Naszym zdaniem: Kto ma najlepszych, a kto najsłabszych juniorów?

autor: Maciej Kmiecik | 2012-01-20, 20:15 | źródło: inf. własna |

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
| Drukuj

Dobry junior to skarb. Dwóch dobrych juniorów to prawdziwy rarytas i nie każdy klub Speedway Ekstraligi ma w swojej kadrze takich zawodników. Przy wyrównanych seniorach, w niektórych meczach skuteczni juniorzy mogą przechylać szalę zwycięstwa na stronę swojej drużyny. Który z klubów dysponuje największą siłą rażenia wśród zawodników młodzieżowych?

Przegląd zaczynamy od ekipy Drużynowego Mistrza Polski, w której nie doszło do żadnych przetasowań po stronie juniorów. Patryk Dudek to już uznana marka nie tylko w krajowym speedway’u, ale również w światowym do lat 21. Kacper Rogowski i Adam Strzelec sporo w sezonie 2011 jeździli w rozgrywkach młodzieżowych, zdobywając bezcenne doświadczenie. Juniorzy powinni być zatem sporym atutem Falubazu Zielona Góra.

Wicemistrzowie Polski, Unia Leszno od zawsze uchodzili za kuźnię żużlowych talentów. W poprzednim sezonie dali sobie radę nawet bez braci Pawlickich. Teraz mają jeden z najzdolniejszych braterskich duetów u siebie. Do tego z pewnością rozwinęli się Tobiasz Musielak i Kamil Adamczewski, który w poprzednim sezonie zadziwiał skutecznością. Juniorzy Unii Leszno z powodzeniem mogą startować nawet z pozycji seniorów. Takich żużlowych perełek trenerowi Romanowi Jankowskiemu może zazdrościć kilka innych klubów.

Największą zmianę jakościową na pozycji juniora dokonał zimą zespół Tauron Azoty Tarnów. Pozyskanie mistrza świata juniorów, Macieja Janowskiego jest bez wątpienia jednym z największych hitów tej zimy. Jeśli do tego dodamy nieobliczalnego, lecz wciąż perspektywicznego Kacpra Gomólskiego, rysuje nam się kto wie, czy nie najsilniejszy duet młodzieżowy Speedway Ekstraligi. Pytanie tylko, jak młodszy z braci Gomólskich poradzi sobie w pierwszym sezonie na obczyźnie. Poza tym, będzie to jego debiut w Speedway Ekstralidze. "Ginger" wyzwań się nie boi, ale czeka go wymagający test. W tarnowskim dream teamie także juniorzy - przynajmniej na papierze - są piekielnie mocni. Czy przełożą teoretyczne rozważania na punkty na torze?

Kilka klubów Speedway Ekstraligi postanowiło juniorskie duety oprzeć o wychowanków. Tak będzie w Caelum Stali Gorzów, gdzie pozycja Bartosza Zmarzlika nie jest zagrożona, a jeden z największych polskich talentów pod okiem Tomasza Golloba, powinien poczynić kolejne postępy. Pytanie, jak rozwinie się kariera Adriana Cyfera. Chyba, że jeszcze dołączy ten trzeci, czyli Oskar Ajtner - Gollob? Podobnie jak w Gorzowie, także i w Toruniu na bazie wychowanków stworzono ciekawy duet juniorski. Bracia Emil i Kamil Pulczyńscy powinni być groźni, szczególnie na torze Motoareny. Ich rywal zza miedzy - Polonia Bydgoszcz ma również się czym pochwalić, jeśli chodzi o juniorów. Szymon Woźniak i Mikołaj Curyło to bardzo wyrównany duet.

Kompletnie nowy duet juniorów stworzono w Rzeszowie. Tam postawiono na mało znanego Niemca polskiego pochodzenia Marco Gaschkę oraz Łukasza Sówkę. Kaliszanin już raz posmakował Speedway Ekstraligi w Falubazie, a w poprzednim roku w kratkę jeździł w Ostrowie. Miał jednak przebłyski fantastycznej formy i jeśli tylko dopasuje swoje szybkie motocykle do toru w Rzeszowie, który przypomina trochę ostrowski owal, z Sówki Marma może mieć pociechę.

