Lijewski i Jaszka "odpalą" w II rundzie?

autor: Paweł Nowakowski | 2012-01-20, 17:24 | źródło: inf. własna |

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
| Drukuj

Bartłomiej Jaszka i Krzysztof Lijewski byli wymieniani jako czołowe postaci polskiej reprezentacji na mistrzostwach Europy w Serbii. Pochodzący z Ostrowa Wlkp. szczypiorniści są zawodnikami o wielkim potencjale, jednak dotychczas nie pokazali pełni swoich możliwości.

Bartłomiej Jaszka, który od 2007 roku występuje w Füchse Berlin, jest głównodowodzącym w zespole popularnych Lisów. W bieżących rozgrywkach Bundesligi 27-letni zawodnik zdobył 57 bramek (śr./mecz 3.2). O tym, że z jego usług są zadowoleni włodarze trzeciej drużyny sezonu 2010/11 najlepiej świadczy fakt przedłużenia kontraktu do 2017 roku (poprzedni obowiązywał do 2013). W Serbii jednak Jaszka nie pokazał pełnego repertuaru swoich nieprzeciętnych możliwości. Na obecną chwilę mózgiem kadry jest Grzegorz Tkaczyk.

Analogiczna sytuacja dotyczy Krzysztofa Lijewskiego. Młodszy z braci Lijewskich nie raz przesądził o zwycięstwie Rhein-Neckar Löwen dla którego w 17 spotkaniach Bundesligi rzucił 70 bramek. Przez czytelników portalu handball-planet.com został wybrany do prestiżowego grona TOP 10 największych gwiazd ME. Początku serbskiego czempionatu nie zaliczy jednak do udanych. Pięć strat w inauguracyjnej potyczce z gospodarzem mistrzostw, w dodatku okupionej kontuzją naderwania więzadła, która wykluczyła go w meczu ze Słowacją. Na zakończenie fazy grupowej raptem trzyminutowy epizod z Danią.

Mimo takiego obrotu spraw gra podopiecznych Bogdana Wenty wskoczyła na właściwe obroty. Do pełni szczęścia brakuje jednak optymalnej dyspozycji Jaszki i Lijewskiego - wówczas polska kadra będzie jeszcze mocniejsza.

Wsparcie ww. zawodników może okazać się bezcenne, bowiem przed biało-czerwonymi kluczowe dla losów całego turnieju spotkania w II rundzie ME kolejno ze Szwecją, Macedonią i Niemcami.

 Krzysztof Lijewski i Bartłomiej Jaszka nie pokazali jeszcze pełni możliwości

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
| Drukuj

Powiązane artykuły

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.

Ostatnie komentarze

Sortuj:
sisiukris

A,ha-jak wam Jaszka odpali,to będzie taki dym Ze będzie trzeba ludzi z hali wyprowadzic!Ha,ha...

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
hbll

Ja bym nie przesadzał z ta beznadziejną Francją - moim zdaniem grali troche zbyt pasywnie w obronie ale w ataku już dobrze bo dochodzili do dobrych pozycji rzutowych - ale jak sie nie rzuca tzw "setek" to cięzko wygrać. Inna rzecz, że miło się patrzy na Węgrów - to taki zespół jak nasz - może bez gwiazd z tego ścisłego światowego topu ale grupa solidnych graczy, którzy nadrabiają braki sercem do gry. Caszar dokładnie jak tkaczyk - niska skuteczność ale jest kluczowy dla zespołu, napędza go. Ilyes rzuca mniej, ale absorbuje wyraźnie obronę, jak Kola czy Jurecki M. Zubai jest w ataku niezastąpiony i wygląda podobnie do B.Jureckiego. Krivokapics to wypisz-wymaluj Jurasik z poprzednich lat. Mocsai tez przypomina mi K.Lijewskiego - jedyna różnica to te ich niesamowicie szybkie i świetne technicznie skrzydła. Naprawde miło patrzy sie na tych Węgrów, którzy tak jak my robią sporo własnych błedów, ale gryzą parkiet i robią wyniki determinacją

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
mks89

Tak beznadziejnie grającą Francję to nie pamietam kiedy widziałem. Mnóstwo odpalonych rzutów z nieprzygotowanych pozycji, sporo strat, gra w ataku pozycyjnym zupełnie bez pomysłu. Zupełnie nie ten zespół który odprawiał Chorwatów z kwitkiem w MŚ 2009 , ME 2010 , Islandię w 2008 w Pekinie czy Dunczyków w zeszłym roku. Niestety są w bardzo trudnej sytuacji , ale dla mnie i tak są najlepszą druzyną narodową w historii handballa.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
kibic Polski

Marzy mi się tak: Polska, Serbia, Węgry i Chorwacja. Gdyby takie były półfinały to byłoby super. Nasi bracia z Węgier, my i dwa słowiańskie narody. Ale nie wybiegajmy tak daleko w przyszłość :)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 1

