Regulamin Finansowy zaakceptowany!

W Poznaniu odbyło się spotkanie przedstawicieli klubów I i II ligi oraz Głównej Komisji Sportu Żużlowego. Zadecydowano ostatecznie, że od sezonu 2011 wejdzie w życie Regulamin Finansowy.

Damian Gapiński
Damian Gapiński

Główna Komisja Sportu Żużlowego wzięła pod uwagę sugestie klubów I i II ligi dotyczące Regulaminu Finansowego. Ostateczny kształt Regulaminu Finansowego musi zostać zaakceptowany podczas najbliższego posiedzenia GKSŻ.

Założenia Regulaminu Finansowego dla klubów I ligi:

Art. 8
1.Wysokość wynagrodzenia zawodnika za przygotowanie do sezonu określona w kontrakcie o profesjonalne uprawianie sportu żużlowego, zawartym z klubem biorącym udział w rozgrywkach DM I ligi, jest uzależniona od uzyskanej przez zawodnika średniej biegopunktowej w poprzednim sezonie.

2. Z tytułu uzyskanej w poprzednim sezonie średniej biegopunktowej zawodnik może otrzymać na przygotowanie się do sezonu wynagrodzenie obliczone według następujących zasad:
1) średnia biegopunktowa od 0 do 1,000 - do 25.000 zł
2) średnia biegopunktowa od 1,001 do 1,500 - do 40.000 zł
3) średnia biegopunktowa od 1,501 - 2,000 - do 60.000 zł
4) średnia biegopunktowa od 2,001 - 3,000 - do 75.000 zł

Art. 9
1. Zawodnik figurujący na liście klasyfikacyjnej zawodników danej ligi wśród zawodników niesklasyfikowanych oraz zawodnik nie umieszczony na żadnej z list klasyfikacyjnych, może otrzymać wyłącznie wynagrodzenie, o którym mowa w art. 9 ust. 2 pkt 1.

2. W przypadku, gdy w sezonie obowiązywania Regulaminu zawodnik bierze udział w rozgrywkach innej ligi niż w sezonie poprzednim, w stosunku do niego będzie stosowany ten sam przelicznik, który używany jest do obliczania średnich indywidualnych dla zawodników zastępowanych.

Art. 10
1. Do dnia 15 marca kluby są zobowiązane do wypłaty co najmniej 50 % wynagrodzenia określonego w art. 8

2. Do dnia 30 września kluby są zobowiązane do wypłaty pozostałej części wynagrodzenia. określonego w art. 8

Art. 11
1. Zawodnik biorący udział w rozgrywkach DM I ligi otrzyma wynagrodzenie za zdobyty punkt ustalone w kontrakcie, do kwoty 800 zł za każdy zdobyty punkt.

2. Za zwycięstwo w meczu drużyna otrzyma od klubu kwotę 10.000 zł. Kwota ta będzie rozdzielana przez klub pomiędzy zawodników tytułem dodatkowego wynagrodzenia zawodników proporcjonalnie do liczby zdobytych przez poszczególnych zawodników punktów w meczu.

3. Za zdobycie punktu bonusowego w części finałowej rozgrywek I ligi, drużyna otrzyma do podziału kwotę 8.000 zł. Kwota ta będzie rozdzielana przez klub pomiędzy zawodników tytułem dodatkowego wynagrodzenia proporcjonalnie do liczby zdobytych przez poszczególnych zawodników punktów w meczu.

4. W stosunku do zawodników i drużyn rywalizujących w części finałowej o miejsca 5-8 kwoty wskazane w ust 1- 3 powyżej ulegają obniżeniu o 50%.

5.Zawodnikom biorącym udział w rozgrywkach DM I ligi żużlowej nie przysługuje zwrot kosztów podróży z tytułu udziału w zawodach ligowych.


Założenia Regulaminu Finansowego dla klubów II ligi:

Art. 12
1.Wynagrodzenie za przygotowanie zawodnika do sezonu, określone w kontrakcie o profesjonalne uprawianie sportu żużlowego zawartym z klubem biorącym udział w rozgrywkach DM II ligi żużlowej, nie może być wyższe niż 10.000 zł.

2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, klub ma obowiązek wypłacić do dnia 15 marca.

3. Zawodnik biorący udział w rozgrywkach DM II ligi otrzyma wynagrodzenie za zdobyty punkt w wysokości ustalonej w kontrakcie, nieprzekraczające kwoty 400 zł za każdy uzyskany punkt w meczu ligowym.

4. Zawodnikom biorącym udział w rozgrywkach DM II ligi żużlowej przysługuje zryczałtowany zwrot kosztów podróży w wysokości 0,35 zł/km.

Kluby I i II ligi będą podlegały kontroli Głównej Komisji Sportu Żużlowego. W przypadku naruszenia przepisów Regulaminu Finansowego przez klub, podmiot zarządzający może wymierzyć karę pieniężną w wysokości od 100 do 500 tysięcy złotych lub wykluczyć zespół z rozgrywek. W przypadku naruszenia przepisów przez zawodnika, podmiot zarządzający może wymierzyć karę pieniężną w wysokości od 100 do 500 tysięcy złotych, zawiesić zawodnika na pół roku lub go zdyskwalifikować. Powyższe kary mogą być zastosowane alternatywnie. Za utrudnienia w przeprowadzeniu kontroli lub odmowę okazania dokumentów mogących stanowić dowód w sprawie podmiot zarządzający może wymierzyć karę pieniężną w wysokości 500 tysięcy złotych.

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×