Wielką szansę wyjścia z cienia Macieja Janowskiego będą mieli juniorzy Betardu Wrocław. Patryk Malitowski poczynił spory postęp w poprzednim sezonie i jeśli będzie notował taką progresję, może być solidnym punktem ekipy Piotra Barona. Patryka Kociembę z kolei zahamowały nieco kontuzje, ale teraz także będzie miał szansę przebić się do podstawowego składu wrocławian. Zbliżony poziom do juniorów Betardu prezentują "na papierze" młodzieżowcy Włókniarza Częstochowa. Marcin Bubel czy Artur Czaja nie mają z pewnością takiej siły uderzenia jak duet Janowski - Gomólski czy bracia Pawliccy, ale na swoim torze tanio skóry też nie sprzedadzą.

Na koniec zostawiliśmy sobie ekipę beniaminka, Lotosu Gdańsk. Ten bardziej doświadczony junior to Marcel Szymko. Prawdziwą perełką i kto wie, czy nie objawieniem sezonu może się okazać młodziutki Krystian Pieszczek, który uchodzi za wielką nadzieję nie tylko gdańskiego speedway'a.

Reasumując, przynajmniej teoretycznie wydaje się, że najsilniejszych juniorów mają zespoły z Leszna, Tarnowa i Zielonej Góry. Problem z młodzieżowcami mogą mieć ekipy z Wrocławia i Częstochowy. Zagadkę stanowią juniorzy Marmy i Lotosu. To wszystko jednak tylko rozważania. Młodzi żużlowcy mają jednak to do siebie, że czasami potrafią nagle wystrzelić z formą i kto wie, być może któryś z dotąd mniej znanych juniorów, nagle stanie się objawieniem sezonu 2012? Czy ktoś przed rokiem przypuszczał, że Kamil Adamczewski będzie zdobywał tyle punktów dla Unii Leszno?

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
| Drukuj

Powiązane artykuły

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.

Ostatnie komentarze

Sortuj:
sheffield

nie wiem skąd tyle hurra optymizmu w obozie tarnowskim czy zielonogórskim. sam Janowski biegu juniorów nie wygra, a i poza Dudkiem nie widzę jakiegoś "wymiatacza" u sąsiadów z południa. Leszno na papierze ma najmocniejsza parę, ale nie wydaje mi się by bracia Pawliccy byli rozstawieni z nr 14 i 15. jedyne co można powiedzieć przed sezonem, to to, że każdy z juniorów może być mocny na swoim podwórku.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
zecke

Na pewno jest to solidna para. Ale właśnie zastanawiająca będzie postawa Gomólskiego po powrocie. Co do Leszna to ponowny przeskok z 2 ligi do Eligi może być problemem dla Pawlickich. Na pewno Przemek będzie musiał wzmocnić skład seniorski. Reszta ekip to już naprawdę zagadki. Każdy z juniorów czasami ma przebłyski. Dobrze zapowiada się Pieszczek w Gdańsku. W Gorzowie też czekają na lepszą formę Cyfera... Ale młodymi na pewno najlepiej dysponują Tarnów i Leszno. A kto poza tym?

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Janowski - Gomóła, zdecydowanie najsilniejsza para juniorów w elidze. Leszna nie liczę tylko z tego względu, że Przemek będzie jeździł jako senior.

MvK

Hola hola...leszno owszem, tarnów tez alezielona z jednym średnim dudkiem wcale szału nie ma hyh

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
nadwrazliwosc_zebow

tak, Cyfer jest najmłodszy, dlatego wspomniałem, że Gorzów może być słabszy *na początku sezonu*. potem może się zdarzyć wszystko - może zawodnik się rozwinie, a może wręcz przeciwnie, jakaś kontuzja (choć oczywiście mu tego nie życzę). jeśli chodzi o Pawła Przedpełskiego, to już w okresie transferowym po cichu sugerowałem rozwiązanie z nim lub jakimś innym juniorem w składzie zamiast Ząbika/Lampkowskiego. wydaje mi się bardziej przyszłościowe, a niestety nie wierzę w jakiś powrót tych dwóch to jeżdżenia na poziomie chociaż 5-6 punktów. zresztą, w razie czego bliźniacy chyba by się nie obrazili za możliwość wystąpienia jeszcze po 2 razy z rezerwy. ;) pzdr.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

komentarz jest odpowiedzią na: [6 komentarzy tej dyskusji]