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Brawo Madziarzy! Hegemonia Francuzów przerwana! Sprawdzają się moje typy. Przed ME mówiłem: Polska, Dania, Hiszpania, Chorwacja w półfinale. Danii już nie będzie, za nich będzie Serbia, oby się reszta...

kibic Polski

Węgierscy kibice życzą nam powodzenia jutro ze Szwedami. Swoją drogą zagrali super mecz z Francją i wygrali zasłużenie.
Jak świat światem tylko Węgier Polakowi bratem.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2
wislander

Brawo Madziarzy! Hegemonia Francuzów przerwana! Sprawdzają się moje typy. Przed ME mówiłem: Polska, Dania, Hiszpania, Chorwacja w półfinale. Danii już nie będzie, za nich będzie Serbia, oby się reszta sprawdziła. Niesamowicie interesujące te ME. Aż "strach" pomyśleć jaka będzie walka o IO.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 1

ostatnia odpowiedź: 20 stycznia 2012 [1 komentarz tej dyskusji]

wislander

Jeśli tak to przyznaje się do błędu - najważniejsze by odpadł kolejny rywal w walce o IO, to się liczy najbardziej a czy to będzie Słowenia czy Norwegia to jeden pies tak naprawdę. Węgrzy ładnie grają, oby im się udało.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 1
zawas

Wystarczy ,że Norwegia przegra -nie musi wysoko-i jest za burtą!!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 1
kibic Polski

Nie miałeś, bo Ty pisałeś, że liczą się bezpośrednie mecze a nie bramki a wszystko jak napisał "paparazzi" dotyczy właśnie bilansów bramkowych. Islandia przejdzie dalej a nie tak jak pisałeś, że odpadli. *Chorwacja - Norwegia 13:8 do przerwy* więc raczej niespodzianki nie będzie. Wychodzą Chorwacja *4 punkty*, Słowenia *2 punkty*, Islandia *0 punktów* - Norwegia aut, bo nie wierzę, że będą w stanie urwać punkty Chorwatom.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2

komentarz jest odpowiedzią na: [2 komentarze tej dyskusji]

Czyli jednym słowem miałem rację.

paparazzi

Już wam wszystkim tłumaczę co zaszło w meczu Słowenia - Islandia. Zakładając, że Chorwacja wygra z Norwegią, a musi, bo jak nie wygra to Norwegia wejdzie z 4 pkt, chorwacja z 2 pkt,a słowenia z 0 pkt, IDEALNYM WYNIKIEM DLA SŁOWENII BYŁO ZWYCIĘSTWO W MECZY Z ISLANDIĄ "TYLKO" 2 BRAMKAMI!!! Dlaczego? Jak chorwacja wygra z norwegią to ma 6 pkt, a 3 pozostałe drużyny po 2 punkty i wtedy robi się "małą" tabelę między zainteresowanymi drużynami (norwegia, słowenia i islandia), ale bez uwzględnienia meczy z chorwacją. Biorąc po uwagę wcześniejsze wyniki (nor- slo 27:26, isl:nor 34:32 oraz slo-isl 34:32), tabela wygladała by tak, że norwegia ma 4 miejsce w grupie (bilans -1 bramek w "małej tabeli"), islandia 3 miejsce w grupie (bilans 0 bramek w małej tabeli"), slowenia 2 miejsce w grupie bilans +1 bramek w "małej table"). Wniosek prosty - słowenia przechodzi dalej z 2 pktami, bo wygrała z islandią, która zajęała 3 miejsce w grupie, a norwegia odpada! To dlatego:
1) słowenia wzieła czas na 1,5 minuty przed koncem
2) zrobiła "świadomie" 2 straty przy prowadzeniu 34:30!!!!
Wszystko dlatego, że jakby wygrali słowency z islandią 3 bramkami, to co prawda słowenia dalej miała by 2 miejsce w grupie, ale zepchneła by islandia na 4, a z 3 weszła by norwegia, z którą słowenia przegrała....i wtedy byłbymały paradoks, bo Słowenia wyszła by z 0 pkt, mimo , ze tabeli byłaby wyżej niż norwegia, która wyszła by z 2 pkt (bo wygraaze slowenia). Pamietajcie, że powyższe kalkulacje mają sens przy zwyciestwie chorwacji z norwegią...ale jak juz mówiłem wyżej, chorwacja musi wygrac!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 3

ostatnia odpowiedź: 20 stycznia 2012 [2 komentarze tej dyskusji]

kibiCK

Co z tego, że Słowenia pokonała Islandię w bezpośrednim starciu skoro Islandia pokonała w bezpośrednim starciu Norwegię wiec z jakiej racji ma kosztem Norwegów odpaść? Słowenia wygrała z Islandią, Islandia z Norwegią a Norwegia pokonała Słowenię więc nie da się tego rozstrzygnąć meczami bezpośrednimi. W grę wchodzi stosunek bramkowy i Słoweńcy już są pewni bo mają -1. Islandia ma -2 więc musi czekać na wynik Norwegii z Chorwacją. Jeśli Norwegia wygra lub zremisuje to Islandia jedzie do domu, ale jeśli Chorwacja pokona wysoko Wikingów to Islandia dalej będzie w grze.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

