasnogórski"Marcin N,który wszystkich zna:))Jak rozmowy będą źle się układały to wyzwie "makaroniarza" na ring,a później odklepie:)) Czytaj całość
avatar
Cysio
15.12.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Strasznie mi przykro ;)