Może i masz rację, jednak należy wziąć pod uwagę fakt iż Cyfer ma zaledwie 16 lat, a mecze o brąz z Apatorem były jego debiutanckimi w lidze. Nie zdobył zbyt wielu punktów, ale jeździł płynnie i przynajmniej...

smok

Leszno ma najlepszych juniorów. Ja bardzo wierzę w Woźniaka, a i Curyło to też nie ułomek. Pewnie szansę dostaną też inni.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Zaba

Może i masz rację, jednak należy wziąć pod uwagę fakt iż Cyfer ma zaledwie 16 lat, a mecze o brąz z Apatorem były jego debiutanckimi w lidze. Nie zdobył zbyt wielu punktów, ale jeździł płynnie i przynajmniej na mnie wywarł nie najgorsze wrażenie. Natomiast co do Pietrykowskiego, to chyba faktycznie nie ma on większych szans na rozwój (osobiście większe nadzieje pokładam w młodszym Przedpełskim).

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

komentarz jest odpowiedzią na: [6 komentarzy tej dyskusji]

jednak Kamil czy Mikołaj pokazali już, że potrafią powalczyć nawet z seniorami (był bieg, w którym Kamil przewiózł we Wrocławiu Piotra Świderskiego, a Mikołaj był w stanie robić w I lidze wyniki 7-10-punktowe)....

fredy

a dlaczego nikt nie wymienia w gronie najlepszych - "juniorów" z apatora ? przecież najwieksza szczekaczka pseudo-night- wypisywał ze np. juniorzy z leszna sa lata swietlne za parą z torunia :) no ale trudno sie dziwic , jak koles zna speedway tylko z telewizora :)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
wuja

Świetny komentarz! :) Ale trudno się nie zgodzić. Dwie Unie i Falubaz przodują, a co do reszty, to wszystko wyjdzie w praniu. Para braci Pawlickich byłaby megasilna, ale pewnie nie będą jeździli razem. A Tobiasz czy Adamczewski to już jednak nie ta sama klasa.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

komentarz jest odpowiedzią na: [1 komentarz tej dyskusji]

Według mojej oceny to trzy zespoły mają juniorów ekstraligowych, a więc: Unia Leszno,Unia Tarnów.Falubaz Z.G.,reszta to ma zadatki na juniorów ekstraligowych. Dlatego bo albo mają jednego lepszego a drugi...

idek1702

Według mojej oceny to trzy zespoły mają juniorów ekstraligowych, a więc: Unia Leszno,Unia Tarnów.Falubaz Z.G.,reszta to ma zadatki na juniorów ekstraligowych. Dlatego bo albo mają jednego lepszego a drugi to ho,ho!a albo mają dwóch ho,ho!!.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 1

ostatnia odpowiedź: 21 stycznia 2012 [1 komentarz tej dyskusji]

nadwrazliwosc_zebow

jednak Kamil czy Mikołaj pokazali już, że potrafią powalczyć nawet z seniorami (był bieg, w którym Kamil przewiózł we Wrocławiu Piotra Świderskiego, a Mikołaj był w stanie robić w I lidze wyniki 7-10-punktowe). natomiast Adrian w 2 meczach zdobył 3 punkty, z czego 1 na Bartku Pietrykowskim (swoją drogą słyszałem, że on robi tak mizerne postępy, bo... boi się jazdy) i 2 na trupach. więc chwilowo raczej ciągnie w dół Gorzów w tym zestawieniu. a i pamiętajmy o 13 punktach Emila Pulczyńskiego przeciwko Wrocławiowi 2 lata temu jako równowadze dla kompletu Bartka Zmarzlika w meczu o 3 miejsce. aczkolwiek z jednym się zgodzę w stu procentach - wszystko zweryfikuje tor i nasze gdybanie tu nic nie zmieni. ;) pzdr.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

komentarz jest odpowiedzią na: [6 komentarzy tej dyskusji]

Wszystko zweryfikuje tor. Jestem jednak zdania, że Cyfera stać na wyniki niespecjalnie odbiegające od K.Pulczyńskiego czy Curyły. Może będzie od nich trochę słabszy, ale Zmarzlik jest lepszy i od Woźniaka...

