Zawodnicy klasy N3 mówią o Rajdzie Bohemia

Tym razem zawodnicy udadzą się do Czech, aby wystartować w pierwszej z dwóch zagranicznych rund, zaplanowanych w tegorocznym kalendarzu. Umieszczenie w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski dwóch rajdów rozgrywanych za granicą wywołało sporo kontrowersji, ale część zawodników dostrzegła także pozytywy tego rozwiązania. Przede wszystkim wyrównają się szanse, gdyż czeskie i słowackie oesy będą nowe dla niemal wszystkich załóg. Zawodnicy liczą również na walkę z lokalnymi kierowcami na wymagających oesach o łącznej długości przeszło 230 kilometrów.

Mateusz Senko
Mateusz Senko

Piotr Krotoszyński: Cieszymy się bardzo z możliwości startu poza granicami naszego kraju, na nowych trasach i liczymy na sprawdzenie naszych umiejętności na tle innych kierowców. Mamy nadzieję na jak największą liczbę załóg startujących w klasie N3 i walkę o każdą sekundę. Zdajemy sobie również sprawę, że w tym rajdzie weźmie udział wielu zawodników miejscowych i trudno będzie z nimi nawiązać walkę, ale spróbujemy dojechać do mety na jak najwyższym miejscu. Rajdy Bohemia i Kosice które rozgrywają się poza granicami Polski na pewno urozmaicą tegoroczne RSMP, gdyż ciągłe ściganie się po tych samych trasach nie rozwija umiejętności w takim stopniu jak jeden nowy start. Mamy nadzieję zobaczyć na trasie jak największą liczbę biało-czerwonych flag.

Piotr "Herbi" Rudzki: Po dłuższej przerwie wyruszamy na zupełnie nowe oesy. Rajd Bohemia to impreza, w której nikt z N3 nigdy nie brał udziału. Problemem był nieco zakup Hansa, który na pewno zawyżył koszty, których się nie spodziewaliśmy. Pomocną dłoń wyciągnął PZM, który zakup Hansa dla kierowcy sfinansował w 100%. Problemem dla niektórych była kwestia kasku odpowiedniego pod Hansa, którego znaczna grupa z nas nie miała i tak naprawdę doszły jeszcze koszty kasków, no ale cóż, dobre i tyle. Dla nas akurat super, bo kaski mieliśmy. Szkoda, że frekwencja na starcie będzie mniejsza. Myślę, że jeżeli rajd był by u nas, to patrząc na Elmot, na pewno byłoby więcej aut. Dziękujemy sponsorom - Gloss, Konstruktor Group, Fogo, Opony Kuropka, Pałac Krotoszyce, dzięki którym nasz start jest możliwy.

Mikołaj Kempa: Losy naszego startu w Rajdzie Bohemia już na szczęście są pewne. Jeszcze kilka dni temu byłem przekonany, że nie ma najmniejszych szans na występ w tym w rajdzie, ale dzięki olbrzymiemu wsparciu przyjaciół i rodziny oraz firmy Balticon, są jeszcze szanse na udział w tej imprezie. Mamy nadzieje, że auto zostanie na czas przygotowane i uda nam sie stanąć na starcie. Zagraniczne rajdy to na pewno nowe doświadczenia, natomiast moim zdaniem skoro startujemy w RSMP, to wołałbym żeby rundy odbywały się w kraju, bo wyszłoby to po prostu taniej.

Rafał Janczak: Odbudowaną i odświeżoną po Elmocie, czerwono-srebrną Hondą wybieramy się na mój pierwszy rajd poza granicami kraju. A wybieramy się razem z Pawłem Pochroniem, który zastąpi na prawym fotelu Tomka Sadlika, zatrzymanego przez ważne sprawy rodzinne, za które trzymamy kciuki. Cel naszej podróży jest prosty - zdobyć na czeskiej ziemi sporo doświadczenia, jak najlepsze miejsce i jak najwięcej punktów do klasyfikacji rocznej, która mimo opuszczenia przez nas rajdów szutrowych nie wygląda z naszej perspektywy najgorzej. Mamy nadzieję, że osławiona, wyborna atmosfera czeskich rajdów w pełni się nam udzieli, a pachnący nowością system HANS da nam poczucie bezpieczeństwa, pozwalające uszczknąć jeszcze jakąś sekundę na kilometrze (śmiech). Nasz start jest możliwy dzięki Krac.pl i Multiservis.pl, a swoje ręce bezpośrednio do niego przykładają mechanicy z TopRacing.net.pl, którzy mają jeszcze sporo roboty przed rajdem, ale wierzę, że jak zwykle zdążą, za co im z góry serdeczne dziękuję! Patronat medialny zapewniają KlasaN3.pl i RSMP.info, Magazyn WRC, SportoweFakty.pl, Odcinek Specjalny oraz Aktywni.pl.

