Zobacz wersję beta nowego serwisu www.SportoweFakty.pl
I liga  -  II liga  -  Żużel  -  Polska  -  GKSŻ
Rewolucyjne zmiany w I i II lidze żużlowej!
autor: Damian Gapiński, 2010-08-31, 22:10, źródło: inf. własna
skomentuj   komentarze (139)   drukuj artykuł        
W Gnieźnie odbyło się kolejne posiedzenie przedstawicieli klubów I i II ligi. Spotkanie było kontynuacją narady środowiskowej zapoczątkowanej przed tygodniem w Opolu. Podjęto kluczowe dla rozgrywek I i II ligi decyzje w zakresie systemu rozgrywek oraz regulaminu finansowego.
System rozgrywek

Kluby I i II ligi wyraziły zgodę na powiększenie Speedway Ekstraligi w sezonie 2012 do dziesięciu zespołów. Według propozycji klubów I i II ligi w sezonie 2011 z I ligi do Ekstraligi bezpośrednio awansowałyby dwa zespoły. Trzeci zespół I ligi miałby pojechać baraż z ostatnim zespołem Speedway Ekstraligi. W sezonie 2011 z II ligi do I ligi awansują dwa zespoły. Trzeci zespół pojedzie spotkanie barażowe z ostatnim zespołem I ligi. Od sezonu 2012 Ekstraliga będzie liczyła 10 zespołów, I liga osiem zespołów, a w II lidze pojadą pozostałe drużyny. W sezonie 2012 z Ekstraligi spadnie dziesiąty zespół, a dziewiąta drużyna pojedzie baraż z drugim zespołem I ligi. Z I ligi spadnie ósmy zespół, a drużyna z siódmego miejsca spotka się w barażu z drugim zespołem z II ligi. Na ta propozycję musi z kolei wyrazić zgodę Ekstraliga Żużlowa i PZM

Kluby I ligi ustaliły, że w sezonie 2011 będzie obowiązywał ten sam system rozgrywek, co w sezonie 2010. Po rundzie zasadniczej drużyny zostaną podzielone na dwie czwórki, w których będą zaliczone tylko wyniki spotkań z zainteresowanymi drużynami.

Kluby II ligi postanowiły, że w sezonie 2011 ostateczna kolejność w klasyfikacji końcowej zostanie ustalona tylko na podstawie rundy zasadniczej.

Regulamin finansowy

Najbardziej rewolucyjnie brzmią propozycje związane z wprowadzeniem regulaminu finansowego dla zespołów I i II ligi. Ustalono wspólnie, że od sezonu 2011 w I i II lidze zespoły nie będą wypłacały zawodnikom pieniędzy stanowiących zwrot kosztów podróży. Przyjęto również odrębne założenia dla I i II ligi w zakresie wynagradzania zawodników.

W I lidze kwota za podpis pod kontraktem będzie uzależniona od średniej biegopunktowej uzyskanej w sezonie 2010. Przyjęto następujące widełki:
średnia 0 - 1,000 - maksymalnie 25.000 zł netto za podpis pod kontraktem
średnia 1,001 - 1,500 - max. 40.000 zł netto
średnia 1,501 - 2,000 - max. 60.000 zł netto
średnia 2,001 - 3,000 - max. 75.000 zł netto.

Podane stawki są kwotami netto. Ustalono, że do 15 marca zespoły będą zobowiązane do wypłaty minimum 50 procent kwoty na przygotowanie do sezonu. Pozostałe pieniądze będą musiały być wypłacone do 30 września. Zawodnicy niesklasyfikowani oraz po raz pierwszy biorący udział w rozgrywkach polskich lig będą zaliczani do najniższego przedziału średnich . W przypadku zmiany ligi przez zawodnika będzie stosowany ten sam przelicznik, który używany jest do obliczenia średnich przy ZZ.

Kluby I ligi jednogłośnie ustaliły również, że zawodnicy za punkt zdobyty w rozgrywkach ligowych otrzymają maksymalnie 800 zł netto. Dodatkowo za zwycięstwo w meczu zespół otrzyma do podziału 10.000 zł netto. Udział zawodników w tej kwocie będzie uzależniony od zdobyczy punktowej w meczu. Za zdobycie punktu bonusowego w drugiej rundzie rozgrywek, zespoły otrzymają do podziału 8.000 zł netto. Zespoły, które po rundzie zasadniczej spotkają się w grupie zespołów walczących o miejsca 5-8 za punkt będą mogły zapłacić zawodnikom maksymalnie 400 zł netto. Stawki za zwycięstwo i punkt bonusowy będą wynosiły odpowiednio 5.000 zł i 4.000 zł netto.

Z kolei w II lidze zawodnicy za podpis pod kontraktem, niezależnie od średniej biegopunktowej uzyskanej w sezonie 2010 będą mogli otrzymać maksymalnie 10.000 zł netto. Za każdy zdobyty punkt w meczu ligowym zawodnicy otrzymają maksymalnie 400 zł netto.

Miejsca reklamowe do dyspozycji klubów

Przedstawiciele klubów I i II ligi ustalili, że od sezonu 2011 wszystkie miejsca reklamowe na kevlarach i motocyklach zawodników w całości będą do dyspozycji klubów. Sponsorzy, którzy dotychczas indywidualnie wspierali zawodników, będą to mogli robić za pośrednictwem klubu. Ma to na celu wyeliminowanie sytuacji, w której zawodnicy oprócz pieniędzy otrzymywanych z klubu, mogliby otrzymywać również dodatkowe środki finansowe z indywidualnych umów sponsorskich. Zawodnicy w ramach negocjacji będą mogli otrzymać do dyspozycji odpowiednią powierzchnię reklamową na własne potrzeby.

Systemy kontroli klubów

Decyzje podjęte przez przedstawicieli klubów I i II ligi oznaczają dla nich duże oszczędności finansowe. Będą one możliwe tylko w sytuacji, gdy wszystkie kluby zastosują się do zapisów regulaminowych. Ustalono, że w ramach kontroli wszystkie kontrakty zawodników będą jawne i pozostałe kluby będą miały do nich wgląd. W przypadku pojawienia się wątpliwości co do uczciwości niektórych klubów, będzie można przeprowadzić kontrolę finansową we wskazanym klubie z urzędu lub na wniosek innego klubu. Taki klub będzie musiał wpłacić kaucję w wysokości 10.000 zł netto. Kaucja zostanie zwrócona w sytuacji, gdy wniosek zostanie rozstrzygnięty pozytywnie. W przypadku niezastosowania się do ustaleń regulaminowych kluby spotka kara finansowa w wysokości od 100 do 500 tysięcy złotych oraz możliwość wykluczenia z rozgrywek.

Inne propozycje regulaminowe


Zaproponowano, aby przy Głównej Komisji Sportu Żużlowego powołano do życia spółkę, której zadaniem byłyby wspólne działania promocyjne i marketingowe. Spółka byłaby również odpowiedzialna za pozyskiwanie sponsorów ligi.

Kluby I i II ligi wyraziły zaniepokojenie poziomem sędziowania. Zaproponowano, aby po każdych zawodach kierownicy drużyn mieli możliwość przyznania w protokole zawodów noty dla sędziego. Noty miałyby wpływ na klasyfikację sędziów, na podstawie której ci byliby wyznaczani na spotkania ligowe.

Ustalono również, że kolejna narada środowiskowa przedstawicieli klubów I i II ligi będzie miała miejsce w październiku w łotewskim Daugavpils.

Warto zaznaczyć, że kluby I i II ligi wspólnie podkreśliły, iż wprowadzenie i przestrzeganie regulaminu finansowego jest jedynym sposobem na ratowanie kondycji finansowej klubów. Większość z polskich klubów posiada zaległości wobec zawodników, które wynikają z faktu podpisywania z nimi wirtualnych kontraktów.
skomentuj   komentarze (139)   drukuj artykuł        
wasze komentarze (139)

sk

2010-10-24 16:37:24

Co maja zrobic zawodnicy w II lidze którzy robia po srednio 4pkty? 4x400zł= 1600 zł, a koszty dużo większe. Do tej pory mogli jeździc dzięki pomocy sponorów. teraz mają dopłacać?


gs

2010-09-03 13:27:07

ale płaczecie, w innych krajach zarabiają godne im grosze, a z Polski robili sobie ziemie obiecaną, czas skończyć z tym.


