Zmiany w regulaminie technicznym FIM. Zabroniono używać przełącznika zapłonu

Nie ma pewności, czy w Auckland stosowany był przełącznik zapłonu i czy miał on wpływ na wynik osiągnięty przez Martina Smolinskiego. Teraz FIM wykluczyła jego stosowanie.

Jacek Cholewiński
Jacek Cholewiński

Pisaliśmy niedawno, że zwycięzca pierwszego tegorocznego Grand Prix testuje nowości związane z układem zapłonu motocykla. Jeżeli w jakikolwiek sposób są one związane z tajemniczym przełącznikiem, wydaje się, że Niemiec ma już problem z głowy.

W poniedziałek na oficjalnej stronie FIM ukazała się aktualizacja Regulaminu Technicznego na rok 2014. Jedna z poprawek zwraca szczególną uwagę, bowiem dotyczy przełącznika zapłonu, jaki Martin Smolinski posiadał w swoich motocyklach podczas Grand Prix Nowej Zelandii.

Nie ma żadnej pewności, czy Niemiec używał tego przełącznika w trakcie zawodów i czy jego ewentualne stosowanie dało mu przewagę nad rywalami. Ponadto nigdzie nie opublikowano opisu technicznego takiego urządzenia.

Wprowadzenie do regulaminu FIM wpisu: - Stosowanie urządzenia lub przełącznika do zmiany zapłonu fizycznie lub ręcznie przez zawodnika podczas wyścigu jest niedozwolone - oznacza radykalne rozwiązanie problemu tej technicznej nowinki przed nadchodzącym Grand Prix Europy.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×