Maciej Cywiński: Pomimo przerwy na Rajdzie Polski znów wracamy na odcinki. Po wszystkich awariach doznanych na Lotosie samochód jest już zreanimowany, a my zmotywowani do walki. Bardzo się cieszymy, że możemy wziąć udział w takim rajdowym klasyku jak Rajd Bohemia i będzie to prawdziwy sprawdzian naszych umiejętności. Szanse w klasie będą wyrównane, ponieważ dla wszystkich te trasy są nowe, więc rywalizacja będzie na pewno zacięta. Bardzo doceniam fakt, że zostaliśmy zwolnieni z wpisowego na rzecz zakupu HANSa - bardzo fajna inicjatywa, dzięki której wszyscy skorzystaliśmy - zawodnicy uzyskali swoiste dofinansowanie, a organizator i PZM silnie obsadzoną listę zgłoszeń. Dzięki wsparciu sponsorów: firmy Jobi - Systemy Dociepleń i Materiały Budowlane, toru kartingowego Pole-Position w Warszawie, kosmetyków samochodowych Provaco oraz patronatowi magazynu "GT" możemy w pełni skoncentrować się na jak najlepszym wyniku.

Maciej Longota: Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli wystartować w tym znanym rajdzie, rywalizując z tak doborową stawką. Ukłony w kierunku PZM za zwolnienie z wpisowego na Bohemię i kolejną rundę . Zwolnienie z wpisowego oraz ogromna pomoc firmy Net Box, największego warszawskiego dystrybutora sprzętu teleinformatycznego, pozwoliła podjąć decyzję, że jedziemy. Mam nadzieję , że kołnierz HANS, w którym nigdy nie jeździłem, nie będzie mi przeszkadzał w jeździe. Niestety do tej pory nie udało nam się pozyskać nowych sponsorów na kolejne rundy i nie wiemy, co będzie dalej. Mamy nadzieję, że długa przerwa w startach (nie jechaliśmy Lotosu i Polskiego) nie odbije się za mocno na końcowym wyniku. Trasy rajdu będą nowe dla wszystkich, także będziemy mieli równe szanse. Cieszy mnie bardzo fakt, że Maciek Handwerker znowu zagości na prawym fotelu, a jego cenne rady wpłyną na dobry wynik. Chciałbym jeszcze raz bardzo podziękować firmie Net Box, bez której ten start nie byłby możliwy, moim wspaniałym mechanikom: Michałowi, Jackowi, Włodkowi i Zdziśkowi, którzy jadą z nami oraz wszystkim, którzy będą za nas trzymać kciuki.

Sławomir Kurdyś: Po prawie dwumiesięcznej przerwie w końcu wracam na oesy. Pomimo, że Bohemia jest wielką niewiadomą, to chęć jazdy jest ogromna. Udało się trochę poprawić samochód. Nadal jednak największym problemem jest jego duża masa. Niestety nie dotarła kłowa skrzynia biegów, której krótkie przełożenia choć trochę zniwelowałyby nadwagę auta. Cóż, nie wolno się poddawać. Będę wraz z Michałem walczył o możliwie najlepszy wynik. Jeżeli chodzi o system Hans, to wydaje mi się, że wypracowano rozsądny kompromis i zaproponowane przez PZM i organizatora warunki pozwoliły w większości przypadków nie zwiększać kosztów startu. Chciałbym również gorąco przywitać nowego sponsora Bgi Zremb, a jednocześnie podziękować za pomoc i zaufanie. Start w Rajdzie Bohemia jest możliwy dzięki: Air-Tech-Bud, EKF - Europejskie Konsorcjum Finansowe , Bgi Zremb, Aquer, Bar Szałaput, Auto-Marco. Patronat medialny: Radio ESKA, portale: InterMAKS, KlasaN3.pl, Bochnianin.pl.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×