W WRC bez zmian - na asfalcie nie ma silnych na Citroeny

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Zespół Citroena podobnie jak przed dwoma laty, gdy Rajd Irlandii był rundą Mistrzostw Świata, zgarnął dublet i zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji konstruktorów, a Sebastien Loeb po 48 zwycięstwie w karierze śrubuje swój rekord.

W tym artykule dowiesz się o:

Trzeci i ostatni dzień rywalizacji – 01 lutego 2009 roku składał się z pięciu prób. Pogoda wprawdzie nieco odpuściła zawodnikom i kibicom, ale dla startujących załóg wcale nie zniknął problem doboru ogumienia. Część z nich pozostała na nieźle spisujących się zimowych Pirelli Sottozero, a część wybrała slicki. Te ostatnie pozwalały uzyskiwać lepsze czasy, ale w zdradliwych miejscach nie dawały prawie żadnych szans.

Mikko Hirvonen właśnie dzięki slickom wygrał cztery odcinki specjalne. Było to także spowodowane tym, iż główne karty już zostały rozdane i czołowa dwójka - Sebastien Loeb i Dani Sordo musieli jedynie utrzymać swoje pozycje. Nie mniej jednak jak na Mistrza Świata przystało Loebowi przytrafiło się jedno oesowe zwycięstwo.

Dopiero poza czołową trójką toczyła się prawdziwa walka na odcinkach. Henning Solberg (Ford Focus WRC), który po drugim dniu zdołał utrzymać minimalną, sięgającą niecałych pięciu sekund przewagę nad Chrisem Atkinsonem zaliczającym pierwszy występ za kierownicą C4 WRC, już po pierwszej próbie musiał uznać wyższość Australijczyka. Ten z kolei niezbyt długo cieszył się z czwartej pozycji w rajdzie. Błąd na przedostatnim odcinku kosztował byłego kierowcę Subaru blisko półtora minuty straty i ostatecznie spadek za Norwega na piątą pozycję.

Nie mniejszy bój stoczyli Matthew Wilson (Ford Focus WRC) z kolejnym przedstawicielem Citroen Junior Rally Team - Sebastienem Ogierem. Brytyjczyk za punkt honoru postawił sobie atak na szóstą pozycję zajmowaną przez Francuza, ale dla zwycięzcy Rajdu Monte Carlo sprzed tygodnia (21-24 stycznia 2009 r.) nie miał to większego znaczenia. Jedynie na pierwszym odcinku dnia uznał on wyższość syna szefa M-Sportu oddając mu 13,4 sek., ale ostatecznie dowiózł szóste miejsce z przewagą 39,8 sek. nad Wilsonem "juniorem". Ósme miejsce utrzymał Khalid al-Qassimi (Ford Focus WRC), a do czołowej dziesiątki wjechał Eamonn Boland w jedynym Subaru w top 10, a ledwie dwanaście sekund za nim uplasował się powracający w systemie SupeRally Estończyk Urmo Ava (Citroen C4 WRC).

W klasyfikacji JWRC podobnie jak w generalce nie było sensacji – kierowcy dowieźli swoje miejsca w takiej kolejności jaką zachowali po drugim etapie. Tryumfował Aaron Burkart (Suzuki Swift S1600), przed Martinem Prokopem (Citroen C2 S1600) i Simeone Bertolotti (Suzuki Swift S1600).

Wyniki Rajdu Irlandii

<B>M</b> <B>Kierowca</b> <B>Kraj</b> <B>Samochód</b> <B>Czas</b>
1Sebastien LoebFrancjaCitroen2:48:25,7
2Dani SordoHiszpaniaCitroen+1:27,9
3Mikko HirvonenFinlandiaFord+2:07,8
4Henning SolbergNorwegiaFord+6:32,4
5Chris AtkinsonAustraliaCitroen+7:51,9
6Sebastien OgierFrancjaCitroen+10:44,0
7 Matthew WilsonWielka BrytaniaFord +11:23,8
8 Khalid al-QassimiZjednoczone Emiraty ArabskieFord+14:07,9
9Eamonn BolandIrlandiaSubaru+15:23,4
10Urmo AvaEstoniaFord+15:35,4

Punktacja kierowców WRC po Rajdzie Irlandii

<B>M</b> <B>Kierowca</b> <B>Kraj</b> <B>Samochód</b> <B>Punkty</b>
1Sebastien LoebFrancjaCitroen10
2Dani SordoHiszpaniaCitroen8
3Mikko HirvonenFinlandiaFord6
4Henning SolbergNorwegiaFord5
5Chris AtkinsonAustraliaCitroen4
6Sebastien OgierFrancjaCitroen3
7 Matthew WilsonWielka BrytaniaFord 2
8 Khalid al-QassimiZjednoczone Emiraty ArabskieFord1

Punktacja zespołów WRC po Rajdzie Irlandii

<B>M</b> <B>Zespół</b> <B>Punkty</b>
1Citroen Total World Rally Team18
2BP Ford Abu Dhabi World Rally Team8
3Stobart VK M-Sport Ford Rally Team8
4Citroen Junior Rally Team5

Punktacja kierowców JWRC po Rajdzie Irlandii

<B>M</b> <B>Kierowca</b> <B>Kraj</b> <B>Samochód</b> <B>Punkty</b>
1Aaron BurkartNiemcySuzuki10
2Martin ProkopCzechyCitroen8
3Simeone BertolottiWłochuSuzuki6
4Yoann BonatoFrancjaSuzuki5
5Kevin AbbringHolandiaRenault4
6Luca GriottiWłochyRenault3
Źródło artykułu:
Komentarze (0)