Tomek z Bamy

Moim zdaniem teraz Stal po wypozyczeniu Lukasza Cyrana do GTZ Grudziadz nie bedzie tak silna jak w roku ubieglym i na moje oko zajmuje 4 miejsce pod wzgledem sily juniorow. Wszystkich wrecz zdeklasuja Pawliccy z Musielakiem i Adamczewskim. Silna bedzie tez Unia Tarnow z Janowskim i Gomolskim. Ja osobiscie licze,ze nasz wychowanek Cyran rozwinie jeszcze bardziej skrzydla i wroci za rok do Stali silniejszy,zdeterminowany i pelny woli walki i w ostatnim sezonie jako junior poprowadzi wraz ze Zmarzlikiem Stal do tytuloww MDMP,MMPPK i LIDZE JUNIOROW. A sam zdobedzie Srebrny kask. Pozdrawiam wszystkich szczegolnie Zbyszka.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Byczek93

nawet jesli Przemek bedzie jezdzil jako senior (co jeszcze nie jest pewne) to bedzie i tak kosmiczna para Piotrek Pawlicki - Tobiasz Musielak , co do oceny najlepszej pary sie nie podejme , bo nie wiemy jak w elidze poradzi sobie np taki Gomolski ,Pieszczek czy juniorzy z bydgoszczy ;)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
wuja

Janowski - Gomóła, zdecydowanie najsilniejsza para juniorów w elidze. Leszna nie liczę tylko z tego względu, że Przemek będzie jeździł jako senior.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

ostatnia odpowiedź: 21 stycznia 2012 [1 komentarz tej dyskusji]

Mario Ost

Po za Lesznem jako całokształt i Janowski,Dudek,nie widzę pewniaka.Młodzież ma to do siebie,że w każdej chwili może ktoś błysnąć i za chwilę go nie ma.Pamiętacie talent z Tarnowa?Jachym się nazywał!!!W pierwszym roku startów wszystkie finały mistrzostw Polski zaliczył.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
maystero london

bardzo ladny artykul jeszcze lepsze komenty da sie? bez podjudzania i prowokacji

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2
Zaba

Wszystko zweryfikuje tor. Jestem jednak zdania, że Cyfera stać na wyniki niespecjalnie odbiegające od K.Pulczyńskiego czy Curyły. Może będzie od nich trochę słabszy, ale Zmarzlik jest lepszy i od Woźniaka i od E.Pulczyńskiego dlatego całościowo wyżej stawiam duet z Gorzowa.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

komentarz jest odpowiedzią na: [6 komentarzy tej dyskusji]

a mi się wydaje, że Gorzów powinien być niżej od Torunia i Bydgoszczy. dwaj przyzwoici juniorzy (czy to Pulczyńscy, czy Woźniak i Curyło) mają w moim odczuciu większy potencjał od jednego dobrego i drugiego...

chip

jak dla mnie Leszno, w końcu Pawliccy jeżdżą coraz lepiej. Ciekawi mnie jak pojedzie Pieszczek, bo stać go na niezły debiut.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Mateusz94

Jeżeli z 6 i 7 będą jeździć Pawliccy to oni będą najmocniejszym duetem ekstraligi

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Metallica

Adamczewski nawet jako tako cisnoł;p

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
nadwrazliwosc_zebow

a mi się wydaje, że Gorzów powinien być niżej od Torunia i Bydgoszczy. dwaj przyzwoici juniorzy (czy to Pulczyńscy, czy Woźniak i Curyło) mają w moim odczuciu większy potencjał od jednego dobrego i drugiego niemalże debiutanta. a Adrian Cyfer nie wydaje się mieć aż tak ogromny talent, jak Bartek Zmarzlik czy Krystian Pieszczek. dlatego zwłaszcza na początku sezonu Gorzów dałbym nieco niżej. pzdr.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

komentarz jest odpowiedzią na: [6 komentarzy tej dyskusji]

Na moje oko klasyfikacja juniorów wygląda następująco: 1.Leszno, 2.Tarnów (ze względu na Janowskiego bo w Gomólskiego nie wierzę), 3.Zielona Góra, 4.Gorzów, 5-6.Toruń-Bydgoszcz, 7.Wrocław, 8-10.Gdańsk-Rzeszów-Częstochowa

Bawarczyk

Najlepsze silniki + ich tunerzy + dobrzy trenerzy = najlepsi juniorzy 2012 roku.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Barthez

Młodzi żuzlowcy z Poloni beda mieli cieżko w tym sezonie w 1 lidze czasami zawodzili a co dopiero w ekstra ale życze im powodzenia każdy ma czysta karte na poczatku sezonu

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Hampelek

najlepszych juniorów zdecydowanie ma UNIA LESZNO.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
aliG

nie ma co się czarować Leszno nr1
Dudek...sorry, ale zatrzymał się w miejscu , ubiegły sezon nie było progresu.

