W Poznaniu odbyły się dwie rundy Wyścigowego Pucharu Polski

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Inauguracja sezonu wyścigowego 2012 na Torze "Poznań" - Automobilklub Wielkopolski, może to jeszcze nie przedstawienie wyścigowych fajerwerków, ale za to już nadzwyczaj efektywne pokazy. W ogromnym upale, w ciągu jednego dnia, kierowcy startujący w Wyścigowym Pucharze Polski rozegrali dwie rundy.

W tym artykule dowiesz się o:

Po pierwszych, porannych kwalifikacjach, zawodnicy toczyli ciekawą rywalizację o pierwsze punkty w tym sezonie. I tak w klasie 1N pasjonującą walkę o zwycięstwo stoczyli dwaj kierowcy Automobilklub Wielkopolski, jadący fiatem seicento - Bartosz Knast i Przemysław Kaźmierczak. Minimalnie lepszy okazał się Knast, który wyprzedził Kaźmierczaka różnicą 0,075 sek.! Trzeci na mecie Łukasz Janiak (A. Wielkopolski - fiat cinquecento) stracił do zwycięzcy ponad sześć i pół sekundy.

W klasie 1A najlepszy był Maciej Szkudlarek (A. Wielkopolski), przed Karolem Wyką (A. Rzemieślnik) i Karolem Kołpakiem (A. Wielkopolski). W klasie 2 kierowcy jechali autami kia picanto. Po udanych kwalifikacjach, Jakub Sudoł (A. Wielkopolski), tuż po starcie stracił pierwszą pozycję na rzecz Krzysztofa Steinhofa (AMK Tarnów) i w takiej kolejności obaj zameldowali się na mecie. Trzeci był Janusz Komorowski (A. Łódzki).

Druga, popołudniowa runda w tych klasach była nieco inna. W klasie 1N Knast tym razem musiał uznać wyższość Kaźmierczaka, a trzecią lokatę wywalczył Bartosz Rybienik (A. Rzemieślnik). W klasie 1A ochotę na wygraną miał Karol Wyka, ale popełnił falstart, a potem nie zjechał do depo i został wykluczony. Po raz drugi zwyciężył Maciej Szkudlarek, drugi był Karol Kołpak, a trzeci Tomasz Zawada (A. Wielkopolski). W klasie 2 po raz drugi wygrał Steinhof, a za nim finiszował Komorowski.

Także w wyższych klasach emocji nie brakowało. W klasie 4 Norbert Stańczyk (Moto-Klub Radom - honda civic) nie pozostawił żadnych złudzeń swoim rywalom i pewnie zwyciężył. Za nim pierwszą rundę ukończyli: Krzysztof Ratajczak (A. Wielkopolski - bmw318 E30) i Marcin Wydra (Moto-Klub radom - alfa romeo156). Druga runda ponownie dla Stańczyka przed Ratajczakiem, a trzeci był Adrian Kowalski (A. Królewski - alfa romeo 156).

W klasie 5 w tegorocznym WPP startuje Radosław Kordecki (A. Wielkopolski -porsche 911), który w poprzednim roku rywalizował w wyścigowych mistrzostwach Polski. Kordecki wygrał zarówno pierwszą, jak i drugą rundę. Dwukrotnie finiszował za nim Marek Wolf (A. Wielkopolski - bmw M3 E46). W pierwszej rundzie trzeci był Ryszard Żyszczyński (A. Kielecki - bmw E36), a w drugiej na najniższym stopniu podium stanął Marcin Kasztelan (A. Orski - renault clio).

Z kolei w klasie 9 (jednej z liczniejszych) dwa razy na podium stanął tylko Robert Abramczyk (A. Wielkopolski - bmw E30), który pierwsza rundę zakończył na trzecim miejscu, natomiast drugą wygrał. W pierwszej rundzie najlepszy był Dawid Bokiej (A. Wielkopolski - bmw 635Csi E24), a drugi - Piotr Fira (A. Wielkopolski - bmw E28). Drugą rundę wygrał wspomniany Abramczyk, na drugiej pozycji ukończył ją niezmordowany Piotr Gembicki (A. Wielkopolski - honda crx Ballade), a trzeci był Józef Dziób (A. Wielkopolski - alfa romeo 75).

Trzecią i czwartą rundę Wyścigowego Pucharu Polski zawodnicy rozegrają tradycyjnie na Torze "Poznań" w dniach 29 czerwca - 1 lipca, wspólnie z kierowcami startującymi w wyścigowych samochodowych mistrzostwach Polski.

Źródło artykułu:
Komentarze (0)