Konstantynopol zdobyty przez Polaków - Sołowow wygrywa w Istanbul Rally

Druga runda tegorocznych Mistrzostw Europy miała bardzo słabą obsadę. Ledwie dwóch znaczących zawodników stawiło się na starcie w samochodach Super 2000, a tym samym tylko oni byli brani pod uwagę jako jedyni pretendenci do zwycięstwa. Wśród nich uczestnicy pierwszej tegorocznej rundzie we Włoszech – Michał Sołowow oraz Luca Betti.

Jacek Mazur
Jacek Mazur

Dwóch zawodników, którzy uczestniczyli w pierwszej tegorocznej eliminacji Mistrzostw Europy podczas włoskiego Mille Miglia Rally stawiło się na starcie tureckiej rundy w samochodach kategorii Super 2000. Michał Sołowow w parze z Maciejem Baranem oraz Włoch Luca Betti awizowali swój start w jednakowych Peugeotach 207 S2000.

Przed startem w oddzielającej Europę od Azji Turcji zarówno Sołowow jak i Betti zgromadzili po sześć punktów w punktacji RSME, a ich najwięksi rywale nie stawili się na starcie w Stanbule. Wprawdzie wcześniej Renato Travaglia zapowiadał start w Turcji, ale plany przesiadki do Skody Fabii S2000 nie pozwoliły wiceliderowi Mistrzostw Europy pojawienie się na starcie drugiej rundy.

Michał Sołowow rozpoczął swój marsz do zwycięstwa od wygrania odcinka testowego przed rajdem. Również pierwsza pętla rajdu padła jego łupem. Z trzech odcinków to właśnie Sołowow wygrał dwa, tylko raz ustępując Włochowi. Drugą pętlę od wygranej rozpoczął także Polak, jednak na kolejnym odcinku specjalnym kapeć spowodował, że spadł na trzecią pozycję w rajdzie, a samotnym liderem pozostał Betti.

Kolejne trzy odcinki specjalne to już szarża załogi Cersanit Rally Team. Na ostatnim odcinku dnia tryumfował Betti i tym samym utrzymał prowadzenie w rajdzie z przewagą 3,8 sekundy i zdobył w ten sposób trzy bonusowe punkty do klasyfikacji Mistrzostw Europy. Pozostali zawodnicy rywalizujący w RSME zajmowali odpowiednio siódmą pozycję Krum Donczew (Subaru Impreza N14) oraz dziewiąte Corrado Fontana (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Drugi etap miał także przebiegać pod dyktando dwóch załóg Peugeotów 207 S2000, jednak na dwa odcinki specjalne przed metą Luca Betti wypadł z drogi i musiał wycofać się z rywalizacji. W ten sposób Michał Sołowow z Maciejem Baranem z przewagą 1:25,7 minuty nad lokalnym kierowcą Yagizem Avci (Mitsubishi Lancer Evo IX) dotarli do mety. Polska załoga wygrywając 11 z 15 odcinków specjalnych zwyciężyła w szutrowym 37 Istanbul Rally.

Dzięki zwycięstwu w Tureckiej imprezie – powtórzyli zwycięstwo Janusza Kuliga z Jarosławem Baranem sprzed siedmiu lat. Sołowow z Baranem obecnie posiadają dwadzieścia jeden punktów w klasyfikacji Mistrzostw Europy i są liderami czempionatu Starego Kontynentu.

Przed zawodnikami rywalizującymi w Mistrzostwach Europy teraz kilka tygodni przerwy. Następna eliminacja to chorwacki Croatia Delta Rally 29-31 maja 2009, a lider Mistrzostw Europy w międzyczasie być może pojawi się w Świdnicy na pierwszej tegorocznej eliminacji Mistrzostw Polski – Rajdzie Elmot 14-15 maja 2009.

Wyniki 37 Istanbul Rally – klasyfikacja Mistrzostw Europy

M Kierowca Samochód Czas
1 Michał Sołowow Peugeot 207 S2000 2:27:05,0
2 Krum Donchew Subaru Impreza N14 +11:46,6
3 Corrado Fontana Mitsubishi Lancer Evo XI +18:20,1

Punktacja Mistrzostw Europy po 37 Istanbul Rally

M Kierowca Samochód Punkty
1 Michał Sołowow Peugeot 207 S2000 21
2 Giandomenico Basso Fiat Grande Punto S2000 15
3 Krum Donchew Subaru Impreza N14 14
4 Renato Travaglia Peugeot 207 S2000 13
5 Corrado Fontana Peugeot 207 S2000 12
6 Lucca Betti Peugeot 207 S2000 9

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×