Żużel. Mistrz za symboliczną złotówkę. Zmarzlik chce w przyszłości rozbić bank w świecie reklamy

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / FIM / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik na gali FIM
Materiały prasowe / FIM / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik na gali FIM
zdjęcie autora artykułu

Dotąd żaden żużlowiec nie wystąpił w telewizyjnej kampanii reklamowej. Bartosz Zmarzlik chce to zmienić. - Rozmawiałem z nim i wiem, że jest gotów oddać wizerunek nawet za symboliczną złotówkę - mówi nam Wojciech Stępniewski.

Jeśli ktoś szuka mistrza świata do reklamy i nie ma za dużo pieniędzy, to powinien wziąć Bartosza Zmarzlika. Najlepszy żużlowiec na świecie, zwycięzca Grand Prix 2019, jest do kupienia za symboliczną złotówkę.

- Rozmawiałem z nim wiele o słabej rozpoznawalności żużlowców i o tym, jak to zmienić - mówi nam Wojciech Stępniewski, prezes Ekstraligi Żużlowej. - Bartosz stwierdził, że dla dobra sprawy jest gotowy oddać wizerunek za symboliczną złotówkę. Chce w ten sposób przebić się do ogólnopolskiego widza, a potem zbudować sobie markę. Dzięki temu zyska dyscyplina, ale i on sam.

Czytaj także: Jego życie wyceniono na milion złotych. Chciałby zobaczyć, jak dorastają jego dzieci

Dotąd żadna firma nie zatrudniła żużlowca w reklamie. Tomasz Gollob był bliski zagrania w spotach jednego z banków, ale wtedy akurat wyszły na jaw jego rodzinne problemy i temat upadł. Nie zmienia to faktu, że Gollob wciąż jest najbardziej rozpoznawalnym żużlowcem. Prezes Ekstraligi żartuje, że znają go wszyscy taksówkarze w stolicy.

ZOBACZ WIDEO #MagazynBezHamulców: Gorąca linia Ostafińskiego z Kryjomem. Co ma Pawlicki do Zmarzlika

Gollob skupiony jest jednak przede wszystkim na walce o powrót do zdrowia, a o wejście żużla do reklamowej ekstraligi ma zadbać nowy mistrz. Zmarzlik robi co może, ale jeden występ w telewizji śniadaniowej to za mało. On zdaje sobie z tego sprawę, stąd pomysł z oddaniem wizerunku za złotówkę. To ma sens, bo skoro świat reklamy nie myśli o żużlowcach, to może chociaż mistrz za złotówkę zwróci ich uwagę.

Zmarzlik oferując promocję na swoją twarz, ma tak naprawdę wiele do wygrania. Co z tego, że już teraz zbiera na reklamach na swoim kevlarze blisko pół miliona złotych, skoro nie stoją za tym wielkie marki. A tylko z nimi może zrobić naprawdę duży krok do przodu i spieniężyć swój sukces.

Czytaj także: FIM zakłada zawodnikom elektroniczny kaganiec. Będą kłopoty?

Szacuje się, że Robert Lewandowski za dużą kampanię kasuje nawet milion euro. Sportowcy z innych dyscyplin kasują od 100 do 500 tysięcy. W tym worku są postacie ze sportów nie tak popularnych, jak piłka nożna, więc to jest ta półka, o którą walczy Zmarzlik. Jeśli dziś podpisze umowę za złotówkę, to w razie kolejnych sukcesów następny kontrakt będzie już sześciocyfrowy.

Stępniewski, ale też inni żużlowi działacze, ma nadzieję, że przy okazji zyska dyscyplina. Jeśli choć jeden zawodnik się przebije, to jest szansa, że czarny sport trafi do świadomości większego kręgu odbiorców. Za tym może, a nawet powinna pójść większa kasa dla żużla. Zarobi nie tylko Zmarzlik, ale i reprezentacja i kluby.

Źródło artykułu:
Czy Zmarzlik ma szansę wskoczyć do świata wielkiej telewizyjnej reklamy?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (12)
avatar
RECON_1
21.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kiedyś w papierniczym widziałem plakat z Pepe i jego głównym sponsorem, firma na P :) więc tak źle nie jest, niemniej fajnie byłoby gdy Zmarzlik przebiłby się do mainstreamu.  
avatar
Dariusz Rospęk
20.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wydaje mi sie ze kiedys zuzlowiec wystapil w reklamie i byl to chyba Piotr Protasiewicz  
avatar
Fryderyk
20.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
EstadioOlimpico : Ja bym proponował ciebie zamiast niego :) Nikt tak nie wypromuje żużla jak ty :) Twoje inteligentne wypowiedzi z pewnością dotrą do najdalszych zakątków naszego kraju,a nawet Czytaj całość
avatar
tomson 63
20.12.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nie przesadzajcie z tym jego głosem. Właśnie to może być jego duży atut i będzie jeszcze bardziej rozpoznawalny. dzisiaj w reklamie się wszystko przekuje na sukces . Powodzenia Bartek a ewentua Czytaj całość
avatar
mglexar
19.12.2019
Zgłoś do moderacji
2
3
Odpowiedz
Jak się czyta wpisy 'kibiców': EstadioOlimpico, dalavegę i im podobnych - to trudno nie zgodzić się z ludową mądrością, że człowiek to najgłupsze zwierzę ze wszystkich, o ile nie jedyne głupie. Czytaj całość