Ostovia

2010-09-02 23:51:24

To co tera wymyslono to jest chore psychicznie. Niech ci ludzie pójda sie leczyc. Niech porozmawiaja tez z zawodnikami a nie sami ludzie w garnitórkach co nawed na motoze nie siedzieli. Paranoja sie robi. Nie zdziwi mnie nawed jesli 2 liga wogule nie wystartuje. Na miejscu zawodników to ja bym zastrajkował i zbojkotował pierwsza kolejke ligi.


??

2010-09-02 09:54:44

a co bedzie w sytuacji gdy zawodnik ulegnie kontuzji ktora uniemozliwi starty przez dlugi okres czasu kto bedzie wyplacal chorobowe i co dalej jesli nie bedzie mogl wrocic do scigania na czyim wowczas bedzie utrzymaniu?co z ubezpieczeniem?


starter

2010-09-01 19:21:44

a za cvo junior ma sie wykształcic? dostanie saie do druzyny i zarobi za mecz 500zł bo jest młody nieobjechany nabiera doswiadczenia i tak koszty jego czyli mechanika i zuzycia sprzetu to skromnie 3tys. dwa takiie mecze i koniec kariery same długi i trzeba szukac pracy zeby to spłacic i tak pootem skad wezmiemy zawodników jak 3/4juniorów tak skonczy


szydeł

2010-09-01 18:42:44

mi za taką kase w II lidze nie bardzo chciałoby się jeździć.400 zł za punkt i 10.000 za podpis kontraktu to trochę mało w porównaniu z nawet z I ligą, bo nie mówię o SE


miki

2010-09-01 18:33:35

...a w II lidze pojadą pozostałe drużyny.Czyli kto? 8 drużyn z Miscolcem,tylko runda zasadnicza, i zawodnicy za marne 400 za pkt.Już widzę kibiców walących na stadion raz w miesiącu,oglądać emerytów albo młodzików uczących się jezdzić.II liga padnie co będzie początkiem końca polskiego żużla.


Switek

2010-09-01 14:41:18

jeszcze sie nie cieszmy ... od ustaleń do wprowadzenia ich w zycie daleka droga ! Ale oby sie udało ..... przetestować przez rok w I i II lidze i za rok z poprawkami wdrozyc do EL.


Rad > krzysztof k

2010-09-01 13:24:08

Tak więc chciałbyś, żeby w polskiej I lidze było jak w Anglii. Podam ci czołówkę w klasyfikacji zawodników w tamtejszej I lidze : Ryan Fischer, Travis McGowan, Linus Sundstroem, Rene Bach, Jason Lyons. Weź to porównaj teraz z polską I ligą , następnie ustaw się twarzą do ściany , zrób 30 kroków w tył, pochyl się, rozpędź i nie zatrzymuj pod żadnym pozorem.


do lucosn Gorzów tomas1055

2010-09-01 13:24:07

o sponsorach nie pisałem bo sponsorów przejmuje klub i weź pod uwagę ze ja to liczyłem przez różowe okulary czli same komplety o które jest ciężko


k

2010-09-01 13:18:52

kibic od 40stki?/// Ty chyba czegoś nie rozumiesz ? Pozostawienie żuzla w tym kształcie to koniec z tą dyscypliną.Doskonale pamiętam jazdę SZCZAKIELA WGLEDY i nie tylko.Pokaż mi dyscyplinę sportu gdzie przeciętny zawodnik utrzymuje się tylko ze sportu.Dlaczego każdy chce mieć kontrakt zawodowy?Po zakończeniu kariery idzie się do pracy lub otwiera się działalność gospodarczą.Sport ma bawić a nie przytłaczać nikt nie kazał im być żużlowcami.Zrobili to z wyboru i chęci bycia sportowcem.Jeżeli potraktujemy to tylko jako pracę to lepiej dla chciejstwa niech zaprzestaną uprawiać tą dyscyplinę.Pozdrawiam.


malin1976

2010-09-01 13:07:59

Przy 10 zespołach w ekstralidze około 80 zawodników będzie zarabiało dobrze . Pierwsza liga to tylko ... pierwsza liga . Połączyłbym jeszcze pierwszą z drugą , ale to stanie się prędzej czy później bo kilka klubów padnie sama . Kto nie załapie się do ekstraligi jest i tak przeciętnym zawodnikiem więc o co chodzi ?


7 nie kradnij

2010-09-01 12:57:30

nieudolni prezesi nie potrafią znaleźć kasy dla klubów więc postanowili zrobić skok na kasę zawodników. cytat: "Sponsorzy, którzy dotychczas indywidualnie wspierali zawodników, będą to mogli robić za pośrednictwem klubu. Ma to na celu wyeliminowanie sytuacji, w której zawodnicy oprócz pieniędzy otrzymywanych z klubu, mogliby otrzymywać również dodatkowe środki finansowe z indywidualnych umów sponsorskich" Czyli po prostu zabierają zawodnikom ich sponsorów i chcą żeby ci sponsorzy byli sponsorami klubu :) genialne.... ale nie wykonalne. Obniżenie zarobków, zagarnięcie sponsorów... jeszcze im motocykle zabierzcie i busy :) :) :)


intro

2010-09-01 12:49:40

i zacznie się kombinowanie. Np skrzydlewski wstawi swoje reklamy na kewlary za np 500 000 dla jakiegoś asiora i po ptokach.


kibic orła

2010-09-01 12:44:24

Nawet mi się to podoba, jedno ale.Jeżeli ktoś np. z krosna kibicuje KSM Krosno to dla nich sezon kibicowania zakończy się dużo szybciej niż np. dla kibiców Unii Tarnów.Im zespół w lepszej lidze tym dłuższe emocje i kibicowanie co jest trochę nie fair dla kibiców.


em fbz

2010-09-01 12:43:01

piter,,, klub placi swoje a sponsorzy swoje.. dadza rade, martw sie o siebie i swoja rodzine a nie czyjes wynagrodzenie ...


do krzysztof k oncz.

2010-09-01 12:27:48

do krzysztof k: w Anglii płacą mniej ale zawodnicy maja 40-50 imprez a w Polsce 14. Czy widzisz różnice ??


gup

2010-09-01 12:26:01

zmiany forsują prezesi klubów z miasteczek które nie mają szans na większą kase, większy budżet, a nie chce im sie d.. ruszyć poza swoje miasto w poszukiwaniu sponsorów. Dlatego chcą sobie wyrównać szanse do tych bogatszych. Od dwoch sezonów niektorych kole w oczy Orzeł Łódź a w tym roku jeszcze Lublin, bo maja bogatych sponsorów. Chodzi o to że jak Rawicz nie ma kasy na dobrych zawodników to Łódź też nie bedzie miała bo nikt dobry nie bedzie jeździł za 400 zl.


darek

2010-09-01 12:07:08

Do "RAD" w 100% zgadzam sie z Tobą przecież mogą jeździć za darmo bo tak każą prezesi , a wtedy bilety na mecz bedą za darmo. Wiadomo kto zarobi ....


krzysztof k

2010-09-01 12:01:52

może w końcu bedzie normalnie , tak jak jest w Anglii , mniejsze pieniadze niż do tej pory a wypłacane zaraz po meczu, a nie ustawianie całego klubu pod scianą jak nie zapłacisz to ja w meczu nie pojadę. Zycz e wszystkim aby było normalnie tak jak jest w Anglii.


pieti

2010-09-01 12:01:47

Regulamin finansowy jest zły, w szczególności o tym miejscu reklamowym, wydaje mi się że jest nawet sprzeczny z konstytucją - wystarczyło ustalić, że zawodnikom płaci się z góry (ew. poprzez fundusz powierniczy/depozyt notarialny) i nie byłoby wirtualnych kontraktów. A tak to cierpią na nieodpowiedzialności prezesów zawodnicy. Żużel i tak już umiera od kilku lat, efekty odczujemy za kilka. Pożyjemy zobaczymy co z tego wyniknie. Pozdrawiam


pirron

2010-09-01 11:22:39

ciekawe co na to zawodnicy? bo podpisanie kontraktu to niejako podpisanie aktu wlasnosci a to z kolei nazywa sie niewolnictwem :-)


