Aż 23 tys. zł grzywny. Spora kara dla Liska
Piotr Lisek oraz dwie fitnesski: Katarzyna Dziurska i Katarzyna Oleśkiewicz-Szuba zostały ukarane finansowo przez UOKiK za niepoprawne promowanie w mediach społecznościowych produktów jednej z firm.
Trójka sportowców do współpracy komercyjnej używała znaczników, które nieprawidłowo świadczyły o reklamowym charakterze publikacji. W niektórych treściach na Instagramie brakowało wyraźnego zasugerowania, że są to materiały sponsorowane.
W związku z tym osoby obserwujące profil lekkoatlety oraz fitnessek mogły nie być w stanie rozróżnić, czy post jest formą reklamy czy niezależną opinią sportowców o przedstawianych produktach. I właśnie dlatego UOKiK nałożył kary.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Sabalenka wystartowała. "Szczególne miejsce w moim sercu"Kary nałożono m.in. dlatego, że stosowane znaczniki w mediach społecznościowych nie zawsze wskazywały jednoznacznie na ich komercyjny charakter. Spółka, jak twierdzi UOKiK, miała także zalecać swoim twórcom w korespondencji nieujawnianie celu handlowego oraz stosowanie niejasnej formuły promocji, która nie wskazywała jednoznacznie, że jest to reklama.
- Przeprowadziliśmy na szeroką skalę akcje edukacyjne. Zapewniliśmy przestrzeń na dostosowanie się wszystkich przedsiębiorców zaangażowanych w promowanie komercyjnych treści w sieci. Teraz nadszedł czas, aby te zasady egzekwować - powiedział po opublikowaniu informacji o karach Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
To pierwsze w historii UOKiK kary nałożone na reklamodawcę jak i na twórców.
Czytaj także:
Medale nie były najważniejsze. Ta statystyka mówi wszystko [OPINIA]
Szokujące wiadomości do reprezentantki Polski. Stoi za tym Białoruś