Pokaz sił Klementowicza i tylnonapędowego BMW - relacja z Rajdu Karkonoskiego RPP

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Po odwołanym Rajdzie Agapit zawodnikom przyszło się ścigać podczas trzeciej rundy Rajdowego Pucharu Polski dopiero na asfaltowych odcinkach specjalnych w okolicach Kotliny Jeleniogórskiej. Jak się okazało - w sumie dosyć nieoczekiwanie najszybszym samochodem okazało się tylnonapędowe BMW.

Po Rajdzie Karkonoskim delikatnie powiedziawszy dalekim echem odbiły się wyniki zawodników tak zwanej "drugiej ligi". Mimo udziału zawodników Rajdowego Pucharu Polski w rajdzie, który ma swoje niezwykle głębokie korzenie w historii polskiego motosportu, ich start został dosyć szeroko ominięty w mediach – jedynie oficjalna strona Rajdu Karkonoskiego rzetelnie informuje o wynikach poszczególnych odcinków specjalnych.

Do sześciu odcinków specjalnych przystąpiło niemało załóg. Wedle numeracji na liście zgłoszeń należało się spodziewać 73 samochodów. Do grona faworytów należało zaliczyć na pewno zwycięzcę z Rajdu Świdnickiego Jarosława Szeję (Honda Civic Type R) czy też niespodziankę z Rajdu Warszawskiego Mateusza Tutaj w bliźniaczej Hondzie tyle, że klasy N3. Nie bez szans był też Rafał Maliński (Honda Civic Type R) czy debiutujący w tym sezonie w Civic’u Paweł Hankiewicz.

Jak pokazały pierwsze odcinki tzw. "Jelonka" i okolice pokazały swój pazur. Wiele załóg pozostało poza trasą i nie mniej miało problemy techniczne. Jednak nie jedna osoba stwierdziła, że "było nieźle, bo co by się działo, gdyby popadało". W sumie pogoda dla zawodników była łaskawa, choć to co się od piątkowego (10 lipiec 2009r.) rana pokazywało na niebie nie wróżyło nic dobrego. Nie mniej jednak dopiero na odcinku rozgrywanym na jeleniogórskim Zabobrzu na chwilę pojawił się deszcz, który równie szybko odparowywał z rozgrzanego asfaltu. Największym przegranym tego ostatniego w rajdzie odcinka może się bez problemu okrzyknąć miejscowy kierowca Marcin Stywryszko (Honda Civic), któremu w trakcie przejazdu drugiej pętli odcinka Zabobrze eksplodował układ chłodzenia i kierowca wraz ze swoim pilotem byli zmuszeni do skapitulowania kilkaset metrów przed metą swojej domowej imprezy.

Podsumowując, najlepszymi czasami w trakcie całej imprezy popisał się Marek Klementowicz, który po sześciu odcinkach specjalnych okazał się szybszy od Szeji o przeszło piętnaście sekund, któremu zdecydowanie po wygranej w Świdnicy do objęcia fotela lidera punktacji RPP wystarczyła druga pozycja. Trzecia pozycja w tej sytuacji przypadła dosyć niespodziewanie Leszkowi Kapłanowi w leciwym już Peugeocie 106.

Dzięki drugiemu miejscu w Jelenie Górze Jarosław Szeja awansował na pozycję lidera RPP z 27 punktami i nad następnym w klasyfikacji Mateuszem Tutaj (Honda Civic Type R) - który w Karkonoskim zdobył jeden punkt za dziesiątą pozycję - ma bezpieczne dziewięć punktów przewagi. Teraz przed zawodnikami trzy weekendy przerwy ze względu na przeniesienie szutrowego Rajdu Kormoran w termin odwołanego Rajdu Wisły ( ostatni weekend sierpnia ). Następną eliminacją będzie kolejna runda łączona – Rajd Rzeszowski, a później wspomniany szutrowy Kormoran w Braniewie pod Okręgiem Kaliningradzkim. Szeja mimo niemałego doświadczenia w "drugiej lidze" będzie w zasadzie debiutantem na tego typu nawierzchniach – podobnie jak Tutaj, który do tej pory udzielał się raczej w wyścigach górskich.

Wyniki Rajdu Karkonoskiego – Rajdowy Puchar Polski

<B>M</b> <B>Kierowca</b> <B>Samochód</b> <B>Czas</b>
1Marek KlementowiczBMW50:19,3
2Jarosław SzejaHonda Civic+15,5
3Leszek KapłanPeugeot 106+1:27,1
4Michał ElżbieciakOpel Astra+1:41,4
5Jerzy TomaszczykHonda Civic+2:00,2
6Piotr StryjekRenault Clio+2:04,4
7Janusz KnoptPeugeot 106 +2:13,0
8Michał Kochanowski-LarenCitroen C2+2:17,6
9Piotr RudzkiHonda Civic+2:18,3
10Mateusz TutajHonda Civic+2:19,0

Klasyfikacja RPP po Rajdzie Karkonoskim

<B>M</b> <B>Kierowca</b> <B>Samochód</b> <B>Pkt.</b>
1Jarosław SzejaHonda Civic27
2Mateusz TutajHonda Civic18
3Michał ElżbieciakOpel Astra16
4Marek KlementowiczBMW15
5Rafał MalińskiHonda Civic12
5Jarosław MikołajczykPeugeot 30612
7Jerzy TomaszczykHonda Civic11
8Radosław KasprzykCitroen C210
8Leszek KapłanPeugeot 10610
10Paweł HankiewiczHonda Civic10
11Marek KwaśnikOpel Astra8
11Piotr StryjekRenault Clio8
13Maciej LongotaPeugeot 2066
13Olaf MalmHonda Civic6
15Piotr MarciniakPeugeot 2065
16Andrzej NykielOpel Astra4
16Sebastian BanasikOpel Astra4
16Janusz KnoptPeugaot 1064
19Piotr RudzkiHonda Civic4
20Filip StyłaOpel Astra3
Źródło artykułu:
Komentarze (0)