Jaccobo_stal

2010-09-01 11:12:54

w wygranym meczu stawka za punkt wynosi 1 200 zlotych brutto!!! wiec nie narzekac tylko jechac!! policzcie to dobrze


piter

2010-09-01 11:10:05

koniec wolnego rynku!!! szok a wszystko za sprawa zadnych kasy prezesow... normalnie żal.pl, poza tym zarobki zdaje sie ze sluza oplacaniu zycia zawodnikow? hmmm... to ciekawe bo sportowcy szybciej ida na emeryture bo do 65 lat to chyba nikt na zuzlu nie jezdzi, wiec oni chyba musza zarobic na lata gdy juz beda za starzy na sport zawodowy. Co niektorym sie wydaje ze ogromne pieniadze maja do dyspozycji zawodnicy, otoz przydaloby sie otworzyc co niektorym oczy bo jak nie wszystkim wiadomo to taki zuzlowiec ma mnostwo innych oplat jak podatki, ksiegowosc, mechanik, pomocnik, nie tylko sprzet. Poza tym sportowcy sa narazeni na kontuzje wiec jesli zdarzy sie taki wypadek to przekresla on szanse na normalne zycie i zarobki a oni zschorowani zostaja zdani na los i na to co zarobili do tej pory a w tym przypadku wszystko zmierza do tego zeby najlepiej zuzlowcy sami finansowali starty a gdzie rekompensata za nadwyrezone zdrowie? prezesi maja to w nosie i tyle ...oni nie sa poobijani i sie nie narazaja a starosc czeka wszystkich tylko kosci lamane wiele razy bola bardziej na starosc i za zadne pieniadze nie chcialbym tego doswiadczyc a wszystko na rzecz widowiska po kosztach, BRAWo traktujmy dalej tych chlopakow jak idiotów, typowe podejscie Polaków


kibic od 40 lat

2010-09-01 11:07:21

do ;k; nie byłem ani nie jestem zawodnikiem na zuzel chodzę od 40 lat i widzę co się dzieje klasa sprzętu , ceny utrzymania , sprzęt przerasta możliwości ludzkie wiadomo technika idzie do przodu a do czego to prowadzi ... do wielkich absurdów, teraz ledwie mzawka popada to już mecz odwołany, pytanie dlaczego ?? kiedyś jak jezdzili na dwuzaworówkach to i metanolku można była się nawdychać to były czasy, a teraz nie dosć że sprzęt jest cholernie drogi to jeszcze cięcia ! mam pytanie dlaczego takiego samego przepisu nie wprowadza sie do ex-ligi??????? 800zł za punkt??? tylko nie dość że w 1 i 2 lidze bryndza to tym kibicom chcą działacze zabrać to co jeszcze pozostało, ciebie jak nie stać na MLA to sobie kupisz golfa lub jezdzisz miejskim a wracajac do spedweya to już jest ten sport zabity prze działaczy i technikę i założe się ze śedni zawodnik z extraligi przegara na dwa okrażenia z niejednym byłym zawodnikiem z lat 70 na dwuzaworówce i czterezaworówce wprowadzonej po dwuzaworowych motocyklach ale nie wiem czy ty wiesz o czym ja pisze i ten zapach metanolu sory spalanago oleju to były czasy ; i nie jesten sflustrowany ale ty tych czasów nawet nie znasz porozmawiaj z ojcem a dopiero zabieraj głos


przemator

2010-09-01 11:06:45

Podoba mi się, że kluby wreszcie postanowiły uzdrowić swoje finanse, ale też myślę, że powininen obowiązywać łączny budżet, na który składałyby się kwoty za podpis, za przyjazd, za punkty oraz za premie. Zespół, który by przekroczył owy limit musiałby wpłacić na konto ligi tyle pieniedzy, o ile przekroczyl limit. koniec koncow, mysle, ze stawka za punkt powinna być jednolita dla calej ligi, np te 800 zł netto.


Jaccobo_stal

2010-09-01 10:54:37

A ktos to z Was policzył? wygrany mecz to minimum 55 punktow z bonusami x 800 PLN netto = 44 tys. netto + 10 za zwyciestwo = 54 tys. netto, czyli do wyplaty 66 tys. zlotych; zakladajac ze bilet srednio kosztuje 20 zl (przecietna normalnego i ulgowego) to powoduje ze klub musi sprzedac 3 300 biletow by zaplacic jeden mecz! A co z kosztami meczu wyjazdowego??? a co z kosztami organizacyjnymi??? czy naprawde jest obecnie tylu chetnych sponsorow, ze zaplaca oni za 10 spotkan, organizacje, itp.???


Krak

2010-09-01 10:52:35

Nie powini narzucac odgornie indywidualnych stawek ale za to powinni wprowadzic limit budzetowy. Np że suma podpisanych umów nie może przekroczyc np 400 tys II liga 800 I liga etc + limit KSM . No i nie odbierał bym zawodnikom miejsca na kewlarach.


czechu

2010-09-01 10:49:31

koniec przebitki zawodników na kontraktach !!! nie podoba się to do anglii albo allsvenskan wynocha


ziom

2010-09-01 10:48:12

zawodnicy w I lidze zarabiają 2 lub 3x więcej niż w brytysjkiej ELITE LEAGUE ! i zarabiają 1,5x więcej niż w szwedzkiej Elitserien


Carlitos Falubaz

2010-09-01 10:43:37

To są wszystko półśrodki, które niewiele pomogą.


Zet

2010-09-01 10:38:59

Prezesi opanujcie się puki czas!


tonqi

2010-09-01 10:32:20

Wszyscy mówią o kosztach remonu silników itp. A ja sie pytam kto tym wszystkim fachmanom pozwolił tyle wołac za remonty??? Jak zawodnicy zarabija krocie to fachmeni tez podnoszą koszta. Mniejsze pieniądze dla zawodników to obniżenie kosztów napraw i koniec!!! Ludzie opanujmy się!!!


k

2010-09-01 10:30:58

Kibic od 40 lat ty po prostu jesteś sfrustrowanym zawodnikiem gdzie z rzeki pieniędzy robi się rwący potok .Uważam że i tak za dużo zarabiają .Na kasę do reala albo do biedronki to szybko się nauczą marketingu.


nnnom

2010-09-01 10:17:53

ale smiech na sali!!! Znajdzie sie bogaty sponsor w drugiej lidze, ktory ma pieniadze,bedzie chcial zrobic z klubu w szybkim czasie potege, awansowac do ekstraligi a tu prosze szanowni prezesi wiaza mu rece:). Zalosne! Prowadzcie jeszce ksm, gosc w meczu, jokera jadacego 20m z tylu, zrobocie burdel jaki jest w anglii i bedzie dobrze! Kto rzadzi zuzlem w kraju bo chyba nie inteligenci


Adam_Row

2010-09-01 10:02:11

I juz widze jak bedzie wygladac przygotowanie do sezonu zawodnika bez indywidualnego sponsora!!! glupota !!! i Klub da 75000 zl za srednia 3.0 a silnik dobrze przygotowany kosztuje okolo 25 a wiec kaplica!!!


kibic od 40 lat

2010-09-01 09:56:35

no mamy dwie ligi amatorskie bo tylko amatorzy i to tacy zapaleńcy bedą chcieli jezdzić w 2 i 1 lidze plus poczoątkujący juniorzy a eliga zacierać będzie rączki i wyłapywać młode perełki z 1 i 2 ligi brawo panowie działacze a i dla was pensyjka powinna być na poziomie najnisza krajowa czyli ok 1200zł na rączkę a może macie lepszy pomysł i otworzycie fabryke i produkcje motocykli(ala motorynek, opon, )a żeby było taniej to może wprowadzić NAKAZ jazdy na sprzęcie wykonanym tylko w Chinach ??? czyli mamy koniec mocnego żuzla w Polsce a i równanie toru aby było taniej to tylko nakazać GARACAMI bo ciagnik i paliwo kosztuje a zamiast polewaczki działacze polewać bedą konewkami ale mam lepszy pomysł losowanie nr biletów i kto zostanie wylosowany dostaje konewke z wodą i heja polewac tor zawsze taniej A TAK NA POWAZNIE POLICZCIE ZAKUP MIN 2 MOTOCYKLI ILOŚĆ REMONTÓW W SEZONIE, OPONY, OSPRZĘT SPRZĘŁA, TARCZKI,ZĘBATKI, ŁAŃCUCHY-SZKI itd........ czarna rozpacz ;((((((((((


