Kto uzupełni skład Nice Polskiej Ligi Żużlowej?

GKM Grudziądz otrzymał dziką kartę na starty w ENEA Ekstralidze. Tym samym zaistniała konieczność uzupełnienia składu Nice Polskiej Ligi Żużlowej.

Damian Gapiński
Damian Gapiński

Speedway Ekstraliga w czwartek przyznała dziką kartę na starty w najwyższej klasie rozgrywkowej GKM-owi Grudziądz. W ten sposób konieczne będzie uzupełnienie składu Nice Polskiej Ligi Żużlowej. Na ten moment prawo startu w dawnej I lidze mają zapewnione:

Orzeł Łódź
Carbon Start Gniezno
Polonia Bydgoszcz
Lokomotiv Daugavpils
ŻKS ROW Rybnik
MDM Komputery Dreier ŻKS Ostrovia

Sposoby uzupełniania składu I ligi określa paragraf 16 Regulaminu Licencyjnego, który w interesujących nas punktach brzmi:

3. Ustala się następującą kolejność uzupełnienia składu drużynowego DM I ligi w przypadku, gdy Licencji na kolejny sezon nie otrzyma Klub awansujący do pierwszej ligi z DM II ligi:
1) w zależności od aktualnego regulaminu rozgrywek: drużyna DM II ligi przegrana w barażu, albo drużyna, która zajęła w rozgrywkach DM II ligi a II miejsce w poprzednim sezonie,
2) drużyna, która w rozgrywkach DM II ligi zajęła III miejsce w poprzednim sezonie,
3) możliwość przyznania miejsca dowolnemu Klubowi na zasadzie dzikiej karty po przeprowadzeniu konkursu.

4. Ustala się następującą kolejność uzupełnienia składu drużynowego DM I ligi w przypadku, gdy Licencji na kolejny sezon nie otrzyma Klub startujący w DM I lidze w sezonie poprzednim:
1) drużyna DM I ligi przegrana w barażu,
2) drużyna, która spadła z DM I ligi,
3) możliwość przyznania miejsca dowolnemu Klubowi na zasadzie dzikiej karty po przeprowadzeniu konkursu.


Problem polega na tym, że żaden z tych punktów nie dotyczy sytuacji, w której obecnie się znaleźliśmy. Kto podejmie zatem decyzję w tej sprawie i jakimi będzie kierował się kryteriami? - Decyzję podejmie na pewno Zarząd Główny Polskiego Związku Motorowego. Jeżeli chodzi o przepisy, to żaden z nich nie reguluje wprost sytuacji, w której się znaleźliśmy. Myślę jednak, że najbliższe właściwemu rozwiązaniu i najbardziej sprawiedliwe w tym przypadku byłyby przepisy artykułu 16, punkt 4 Regulaminu Licencyjnego - powiedział dla SportoweFakty.pl Łukasz Szmit, członek Głównej Komisji Sportu Żużlowego.

Do uzupełnienia składu potrzebne są zatem dwa zespoły. Przypomnijmy, że zaplanowany na październik baraż o miejsce w Nice PLŻ został odwołany. W ten sposób nie mamy drużyny z I ligi, która w barażu przegrała i powinna w pierwszej kolejności być brana pod uwagę przy uzupełnieniu ligi. Mamy jednak zespół z PLŻ 2, który miał prawo startu w barażu, ale do niego nie przystąpił i jest to Speedway Wanda Instal Kraków. Drużyną, która spadła z I ligi jest KMŻ Lublin i to te dwa zespoły zgodnie z przepisami powinny być brane pod uwagę przy uzupełnieniu ligi. Czy będą zainteresowane startami w Nice PLŻ? - Jeżeli taka możliwość się pojawi, to jak najbardziej będziemy chcieli z niej skorzystać - powiedział prezes Wandy, Paweł Sadzikowski. Także spadkowicz z Lublina zamierza nadal rywalizować na pierwszoligowym froncie. - Mamy co prawda około 300 tysięcy zadłużenia, ale oszczędności, które wprowadziliśmy w klubie powinny spowodować, że przed startem sezonu będziemy na zero. Nasza sytuacja jest na tyle dobra, że będziemy chcieli nadal startować w I lidze, jeżeli taka oferta się pojawi - powiedział wiceprezes KMŻ, Andrzej Zając.

W II lidze pozostałoby miejsce dla KSM Krosno, Victorii Piła, Kolejarza Rawag Intermarche Rawicz i Kolejarza Opole. W takiej również kolejności Zarząd Główny PZM będzie zapewne składał propozycję uzupełnienia składu I ligi, gdyby okazało się, że ekipy z Krakowa i Lublina nie spełniają warunków. Skład II ligi uzupełniłyby zespoły z Gdańska i Częstochowy, o ile drużny z tych miast uzyskają licencję na sezon 2015.




KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×