Frekwencja zaczyna spadać - zapowiedź 36. Rajdu Warszawskiego

Tylko 40 załóg znalazło się na liście zgłoszeń szóstej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2010. Jednak już wiemy, że spośród zgłoszonych w Sierpcu nie zobaczymy między innymi Leszka Kuzaja, którego zespół donosi o przedłużających się problemach ze zdrowiem swojego kierowcy.

Mateusz Senko
Mateusz Senko

Rajd Warszawski będzie kolejną rundą RSMP opuszczoną przez Leszka Kuzaja. Po wypadku na testach przed Rajdem Rzeszowskim zawodnik musiał zrezygnować ze startu, a teraz nie zobaczymy go również na starcie w Sierpcu. Zespół Skody wyjaśnia absencję swojego kierowcy przedłużającą się rehabilitacją, jednak w rajdowym światku aż huczy od plotek na ten temat. O tym, czy się potwierdzą, przekonamy się już podczas kolejnej rundy RSMP, Rajdu Koszyc.

Jednak to Rajd Warszawski może się okazać kluczowy dla losów tytułów mistrzowskich. Nieobecność w Sierpcu Bryana Bouffier sprawi, iż znacząco spadną jego szanse na kolejny triumf. Na głównych pretendentów do najwyższego lauru w RSMP wyrastają natomiast Kajetan Kajetanowicz oraz Michał Sołowow. Mniejsze szanse dawane są Tomaszowi Kucharowi, który po świetnym Rajdzie Elmot jakby spuścił z tonu w kolejnych rajdach. W powrocie do formy podczas Rajdu Warszawskiego mają mu pomóc testy z Sebastianem Lindholmem, które odbył kilka dni przed zawodami.

Odpowiednie ustawienie samochodu będzie miało kluczową rolę, bowiem mazowieckie szutry, zwykle kopne i grząskie, stały się mocno błotniste po kilkudniowych opadach deszczu. Szczególnie załogi przednionapędowych samochodów, czyli połowa ze zgłoszonych, będą miały ciężki orzech do zgryzienia. Takich problemów nie powinni mieć kolejni zawodnicy z klasy S2000: Maciej Rzeźnik (Skoda Fabia) oraz Szymon Ruta (Peugeot 207), który przed zawodami składał poważne obietnice o walce w czołówce.

W klasie N4 poza Kajetanem Kajetanowiczem zobaczymy siedmiu zawodników, zabraknie natomiast aktualnego wicelidera punktacji grupy N, Łukasza Habaja. Kamil Butruk i Yurii Protasov będą mieli więc ułatwione zadanie i możliwość odrobienia strat. Powalczą z nimi Marcin Bełtowski i Zbigniew Maliński oraz okazjonalnie startujący Krzysztof Oleksowicz, Jarosław Pawliński i Marcin Abramowski (z nowym pilotem, Danielem Siatkowskim). Bogdan Bożyk po raz kolejny samotnie wystartuje w klasie Open, podobnie jak Marcin Gagacki w A7.

Dwunastka zawodników zgłosiła się w grupie R, jednak najprawdopodobniej na starcie zabraknie Ariela Piotrowskiego. Zobaczymy natomiast całą czołówkę CRT: Michała Bębenka, Jana Chmielewskiego, Tomasza Gryca, Tomasza Porębskiego, Szymona Kornickiego i Marcina Dobrowolskiego. Rafał Stalmach i Mariusz Woźniczko wsiądą do Fordów Fiesta R2, a Mateusz Banaś i Robert Kujawski do Renault Clio R3. Paweł Bielak po raz pierwszy wystartuje na szutrze nowym Peugeotem 207 RC.

W klasie N3 tym razem zgłosiły się dwie załogi, obie w Renault Clio. Jak mówią sami zawodnicy, czyli Piotr Stryjek i Krzysztof Stryjek oraz Sebastian Trzaska i Maciej Konarzewski, mają zamiar rozstrzygnąć to między sobą w czystej walce na oesach. W klasie historycznej zgłosili się Robert Luty i Dariusz Gurdziołek w koltowym Legacy oraz Arkadiusz i Agnieszka Nowikow w Oplu Calibra. Przed stawką RSMP na oesach zobaczymy zawodników z Szutrowego Pucharu Polski, których zgłosiło się dziewięciu.

Specjalista od szutrów, Maciej Krzyszycha (Peugeot 206 klasy A6), otrzymał pierwszy numer na liście zgłoszeń SPP. Berliński i Chłuda będą jedynymi w N3, podobnie jak Kociszewska i Tokarski w N2. Reszta zgłoszeń to auta z tylnym napędem, zawsze cieszące oko kibiców efektownymi poślizgami. Będą to Toyota Corolla załogi Szeszko/Jermakow, a w BMW zobaczymy duety Poletyło/Waliszewska, Opałka/Zarębska, Omlet/Lewandowski, Połeć/Cichoń oraz Pawła Zakrzewskiego, który nie podał w zgłoszeniu pilota.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×