kibic stali

2010-09-01 09:42:16

dobrze że rzeszów ucieknie z tego cyrku w ostniej chwili ci co zostaną to bedą awansować i spadać czyli ziściło się marzenie prezesów eligowych klubów np. mojego ulubieńca maslanki który kiedys chciał żeby powstrzymac spirale finansową zawodników tym aby nikt nie spadał z eligi czyli mają to co chcieli pełny socjalizm buhahahahahah teraz klub nawet jak bedzie miał mocnych sponsorów to i tak nie awansuje bo nikt do niego nie przyjdzie z sensownych zawodników awansował bedzie zespół z przypadku taki którego kelnerzy będą mieli dobry rok a później z braku sponsorów szybki spadek na zaplecze w gorszącym stylu hahahahaahah to początek końca zuzla w polsce zostanie tylko jako sport mocno amatorski taki sportowy folklor cyrk


lucosn Gorzów do tomas1055

2010-09-01 09:32:41

Zapomniałeś jeszcze o sponsorach,a także o tym ,że są to kwoty netto i zapomniałeś o premiach za zwycięstwo czy bonus meczowy.Pozdrawiam


Rad

2010-09-01 09:21:20

Te zmiany to jeden wielki żart i kpina. Po pierwsze - kwota za podpis. Nie rozumiem dlaczego przygotowanie do sezonu zawodnika z niższą średnią ma kosztować mniej niż zawodnika z wyższą. To jak do cholery ci słabsi mają poprawić średnią , bez inwestycji. To samo z różnicą I-II liga - doprowadzi to do większej przepaści sportowej pomiędzy ligami zamiast wyrównać rywalizacje. Kolejna głupota - miejsce reklamowe na kevlarach - zawodnik startujący w kilku ligach będzie musiał mieć specjalny kevlar na starty w lidze polskiej. Ścięcie indywidualnego sponsoringu to ponury żart - cały speedway w Polsce na tym jedzie, dzięki temu zawodnicy mają za co żyć i przygotowywać się do startów, bo kluby potrafią wypłacać punktówkę z kilkumiesięcznym opóźnieniem albo nie wypłacać wcale. Może pseudoprezesiny wprowadzą obowiązek wypłacania zawodnikowi wynagrodzenia w nieprzekraczalnym terminie 7 albo 14 dni po meczu ? Może wprowadzić w takim razie limit cenowy na bilety ? W tych wszystkich zmianach widać wyraźnie rozpaczliwy krzyk niegospodarnych żałosnych imitacji prezesów - Komuno, wróć !. Żałosne to wszystko.


starter

2010-09-01 09:19:46

chore to co za sens jechac w tym klubie czy tym jesli takie same zarobki beda wszedzie? jak sciagnac zawodnika do swojego klubu? jak wszedzie zaproponuja mu to samo. to wykonczy zuzel przedtem były kluby bogatsze i biedniejsze a teraz? po co pozyskiwac sponsorów jak budzet niemusi byc wysoki? bo i tak wystarczy! jak klub stac to podpisuje kontrakt na takich warunkach jakich go stac, jesli niestac to bierze innego zawodnika i tyle bezsensu tye zmiany, pewnie pan Rusiecki je zaproponował


dziki

2010-09-01 09:18:59

żenada, po prostu parodia, a z tymi reklamami to który zawodnik się na to zgodzi a co lepsze który SPONSOR !!? żal! i 800zl za punkt to chyba na "waciki" ..


hmm

2010-09-01 09:15:12

kupno kompletnej maszyny okolo 30 tys .. ile biegow trzeba wygrac w 2 lidze ,zeby maszyna sie zwrocila ?! a gdzie remonty itp ?! a jeszcze nie mozna dostawac pieniedzy od sponsorow! brawo brawo brawo! zal! to bedzie festiwal defektow i pchania motorow! rewelacja! to jak strzal w kolano


JaToJa

2010-09-01 09:09:37

Okej ze pomysleli o zmniejszeniu wypłat, ale znowu przesadzili w drugą strone. za takie pieniadze w 2 lidze zostana ewentualnie juniorzy. Stawki punktowe mozna by dać wyzsze, np 1000 zl w drugiej lidze max, i tez uzaleznione od biegopunktówki. Chyba tylko ekstraliga teraz będzie wartym oglądania widowiskiem.


kibic stali

2010-09-01 09:05:26

hahahah ale amatorka sie szykuje jeśli te zabiegi przejdą jak ktoś napisał przy 12 meczach w drugiej lidze zawodnik robiący tam 10 oczek zarobi jakieś 48 tyś zł. nie licząc wydatków na mechaników dojazdy podatki sprzęt etc. silnik nowy bez tuningu kosztuje 30 tyś zł a opona 200 zł teraz w tej lidze to chyba na rowerach jeździć będą szykuje się totalna amatorka tylko dlatego ze prezesi nie potrafia podpisywać kontraktów zgodnych z wysokoscia umów sponsorskich teraz w tej drugiej lidze bedą jeździć takie gwiazdy jak szostek i mu podobni bo nikt z zagranicy nie przyjedzie na mecz po to zeby zarobić 4000 tyś zl. albo mniej będą jaja w pierwszej lidze nie lepiej tam tylko na zesłanie przyjda zawodnicy prawdopodobnie druga liga przeniesie się na zaplecze bo każdy sensowny pierwszoligowiec bedzie wolał pełnić funkcje rezerwowego w elidze niż ścigać się za ochłapy w pierwszej dodatkowo bardzo niski poziom sportowy i sprzetowy drużyn sprawi ze zaistnieje gigatyczna poalaryzacja rozgrywek zaden zawodnik z 1 ligi nie nawiąże walki w finałach seniorskich czy to młodzieżowych z eligwcem bo zwyczajnie nie bedzie go na to stać sprzętowo rekordy toru pozostana na wieki w tej lidze hahahaha


kra kra kra

2010-09-01 08:59:07

koniec tej dyscypliny za 2-3 lata


głos z Rzeszowa.

2010-09-01 08:57:28

a ja na to ha ha ha .Umowy zlecenia dla żużlowców za 100000 pln i 50% koszty uzyskania .Tak będzie jak będą głupawe pomysły finansowe.Każdy przepis można obejść a władza [ sejm , rząd ] jest najlepszym przykładem jak to załatwiła dla setek "swojaków" [ obejście ustawy kominowej dla spółek EURO 2012 ] posadki od 10000 pln do 50000 pln plus sowite nagrody .


Admin

2010-09-01 08:53:31

Rewelacyjny pomysł! Jeszcze trochę do dopracowania, ale on ma URATOWAĆ żużel... Zawodnicy jak do tej pory zarabiają śmiesznie wysokie stawki, co rujnuje kluby... Co do prezesów- a który to prezes zarabia na klubie a nie wykłada swojej kasy? bo ja takiego nie znam...


kajak

2010-09-01 08:45:13

To po co ta 2 liga? Nie lepiej połączyć 1 i 2 jak dawniej.


kibic stali

2010-09-01 08:45:04

teraz całe towarzystwo zobaczy w tej lidze samych amatorów o jakiś niespodziankach typu dobre miejsce w finałach mistrzostw polski czy swiata np juniorów reprezentanci tych klubów mogą zapomnieć bo sprzetowo będą odstawali od zawodników z eligi to powrót do dziadostwa panowie prezeci są hipokrytami wprowadzają zmiany na zasadzie mnie nie stać to sąsiada też nie powinień się napinać ze składem "kluby mają zaległości a kto im każe podpisywać kontrakty bez pokrycia w umowach sponsorskich


janek

2010-09-01 08:43:52

Swietnie pomysly, ale brakuje pozostawienia mozliwosci reklamowych zawodnikom, nie mozna im wszystkiego odebrac, bo znajda sobie inne zajecie a ten sport padnie.


kibic stali

2010-09-01 08:40:26

buhahhaha komune wprowadzają limity warunki przecież zawsze można znaleźć jakieś wyjście aby obejść przepisy i zapłacić więcej poza tym takie warunki to konieć dobrych zawodników na zapleczu eligi dobrze że rzeszów ucieka z tego wariatkowa bo mógłby sie później nie wygrzebać