Gomólski to taka zapchaj dziura.Nic nie pokazał w ubiegłym sezonie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Penhal

Na moje to wyglada tak.Leszno długo długo nikt.Potem jest kilka drużyn z dobrym juniorem i takim na dorobku[Gorzów,Tarnów,Zielona]ale to nic nie znaczy.Kojot ma rację duety Polonii Apatora mimo ze juz coś jadą i są wyrównane to nie poziom zawodników z Leszna.Słabiej sprawa ma się z Gdańskiem WTS,Rzeszowem,i Częstochową .Ale nikt nie wie gdzie wyskoczy nowy talent,ale zapowiada się ciekawie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
jerronimo

po nazwiskach bardzo łatwo określić hierarchię pod względem juniorów w e-lidze ,tylko tyle ,że nazwiska nie jadą

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Kojot

Niech się tak redakcja nie gotuje. Wystarczyło poprawić tekst, a nie od razu usuwać komentarz. Błądzić rzecz ludzka. :)
Napiszę jeszcze raz: zgadzam się z autorem. Obiekcje mam jedynie co do pozycji Torunia, bo Pulczyński po upadkach (zwłaszcza Kamil) to nie zawodnicy na których ich kreowano. A niestety ich następców nie widać. Także toruńska formacja będzie miała nie lada problem w tym sezonie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
kibel stali

W Rzeszowie raczej pojedzie Kret zamiast Gaschki. Gaschka nic nie pokazał w cienkiej lidze niemieckiej, więc ciekawe skąd jakieś nadzieje z tym gościem.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
CsabaHell

Nic dodać, nic ująć. Też bym to tak sklasyfikował. Może bym tylko delikatnie wysunął Częstochowę przed Gdańsk, bo Marcel Szymko to jest za słaby nawet na drugą ligę a Krystian Pieszczek mimo że to talent, to jeszcze potrzebuje dużo jazdy i ekstraliga może go przynajmniej na początku przerosnąć. Jeśli do Rzeszowa dojdzie Michalski, to wtedy bym powiedział że: 8-9 Częstochowa-Rzeszów, 10-Gdańsk.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0

komentarz jest odpowiedzią na: [6 komentarzy tej dyskusji]

Na moje oko klasyfikacja juniorów wygląda następująco: 1.Leszno, 2.Tarnów (ze względu na Janowskiego bo w Gomólskiego nie wierzę), 3.Zielona Góra, 4.Gorzów, 5-6.Toruń-Bydgoszcz, 7.Wrocław, 8-10.Gdańsk-Rzeszów-Częstochowa

kosa

Do Zaba zgadzam się z tobą mam ten sam problem z Tarnowem mogą zająć też trzecia miejsce wśród juniorów ,chyba że Janowski wtopi jak Bajerski czego mu nie życzę

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Zaba

Na moje oko klasyfikacja juniorów wygląda następująco:
1.Leszno, 2.Tarnów (ze względu na Janowskiego bo w Gomólskiego nie wierzę), 3.Zielona Góra, 4.Gorzów, 5-6.Toruń-Bydgoszcz, 7.Wrocław, 8-10.Gdańsk-Rzeszów-Częstochowa

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 2

ostatnia odpowiedź: 21 stycznia 2012 [6 komentarzy tej dyskusji]

WTS

We Wrocławiu by się przydał jeszcze jeden junior na poziomie Malitowskiego.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Martin

Moim zdaniem Unia bije wszystkich na głowę pod względem juniorów - oczywiście patrząc na formę zawodników z zeszłego sezonu. Nigdy nie wiadomo jak będą się prezentować w przyszłym sezonie chociaż nie wydaje mi się żeby Pawliccy mieli obniżyć loty a i Musielak z Adamczewskim będą musieli się teraz solidnie przepracować zimę i pokazać się na początku sezonu z jak najlepszej strony aby wywalczyć miejsce w składzie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0