NC+ nabyło prawa telewizyjne do ENEA Ekstraligi! (Aktualizacja)

Jedna z ostatnich przedsezonowych zagadek została rozwiązana. Wiemy już, która telewizja pokaże przez najbliższe trzy lata mecze ENEA Ekstraligi.

Damian Gapiński
Damian Gapiński

W czwartek w Warszawie odbyło się posiedzenie wspólników Speedway Ekstraligi. Jednym z punktów posiedzenia był wybór nabywcy praw telewizyjnych do rozgrywek ENEA Ekstraligi. Wspólnicy uznali, że najkorzystniejsza jest umowa z platformą NC+ (połączenie platformy N i Canal +). O prawa ubiegały się również telewizje TVP Sport i grupa Polsat. O tym, że głównym kryterium będzie odpowiednia jakość transmisji, a nie zaoferowana kwota za prawa, pisaliśmy już wcześniej. Kwota, za jaką NC+ nabyło prawa do transmisji ENEA Ekstraligi jest owiana tajemnicą. NC+ pokaże mecze ENEA Ekstraligi w latach 2013-2015. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że na konto spółki za okres 3 lat wpłynie kwota około 7,5 miliona złotych. O sposobie podziału pieniędzy między sobą zadecydują wspólnicy. Co ciekawe, w przeciwieństwie do poprzednich sezonów, cała kwota z wpływów z transmisji telewizyjnych zostanie podzielona pomiędzy kluby.

W każdej kolejce NC+ pokaże dwa wybrane spotkania. Mecze będą dostępne w telewizji Canal + i NSport. Nowością jest to, że 6-8 najciekawszych spotkań sezonu będzie transmitowanych w soboty! Będzie to jednak trzeci pokazywany mecz danej kolejki. Po każdej kolejce będzie transmitowany na żywo magazyn, w którym dostępne będą skróty wszystkich spotkań kolejki. Magazyn będzie również retransmitowany w paśmie otwartym. Platformą promocyjną wszystkich spotkań będzie telewizja TVN i programy związane z ITI. Zawodnicy i ich rodziny mają pojawiać się w programach lifestyle'owych. Nie jest wykluczone, że niektóre mecze będą pokazywane w TVN Turbo. Przypomnijmy, że w skład grupy ITI wchodzą między innymi kanały TVN, TVN Siedem, TVN Style i TVN 24. W planach jest również pilotażowa promocja i transmisja spotkań w salach Multikina. Nowością ma być udział zawodników i ich rodzin w programach realizowanych przez telewizje. Próbą tego, w jaki sposób żużlowcy mają uczestniczyć w promocji sportu żużlowego, było pojawienie się Tomasza Golloba w programie Dzień Dobry TVN emitowanym 7 grudnia. Milowym krokiem w promocji sportu żużlowego jest umowa (ponad 50 stron), której zapisy w sposób szczegółowy określają zasady promocji spotkań Speedway Ekstraligi.

Wszystkie mecze będą dostępne w technologii HD i będą nagrywane przez minimum 8 kamer. Sposób realizacji spotkań ma być zbliżony do transmisji z rund cyklu Grand Prix. Decyzja w sprawie wyboru telewizji była niemalże jednogłośna. Spośród 10 przedstawicieli zespołów Ekstraligi, dziewięciu zagłosowało za, a jeden wstrzymał się od głosu.

Jesteś kibicem "czarnego sportu"? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!

Aktualizacja:
Wspólnicy podjęli decyzję, że kwota za prawa telewizyjne będzie podzielona proporcjonalnie pomiędzy wszystkie kluby, niezależnie od tego, ile spotkań danej drużyny będzie w sezonie pokazane. W połowie marca ma nastąpić połączenie oferty programowej Cyfry Plus i Patformy N. Nie ustalono jeszcze szczegółowej rozpiski, które spotkania będą pokazywane przez daną stację.

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×