ZyBi

2010-09-01 08:38:45

noty dla sedziow? kogos pogielo?! przeciez to bylby kolejny kombinatorski przekret bo dzialacze klubu dawaliby złe noty sedziom ktorzy sedziuja dokladnie a dobre noty dostawaliby ci sedziowie ktorzy sedziowaliby na korzysc ich klubu!!! Mam nadzieje ze PZM do takich walkow nie dopusci!!!!


johnx

2010-09-01 08:32:59

ap, 5000 osób na drugoligowym meczu wygranym 75:15? 5000 osób to często suma frekwencji z całego sezonu! Generalnie pomysł chyba dobry. Po prostu jestem za zrównaniem zarobków z ligami brytyjską czy szwedzką. Wtedy okaże się wprawdzie, że większość stranieri wcale nie kocha polski i polskich kibiców jak deklarowali, ale z czasem się przeproszą.


kapitan polska

2010-09-01 08:22:39

POWROT DO AMATORSTWA !!!!!!!!!!!!!!! stawki niskie tak ale reklamy na prywatnej wlasności żużlowców przychodem klubów ?! Kogoś chyba główka boli. to koniec dobrych zawodników w 1 lidze. kto pójdzie na takie warunki. tylko juniorzy i przecietniacy


dla działaczy, by żyło się lepiej

2010-09-01 08:16:22

dla kogo te zmiany mają być korzystne ??? Policzmy, 8 zespołow w II lidze tj. 14 meczy. Średnio w każdym meczy dobry zespół zdobędzie 48 pkt. 14 x 48 x 400 zł/pkt = 268 tys zł. Plus 7 x 10 tys na przygotowanie. Razem potrzeba w sezonie 338 tys zł. Jak można znaleźć w internecie, biedne Krosno miało w tym roku budżet 900 tys. To ile zostanie działaczom w kasie ?? 900 - 338 = 562 tys. Więc dla kogo są te zmiany ???


Madridista

2010-09-01 08:13:25

800 złotych za punkt? Śmieszne. I co taki statystyczny Chrzanowski za to zrobi? Sprzęt kosztuje, utrzymanie rodziny też, a że nie jest to zawód, który gwarantuje stałe zarobki przez cały rok, to już widzę aprobatę zawodników.


Wizjoner

2010-09-01 08:08:29

Wszystko pięknie i ładnie ale ja bym jeszcze coś wprowadził. 1. Każdy nowy kontrakt podpisywany na min 3 lata. 2. w meczu wprowadziłbym drugi bieg młodzieżowy tak żeby junior który jechał z pola A lub B mogł się wykazac jak sobie radzi z pola C lub D 3.składy bym zmienił 6 zawodników ( 4 seniorów i 2 juniorów) + 2 rezerwowych ( jeden do lat 21 drugi dowolnie 3. zamiast 15 biegów zrobiłbym 16 4. zlikwidować ZZ ( trzeba kontraktować większą ilość zawodników a nie kombinować z ZZ) 5.co do juniorów 1 obowiązkowo z Polskim Paszportem drugi obojętnie z kąd aby umiał jezdzić 6.W meczu min. 3 zawodników z Polskim Paszporem 7. wprowadzic PP w żużlu w formie liga PP a)mamy 24 zespoły zrobić 6 grup po 4 zespoły b) awans 6x2 najlepsze ekipy = 12 + dodajmy 4 drużyny co zajeły 3 miejsca z najwższym dorobkiem punktowym c) 4 grupy po 4 ekipy i podobnie awans po dwnie najlepsze d)2 grupy po 4 ekipy e)1 grupa finałowa 4 najlepsze ekipy I taki PP zastempowałby sparingi podobnie zrobic z MDMP tylko tam bym dopuścił do udziału w zawodach w każdej ekipie po 1 zawodniku do lat 23 bo wiadomo jak to z tymi juniorami wygląda w naszych klubach i po staremu system z pewna zmianą że jedzie 4 zawodników + rezerwowy i podobnie system jak w PP Inna sprawa IMP,IMPJ,Brązowy,Srebny czy Złoty Kask dlaczego jeden turniej a nie np 4-6 jak w GP?


tomas1055

2010-09-01 08:06:52

Jak zawodnik zrobi 15 pkt. x 800=12000 x 20 meczy=240000+ 75000=315000 /12 mc.=26250 na miesiąc a gdzie paliwo samochód motory opony mechanik? to jest max co zawodnik może zarobić przy kompletach nie pisałem o premiach bo są smieszne,nie wiem czy ktoś podpisze


intro

2010-09-01 07:58:17

może to i dobrze... W 2 lidze zawodnik może być półamatorem.... Tylko za duża przepaść pomiędzy extra, a 1 ligą będzie


intro

2010-09-01 07:56:22

z tymi kwotami w 2 lidze... Niech jedzie po 10 pkt i dostanie 4000. Razy w 2 lidze 10 meczy daje 40 000 plus 10 za podpis=50 000. Odlicz dojazdy, odlicz busa, odlicz mechanika i co?? Wracają klubowe motory i mechanicy?


Opole

2010-09-01 07:52:57

to przecierz nikt w 2 lidze nie będzie chciał jeździć - za malo kasy na sprzet itp ;/ eh czyli druzyny jadą z juniorami w zespole caly sezon.


lucson Gorzów

2010-09-01 07:50:01

Wszystko to jest dobre.Szczególnie regulamin finansowy.Zarobisz gdy zdobędziesz punkty.A nie 300 tys. za podpis w 1 lidze.teraz 75 i basta czy sie nazywasz pedersen,harris czy zorro.Pozdrawiam


kra kra kra

2010-09-01 07:47:47

2 LIGA - umiera


YES

2010-09-01 07:46:41

ha ha ha jak ktoś ma kasę to niech płaci ile chce , bo to jego kasa .Wszelkie ograniczenia będą fikcją.


amatorstwo

2010-09-01 07:40:25

400 zł za punkt :) ha ha ha, brawo świetny pomysł. To mógł wymyślić tylko ktoś kto nie umie liczyć i żyje z pieniędzy innych (działacz z pieniędzy kibiców). Chyba że chodzi o to żeby II liga stała się ligą AMATORSKĄ, gdzie będą jeździć AMATORZY którzy na co dzień będą normalnie chodzić do pracy żeby zarobić na niedzielne jazdy na żużlu :) bo raczej za te 400 zł niewielu będzie wstanie wyjść na zero nie mówiąc o zarobku. Ciągle brakuje mi jednej rzeczy, któryś z dziennikarzy o wykształceniu ekonomicznym powinien napisać jak wyglądają koszty w żużlu, zarobki już znamy z tej propozycji na następny sezon. Wtedy każdy mógłby policzyć sam ile powinien kosztować jeden punkt na żużlu. Przy 6 zespołach w II lidze bedzie 10 meczu x 12 pkt w meczu x 400 zł = 48 tys zł, niech połowe pójdzie na koszty jazdy to zostanie 24 tys zł zarobku w pół roku kalendarzowego, a jeszcze drugie pół trzeba przeżyć. 24 tys zł netto rocznie to zarabia się w byle jakiej pracy bez narażania zdrowia i życia :) świetny pomysł na likwidacje żużla albo przekształcenie go w totalne amatorstwo.


bicer

2010-09-01 07:23:45

to wszystko zmierza do upadku spedwaya a moze warto przyjrzec sie zarobkom prezesow kierownikow i pseudo dzialaczy


malin1976

2010-09-01 07:21:50

Wyszło mi że prezie będą maksymalnie dawać 400 tysięcy na przygotowanie drużyny do sezonu , 1 mln za punkty i 200 tyś za zwycięstwa i bonusy . Wychodzi na to że budżety będą wynosiły poniżej 2 mln zł . Mało choć kilka klubów pierwszej ligi w tym roku nie ma takiej kasy :)


