GT1: Duet Grosjean/Mutsch górą w Brnie

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Francusko-niemiecki duet Romain Grosjean/Thomas Mutsch przerwał trwającą od sobotnich kwalifikacji dominację Vitaphone Racing Team na obiekcie w Brnie, odnosząc tym samym drugie zwycięstwo w sezonie.

W tym artykule dowiesz się o:

Ruszający z pierwszej pozycji Andrea Bertolini zdołał utrzymać prowadzenia, podczas gdy towarzyszący mu w pierwszej linii Tomas Enge spadł na odległe 16. miejsce. Romain Grosjean po starcie z szóstej pozycji i kolizji z jednym z Aston Martinów również osunął się w dół stawki. Francuz rozpoczął jednak szarżę zwieńczoną awansem na czwarte miejsce przed zmianą kierowców.

Na trzecim okrążeniu doszło do kolizji pomiędzy Stefanem Mücke i Rahel Frey, w rezultacie której Ford szwajcarskiej debiutantki ugrzązł w pułapce żwirowej. Incydent ten spowodował wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa.

Tuż po restarcie prowadzący Bertolini błyskawicznie powiększał przewagę nad drugim Michaelem Krummem, jednak sędziowie uznali, że były kierowca testowy Ferrari w Formule 1 zbyt szybko przyśpieszył po wznowieniu wyścigu i ukarali Włocha karą stop and go.

Pięć okrążeń później na tor ponownie wyjechał samochód bezpieczeństwa, tym razem w następstwie kolizji Maserati Alexandra Margaritisa z Fordem Basa Leindersa.

Po zamieszaniu związanym wizytami w boksach, Thomas Mutsch, który przejął stery Forda GT z rąk Romaina Grosjeana, znalazł się na prowadzeniu. Znacząco zyskał również Aston Martin duetu Enge/Turner, który mimo kiepskiego startu zdołał awansować na drugie miejsce. Trójkę uzupełniał Nissan Michaela Krumma i Petera Dumbrecka.

Przez ostatnie 15 minut wyścigu czołowa trójka trzymała się blisko siebie, za ich plecami

samotnie podążał Aston Martin obsadzony przez Jonathana Hirschi i Clivio Piccione. Interesująca walka toczyła się z kolei o piąte miejsce. Dominik Schwager w Lamborghini All-Inkl.com ostatecznie nie zdołał odeprzeć ataków dwóch Maserati w barwach Vitaphone, w tym najszybszego na torze, odrabiającego straty spowodowane karą, Michaela Bartelsa. Po godzinnej rywalizacji jako pierwszy metę przekroczył Thomas Mutsch, przed Darrenem Turnerem i Michaelem Krummem.

Po trzech eliminacjach w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata GT1 przewodzą Romain Grosjen i Thomas Mutsch, drugie zajmuje załoga Vitaphone Racing Team - Andrea Bertolini i Michael Bartels. Kolejna runda cyklu odbędzie się 4 lipca na francuskim Circuit Paul Ricard.

Wyniki wyścigu głównego (28 okrążeń)

<B>M</b> <B>Kierowcy</b> <B>Kraj</b> <B>Samochód</b> <B>Czas</b>
1Grosjean/MutschFrancja/NiemcyFord GT Matech1:00:46,852
2Enge/TurnerCzechy/W.BrytaniaAston Martin DB9+0,717
3Krumm/DumbreckNiemcy/W.BrytaniaNissan GT - R+0,966
4Hirschi/PiccioneSzwajcaria/MonakoAston Martin DB9+1,553
5Bertolini/BartelsWłochy/NiemcyMaserati MC12+1,766
6Bernoldi/RamosBrazylia/PortugaliaMaserati MC12+9,057
7Pastorelli/SchwagerWłochy/NiemcyLamborghini Murcielago 670 R-SV+13,285
8Rosina/HennericiCzechy/NiemcyCorvette Z06+16,713
9Makowiecki/SarrazinFrancja/FrancjaAston Martin DB9+20,874
10Wendlinger/MoserAustria/SzwajcariaNissan GT - R22,622
Źródło artykułu:
Komentarze (0)