Nie masz racji. Choć Islandia wygrała z Norwegią, to przegrała ze Słowenią i obie mają 2 porażki i wygrane, tylko że Słoweńcy w bezpośrednim starciu pokonali Islandię a to ono decyduje a nie bramki.

kibic Polski

Z tego co ja wiem to jest właśnie tak jak napisał kibiCK. W przypadku gdy więcej drużyn ma tyle samo punktów tworzy się tzw. "małą tabelę" i tam nie liczą się już mecze bezpośrednie tylko bramki.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 1

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

Nie masz racji. Choć Islandia wygrała z Norwegią, to przegrała ze Słowenią i obie mają 2 porażki i wygrane, tylko że Słoweńcy w bezpośrednim starciu pokonali Islandię a to ono decyduje a nie bramki.

wislander

Nie masz racji. Choć Islandia wygrała z Norwegią, to przegrała ze Słowenią i obie mają 2 porażki i wygrane, tylko że Słoweńcy w bezpośrednim starciu pokonali Islandię a to ono decyduje a nie bramki.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj -1

komentarz jest odpowiedzią na: [3 komentarze tej dyskusji]

Jeszcze nie za burtą. Może decydować mała tabela jeśli Norwegia przegra i to wysoko to wtedy Islandia awansuje dalej. Zobaczymy wynik Chorwacji z Norwegami. Jeśli Chorwacji ich pojadą wysoko to wtedy...

HęciekOSW

Tylko dwóch z Ostrowa, to muszą odpalić jeśli mamy tu zdobyć medal :) Dla Jaszki więcej minut to się przełamie :) Krzychu rzuci na początku kolejnego meczu i będzie nie do zatrzymania :) Chociaż ich zmiennicy dają radę do tej pory

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
kibiCK

Jeszcze nie za burtą. Może decydować mała tabela jeśli Norwegia przegra i to wysoko to wtedy Islandia awansuje dalej. Zobaczymy wynik Chorwacji z Norwegami. Jeśli Chorwacji ich pojadą wysoko to wtedy Islandczycy i tak przejdą dalej. Póki co jest tak Słowenia 2 punkty (-1 w bramkach), Islandia 2 punkty (-2 w bramkach) i Norwegia 2 punkty (-1 w bramkach, ale grają jeszcze z Chorwatami). Wszystko zależy więc od meczu z Chorwacją. Słowenia już awansowała a teraz będą się ważyć losy Norwegii i Islandii.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2

ostatnia odpowiedź: 20 stycznia 2012 [3 komentarze tej dyskusji]

wislander

No to Islandia - brązowy medalista ME 20120 za burtą kosztem Słowenii. Ciekawie się porobiło. Żeby tylko wygrali Węgrzy i Norwegowie i będzie idealnie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
kibiCK

Hiszpania - Rosja 21:16 (40 min)
Islandia - Słowenia 21:26 (40 min)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
kibiCK

Rzuty pół biedy. Gorzej z rozegraniem piłki, bo to jest rozgrywający. On nie musi w ogóle rzucać - ważniejsze, żeby dobrze rozgrywał a z tym są problemy. Ale obudzi się na pewno, zobaczycie. Lijek zapewne też.
PS: Oglądam mecz Islandia - Słowenia (13:17 - przerwa).
Uros w pierwszej połowie dał koncert na środku rozegrania.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 3

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Lijek ok ale nie Jaszka jego rzuty bramkarze lapia w rece a to niezly obciach dla rzucajacego

krzyzak100

Lijek ok ale nie Jaszka jego rzuty bramkarze lapia w rece a to niezly obciach dla rzucajacego

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

ostatnia odpowiedź: 20 stycznia 2012 [1 komentarz tej dyskusji]

kibic Warmii

Powodzenia panowie, liczymy na Was ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 1
wislander

nafciarz_zks: Dokładnie. Każdy kto siedzi w tym sporcie od dłuższego czasu wie, że oni jeszcze na tych mistrzostwach pokażą swoją wartość. Całe szczęście, że na krytyczne sytuacje mamy uniwersalnego Jurkiewicza, taki zawodnik to skarb.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2
nafciarz_zks

jestem pewien,że z obu będziemy mieli jeszcze mnóstwo pociechy! :) po prostu to jest dyspozycja dnia.. każdy kibic handballu wie,że tak jest

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2
jelo

Oby tak było. Ci zawodnicy mają niesamowity potencjał. Przydaliby się w dobrej dyspozycji Wencie. Wierzę, że jeszcze pokazą podczas tych mistrzostw klasę!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 1
hbll

oby bo mecz z Danią fragmentami pokazywał jak brakuje lewej ręki na prawej połówce. Co do Jaszki to mam wrażenie że naprawdę sie spalił,grał mało i jakby przeliczyć straty i błędy na czas spedzony na boisku to byłby chyba najsłabszy na całych ME. Ale nie mam nic przeciwko żeby "odpalił" dopiero w półfinale ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2