Piła

2010-09-01 07:13:47

Te przepisy są właśnie pod ekstraligę...by niższe ligi nie zabierały im lepszych zawodników. Np. choć do nas w 1 lidze max dostaniesz tyle a tyle, u nas masz 20% więcej... No i teraz pytanie, po co w takim razie baraże pomiędzy 1 ligą a Ekstraklasą? Cięcie pensji - oki, kwot kontraktowych (w Anglii nazwali to nawet polską chorobą)-oki. CO do reklam, tego tak łatwo zawodnicy ie odpuszczą, choć jak wiadomo lubią mieć inne źródła finansowania. Przykład Twisty - Piła zalega mu w sumie ok. 150 tys za dwa sezony. Sporo i tak mu zapłaciła.. ale nie ma z czego. U niego na kevlarze reklam sporo.. a on sam nie ma za co jeździć. Dziwne. Co do reklam jeszcze, kiedyś zawodnicy przychodząc do klubu mówili wprost, dajcie kontrakt + sponsora... czyli będą umowy sponsorskie za zgodą klubu puszczane bokiem...


malin1976

2010-09-01 06:58:08

Mogli zrobić to trochę prościej . 2000 zł za punkt i żadnej kasy na przygotowanie i za dojazdy . 60 pkt z bonusami do wypłaty na mecz razy 20 meczy razy 2000 zł wychodzi 2,4 miliona więc i tak niemało . Myślę że do 2012 roku i tak będą dwie ligi bo kilka klubów nie da rady i padnie .


wiwaldi

2010-09-01 06:34:01

prponuje teraz jezdzic w dresach albo w koszulkach z reklamami sponsorow bo o tym nic nie pisza tylko o kevlarach


unregistered

2010-09-01 05:55:18

A po ile będą bilety i kiełbaski z grilla na stadionie? To chyba też ustalili?


stan

2010-09-01 04:27:03

Zaden sponsor nie da pieniedzy zawodnikowi, jezeli ten nie bedzie mial jego naszywek na kewlarze, albo uzywal jego sprzetu, prawda? A wiec marna szansa ze dostana pieniadze skad kolwiek indziej niz od prezesa :P


Celier

2010-09-01 02:37:38

Piszecie ze malo Kasy ale tak liczac zalozmy ze mecz wygrany zawodnik bedzie musial sie starac i np zrobi 10 pkt to jest 8000tys do podzialu maja 10000tys to niech z tego dostanie conajmniej 2000tys mamy 10000tys. gdzie przy rundzie rewanzowej bedzie mial szanse zarobic kolejne 2000tys moim zdaniem to sa dobre pieniadze za mecz i zawodnicy beda musieli sie starac a nie jak czesto sie zdazalo odpykac mecz zgarnac ryczalt i do domu kto bedzie chcial zarobic ten bedzie dobrze jezdzil.


ddd

2010-09-01 02:20:08

wiec jelsi Bydzia by spadla moga pozegnac sajfudinova bojechalby za najnizsza stawke:P


speed

2010-09-01 01:39:27

bardzo dobrze że się coś dzieje w polskim żużlu z finansami. Może zagraniczni odpuszczą:) i koniec z ryczałtami przykład mistrza świata we Wrocku dostaje ryczałt i ile punktów robi w lidze? Janowski więcej zrobił!!!! Teraz wali go Pulczyński!! JAJCA. A w GP cały czas czołówka. A jest ich wiecej. chcemy w 90% polskich zawodników a szczególnie juniorów!!!


daras

2010-09-01 01:30:02

Dobrze,niech będą ograniczenia,ale pod warunkiem,że prezesi i całe kierownictwa,będą zarabiać max śr,krajową brutto czyli dziś ok.3000 zł!A ceny BILETÓW na zawody będą maksymelne na poziomie 20 zł!!!!!


marian kefir

2010-09-01 01:27:24

Next meeting in Daugavpils. Hotel robotniczy rozleci się na kawałki!


kirman

2010-09-01 01:12:09

Niech ktoś z tych mądrali powie jakie są zarobki za granicą? Wcale nie większe od proponowanych. Teraz niech Anglia czy Szwecja płaci takie horrendalne kontrakty. Stawki można delikatnie podwyższyć powtarzam delikatnie. A reklama na kewlarach to ograniczenie korupcji. nikt nie mówi że będą od tego odciągane prowizje.


ap

2010-09-01 00:47:36

Hmm, tak mnie to wszystko zastanawia. Przecież przy zwycięstwie 75:15 klubowi drugoligowemu przyjdzie wypłacić jedynie 56000 zł brutto (bez kosztów organizacyjnych). Tyle to się da zarobic na samych biletach, jak przyjdzie 5000 kibiców. Pewnie skończy się na tym, ze zawodnikom motocykle będą podstawiać kluby, a mechanicy też będą zatrudniani przez klub.


stefan

2010-09-01 00:33:54

nie wiem czy to zgodne z prawem


stefan

2010-09-01 00:31:22

Miejsca reklamowe do dyspozycji klubów .zawodnik staje się niewolnikiem klubu.to już jest faszyzm.moje zdanie .jeżeli działacze nie potrafią zdobyć pieniędzy to powinni doły kopać


zonik

2010-09-01 00:30:45

Najlepsza to jest kasa na przygotowanie do sezonu wyplacana do 30 września. To chyba do następnego sezonu już haha


Realista2

2010-09-01 00:29:46

Najważniejsze,że sie cos ruszyło.Każdy pomysł mozna dopracować,choc w Polsce nasi Prezesi to specjaliści od omijanie przepisów.Co sie stanie jak zawodnik dodatkowo dostanie za transfer lub punkt od trywatnego sponsora i to barem.Niemożliwe do sprawdzenia,I tu pies pogrzebany


Filip_82

2010-09-01 00:26:33

do ja , za te pieniadze to wyjda na tym sportowcy gorzej niz ty na tej swojej pensyjce:) tyle ze bardziej sie narazaja od Ciebie wielki znawco, jak nie znasz matmy to do podstawowki sie cofnij moze pomoze :D szkoda ze jak zwykle cierpi sport i widowisko chce to zobaczyc jak zawodnicy sie przygotowuja do sezonu za 40tys i z tego tylko polowe przed sezonem dostana ... smiech na sali wtedy faktycznie komu sie bedzie chcialo narazac za takie stawki no chyba jakims wariatom.


stefan

2010-09-01 00:25:00

chory system prowadzący do korupcji.


Don Vito

2010-09-01 00:22:24

zgadzam sie z GREG za taka stawke to tylko na rowerach chlopaki powinni jezdzic:D szkoda zdrowia,


Risto do Greg

2010-09-01 00:14:37

Czy w Szwecji lub Danii, Angli, ba, wszędzie poza Polską te oleje o których piszesz, opony, silniki kosztują 5 razy mniej? a mechanicy są tańsi , ja sadzę że poza głównym mechanikiem to pozostałym w Polsce kokosów nikt nie płaci a nawet mniej niż Angolowi. Przestańmy się użalać, zawodnicy non stop płaczą że im nie płacą że im źle, ale jak klub ma kłopoty finansowe, to wszyscy spieprzają na kolejny sezon do innego klubu. Zawodnicy zagraniczni mają koncert życzeń , przykład Grega przy całym do niego szacunku i sympatii. Wręcz absurdalne wymagania a jak jeździł przez cały sezon. Problem nie w tym czy ma ryczałt czy nie , problem w podpisie za kontrakt , a potem się z nas śmieją, bo metoda sprawdzona to zabłysnąć na koniec sezonu a i tak chętny się znajdzie.


adnrij

2010-09-01 00:13:12

kurka, następne posiedzenie w Daugavpils?! To może na Uralu będzie bardziej egzotycznie. Won z zagramaniczniakami a nie jeszcze spędy tam robicie.


andy

2010-09-01 00:11:26

I jeszcze ilosc meczy w II lidze. Teraz jest 8 druzyn. Dwie pójdą wyzej, zostaje 6 czyli 10 meczy w sezonie. Bo wyraznie pisze ze w II bedzie tylko sezon regularny bez PO. Masakra. Slownie PIĘĆ!!!! meczy w roku u siebie. A jak np taka Wanda sie wykruszy to nawet mniej. Szok.


Ja za komuną nie tesknie

2010-09-01 00:08:05

A to się prezesi przez małe "p" popisali. Jak za komuny wszystkim po równo. Sztuczne to, sztywne i o dawna wiadomo, że nie funkcjonuje w realnym świecie.


anty rzesz

2010-09-01 00:07:08

Panowie w tym wszystkim chodzi oto zeby dany zawodnik mila czarno na bialym zapisane w kontrakcie za co ma dostac kase i w razie niewyplacalnosci klubu moze go pozwac tylko za to co w kontrakcie a co mu dany prezes obieca pod stolem i co dostanie tego nie wyciagnie na wokande bo nie bedzie to na pismie i o to sie sprawa rozbija a nikt za taka kase nie bedzie oficjalnie narazal zdrowia i zycia bynajmniej nikt z czolowki.a prezesi beda se budowac domy za nasza kase taka jest prawda.


andy

2010-09-01 00:05:48

Ten pomysl jest tak debilny i nierealny, ze az boli. Tzn on jest dobry tylko jest AWYKONALNY. Wystarczy, ze sponsor da zagranica zawodnikowi na "dosprzetowienie". Przyjezdza taki z nowiutkim sprzetem= smiga komplet i co mu udowodnia? Wg papierow nie ma sladu ze wydano chocby zlotowke. To jest tak samo utopijne jak socjalizm. A socjalizm jest bardzo bliski panom z PZM i GKSZ.


icyna

2010-09-01 00:02:21

KAZIK ... na ukrainie za twoją pracę człowiek otrzymuje 650 zł .... czy to uczciwe ? Zapewne nie ... mózgu i rozsądku działaczy nie naprawisz .W domu nie wydasz więcej niż masz a w żużlu ? ROZSĄDNIE spotrem jak życiem pieniądz rządzi . Gdym mnie nie stać to szynki nie jem . I naprawde nikt nie lubi jak mu się zagląda do kieszeni . A poza tym w 2 lidze angielskiej Pedersen, Crump nigdy nie wystaruje ... dlaczego ? Wiadomo nikt im nie zaproponuje kontraktu a u nas to już nie jest takie pewne ... nawet z tysiącem paragrafów .


risto

2010-08-31 23:58:46

Co wy chrzanicie z tymi finałami w grudniu? Teraz nasza liga to dla kibica 7 meczów w cały sezonie u siebie. To kpina, 360 dni w roku i siedem żużlowej ligi. Co to jest? Dużo bardziej wolałbym system angielski gdzie kibice mają wiele więcej zawodów. I mam gdzieś tezy o poziomie. U nas niby tak super z tym poziomem a jak co do czego przyjdzie to kopa , spreparowany tor i gęsiego . To ma być poziom? do tych rewolucyjnych zmian powinno się wprowadzić kontrole nad wyczynami np. Zielonej i niestety Leszna gdzie zawsze tor był ok, a teraz kartoflisko , dziura na dziurze. Wynik sportowy za wszelką cenę , bankructwo, preparacje torów, kalkulacje a gdzie sport? Gdzie jest żużel na jaki chodziłem od lat 80-tych? w ogóle to porażka z trzema ligami, gdyby były dwie byłoby więcej jazdy a poziom i tak wyrównałby się do trzech lat.


(L)eszno

2010-08-31 23:56:47

jedno pytanie, co z już podpisanymi kontraktami??? rozumiem, że prawo nie działa wstecz!!! ale generalnie podoba mi się to!!!


Kazik

2010-08-31 23:53:44

do pawel_torun i innych: a ktos moze pomyslal jakie jest podloze tych zmian? Ano taki, ze kluby ledwo piszcza, maja duze dlugi ktore napedzili sami dzialacze ale i zawodnicy; wynagrodzenia osiagnely horendalny poziom i to tylko korekta do normalnosci. Kiedys jeden zawodnik powiedzial: II liga: 400, I liga: 800, eliga: 1600 za punkt i tak powinno w rzeczywistosci byc! Nie sponsorujemy naszymi (kibicow) pieniedzmi lig zagranicznych naszym zawodnikom!!!


zzz

2010-08-31 23:48:23

Pomysł dobry choć nie idealny i na pewno wymaga dopracowania. Uważam że należy jak najszybciej zlikwidować rundę finałową a wprowadzić system punktowania uzależniony od wysokości wygranej. Za wysoką wygraną większa ilość punktów meczowych a za wysoką przegraną punkty minusowe. Oczywiście w rozsądnych granicach ( do ustalenia ) żeby żadna drużyna nie mogła odskoczyć za daleko. Takie rozwiązanie nic nie kosztuje ale może nareszcie będą emocje bo nikt nie będzie zainteresowany wysoką przegraną.


mimi

2010-08-31 23:48:02

Moze same w sobie kwoty za podpisy i te widełki są spoko, ale przywłaszczanie sobie miejsca dla sponsorów na kevlarach zawodnikow jak i na ich motocyklach jest bardzo, ale to bardzo duza przesada. Teraz zamiast zawodnikow bedzie zarabial sobie przecietnie biedny pan prezio danego klubu. Jakby byl niewiadomo kim. Przegiecie. Koniec zuzla w Polsce.


żuzlowy liberał

2010-08-31 23:47:32

Ja bym wprowadził jedną regulacje,czyli brak jakich kolwiek regulacji finansowych oraz ilosci zawodnikow GP. Jezeli kogos stac,to niech ma najlepszy sklad. A po za tym ograniczenie 2 zawodnikow GP zabija ducha sportu.


jajo

2010-08-31 23:44:25

hahahahaha. Koniec światowego żużla w Polsce.


pawel_torun

2010-08-31 23:42:28

kombinują jak koń pod górę... rzecz nie jest w tym, żeby zawodnikom skracać pensje, tylko, żeby ich mobilizować do jazdy. Wg mnie powinni np. zakazać ryczałtów. Zmniejszyć kase za podpisy pod kontraktami ok, ale to z drugiej strony dajmy większe wynagrodzenie za punkty, a dodatkowo jeszcze zabieramy środki od sponsorów? 50% - klub, 50% - zawodnik - wg mnie uczciwe. W skrócie: zawodnik zarobi tyle, na ile zapracuje


icyna

2010-08-31 23:37:59

Udzielę się jeszcze raz ... PROPONUJĘ wypróbować ten KOLEJNY GENIALNY POMYSŁ w naszej lidze Piłki Kopanej ... Smuda myśle że poprze ... W końcu tylko na żużlu występują Mistrzowie Swiata ... na bieżąco . I która drużyna ma budżet w wysokości WISŁY kRAKÓW ??? a grają jak grają 6 liga europejska .e hhhhh


ja

2010-08-31 23:32:17

mysle ze to doskonaly pomysl a jak gwiazdeczkom sie nie chce jezdzic to pora sie wybrac do normalnej pracy i zarobic 2000 zl za miesiac


Daniel Pytal

2010-08-31 23:24:53

No to ja kończe karierę jeśli nie znajdę klubu w 1 lidze za 10 tysi to nawet motocykla się nie kupi !!! i 400zł za punkt ??


anty rzesz

2010-08-31 23:06:34

Papier wszystko przyjmie wiec pisac to mozna a zycie swoje Ciekawe ilu zawodnikow dostanie pod stolem kase za podpis pod kontraktem w 1 lidze nie bedzie zadnego zawodnika z GP jezeli mialo by to wejsc w zycie nie wierze w takie pisanie o tym regulaminie bo to jest nie realne w naszym skorumpowanym kraju a ze Polak potrafi krecic to cos wykreci i sie okaze ze jeden prezes bedzie mial dar przekonywanie zawodnikow do swojego klubu za ta niby marna kase o ktorej pisza w regulaminie a reszcie prezesow zostana zuzlowe ochlapy oto nasza Polska rzeczywistosc.


do RedAktor

2010-08-31 23:03:30

Dlatego że to jest dobry pomysł, w przeciwieństwie do SE i zaczynania od zera po wypłukaniu się z kasy.


Greg

2010-08-31 23:02:55

chlopaki z 2 ligi juz zaczeli przygotowania do nowego sezonu ale na rowerach beda jezdzic wladze obcinaja kontrakty to zuzlowcy widowisko!!!ludzie jak to ma przejsc???1 opona kosztuje na mecz 250zl!potrzeba 3 opony silniki co 40 biegow remonty trzeba robic a koszty dojazdow?a mechanik?a jakies sprzegla czy cos?olej do silnikow!!!przeciez to wszystko kosztuje!moglo by tak byc jezeli bylo by tak jak w Angli po 40 meczy w sezonie!


andre '

2010-08-31 23:00:52

"Działacze" żużlowi wciąż uważają że herbata robi się słodsza nie od cukru a od mieszania łyżeczką. Która to już zmiana systemu rozgrywek od 1990 roku ? Bo się pogubiłem nieco ...


Jerry

2010-08-31 23:00:50

Taaa... jacy nagle wszyscy ze sobą zgodni(kluby I i II ligi) a jak przyjdzie co do czego, to od razu będzie w co poniektórych bogatszych klubach kasa szła do zawodnika poza kontraktem.. a tego już nie da się sprawdzić. No ale niech tam się Panowie bawią...


TAK TAK TAK

2010-08-31 22:57:40

Swietna wiadomosc dla polskieogo speedwaya!!! W koncu polskie kluby kwotami kontraktowymi nie beda oplacaly zawodnikom ich parkow maszynowych w Anglii, Szwecji, Danii, itp.!!!


Super

2010-08-31 22:56:41

Jestem pewien ze zawodnicy pokrzycza, pokrzycza ale to zaakceptuja!!! No bo lepiej wirtualnie 1000 - 1200 za punkt wirtualnie i pozniej renegocjacje czy 800 ale regularnie placone??? Poza tym nie maja prawa narzekac, skoro w Szwecji jezdza w I lidze za 600 zlotych a w anglii za 400 zlotych!!!


Jankes

2010-08-31 22:54:13

Scooter - Ty się zamieniłeś z ... na głowy?! proponujesz stawki o 20% wyzsze niz obecnie sa na rynku, a te obecne zazynaja polskie kluby! Wynagrodzenia trzeba obnizac wprowadzajac maksy a nie podnosic skoro kluby ledwo zipia (choc przez te lata sami to nakrecili)


icyna

2010-08-31 22:53:21

Ciekawe...tylko ,gdzie podziało się prawo rynku ? Moim zdaniem miejsce w lidzie powinno się KUPIĆ . Stać mnie to jadę .Czy to będzie Morawski ZG czy inny wynalazek dla kibiców chyba mało ważne ... jak stać niech jadą . Bo czy nam wszystkim podoba się pracować za najniższą krajową gdy średnia jest 3 razy większa . I jeszcze jedno czy JaWa lub GM obniży ceny motocykli do naszych stawek ? Nie wspomne o pozostałych żyjących z żużla ... Propozycja a'la Gospodarka ...prawie sprzed 30 lat . I tak naprawdę po co nam 2 liga ? Pozdrawiam zwolenników play-off w E-lidze .


poinformowany

2010-08-31 22:52:46

Brawo, brawo, brawo!!! To jest urealnienie wynagodzen w koncu do normalnego poziomu. Te stawki to jakies 30% mniej niz sie placi na rynku a gdzies tyle wlasnie wynosza dlugi klubow w ligach, czyli kolejny musi byc na zero!


kubapl

2010-08-31 22:50:33

nie ma szans...


szydeł

2010-08-31 22:49:37

Jestem ciekawy jaki będzie system play-off w SE w sezonie 2012 jeżeli liga zostanie powiększona do 10 zespołów. Zobaczymy jak popiszę się SE i PZM jeżeli taki wniosek wgl przejdzie.


ekonomistka

2010-08-31 22:48:30

400 PLN netto za punkt w II lidze to dużo czy mało ?? Ile trzeba zdobyć tych punktów żeby zarobić na nowy dobry motocykl ?? Kto wie bo ja nawet nie wiem ile motocykl kosztuje.


Lena Krosno

2010-08-31 22:48:18

Ha ha ha . Ludzie nie bądźcie naiwni. Za takie kwoty zawodnicy w 1 i 2 lidze nie pojadą więc co ? Proste - oficjalna kasa (ta co w regulaminie) na stoliczku a nie oficjalna pod stoliczkiem. Śmiech i żenada !!! A eliga jak ktoś już napisał w finały w grudniu. Poza tym to ile zostanie zespołów w 2 lidze ? ha ha . Jeszcze dobrze sezon sie nie zacznie a już koniec. Teraz u nas i tak długi bo do 1 sierpnia ha ha.


max

2010-08-31 22:48:03

bardzo dobre pomysły!!! oby jak najszybciej!! jestem za- a nawet przeciw!!:))


Zet

2010-08-31 22:46:48

W sumie to bardzo dobra logika, więcej pod stołem oznacza mniejsze podatki czyli oszczędności dla klubów! Opamiętajcie się ludzie, to jest XXI wiek a nie średniowiecze!


ch-go

2010-08-31 22:46:33

Jaka rewolucja,takie cos juz bylo przerabiane pare lat temu,moze z lekkim ugieciem,ale to juz dawno az sie prosilo,bo trzy ligi u nas musza pozostac,a wiec dozyjemy,zobaczymy te "novosti".


czefan

2010-08-31 22:45:33

Powtarzam pytanie. Ile biegów? Czy 16 jak ma być w ekstralidze?


stary kibic Ostrow

2010-08-31 22:36:31

Jestem na tak!!! Nie jest ideał, ale nigdy nie będzie! Idzie to wszystko w dobrym kierunku!!! Pozdrawiam wszystkich normalnych!


Scooter

2010-08-31 22:32:42

Hmm Ciekawe propozycje ale jestem ciekaw na ile dzialacze klubow patrzyli realnie na to czy zawodnikowi sie bedzie oplacalo jezdzic w I lidze a ile na to by jak najwiecej wziasc dla siebie i dla klubu .Mysle ze zwrot zawodnikowi koszta podrozy powinny jednak byc bo watpie by taki Harris Nicholls Ljung itp beda podpisywali kontrakty i tak samo co do sumy za punkt mysle ze I lidze powinno byc 1200-1500 i reszta sume o 25-30% wyzsza niz to zostalo ustalone a co do II ligi mysle ze jest oki bo to najbiedniejsza liga i ciezko takim klubow jak np Wanda Kolejarz Opole Rawicz


furman kobyły

2010-08-31 22:29:56

No, no...Tillinger też próbował coś takiego wdrożyć. Skończyło się spadkiem do 1 ligi i nadal tam ciągnie... Czyli rozpierducha w żużlu :)


cim

2010-08-31 22:29:08

to ile drużyn w drugiej lidze trzy ?!


Unia L

2010-08-31 22:28:59

Interwencjonizm na wolnym rynku jeszcze nikomu dobrze nie wyszedł. Podobnie będzie tutaj, nastąpi rozwój tzw. szarej strefy. Kasa pójdzie pod stołem a powyższe zapisy będą służyły do mydlenia oczu naiwnym kibicom. Pożyjemy i pośmiejemy się z tych fikcyjnych zapisów, będzie wesoło.


elninio

2010-08-31 22:27:39

czyli w tym sezonie mecz pomiedzy Bydgoszcza a Czestochowa bedzie dla jednej z druzyn ostatnim w e-lidze dopiero za rok bedzie powiekszenie?? dobrze zrozumialem?? a no i zeby nei bylo TYLKO FALUBAZ :)


GKMgrudziądz

2010-08-31 22:26:36

No i gitez, dla mnie wielki plus, w końcu się wezmą za te kluby a nie wirtualne kontrakty i potem klepanie biedy albo zapożyczanie się. Brawa dla prezesów, w końcu coś się zaczyna dziac pozytywnego w żużlu


jupa

2010-08-31 22:26:20

jeśli wszystkie kluby zastosują sie do postanowień to bedą duże oszczedności finansowe dla klubów i być może uda sie co niektórym wyjść na prostą...no i wreszcie sędziowie pod kontrolą..


Rafał

2010-08-31 22:26:11

OOO tak 10 klubów w Ekstralidze i finały w przerwie świątecznej.... Już w tym roku może być powtórka z rozrywki i finał październik-listopad...


07

2010-08-31 22:25:04

ciekawe co na to PZM i reszta?! ja jestem na tak...


DaroGKS

2010-08-31 22:23:32

Wkońcu ktoś poszedl po rozum do glowy!!!brawo!!komu nie pasuje do biedronkina kase lub na budowę!


RedAktor

2010-08-31 22:22:09

Jeden błąd.... dlaczego zostawiliście przepis mówiący iż punkty w rundzie play-off będą zaliczane jak teraz, czyli między drużynami zaintersowanymi ?!


Kibic

2010-08-31 22:22:04

Widzę, że kluby I i II ligi są mądrzejsze od Ekstraligowych - czy wszystkie zasady są ok to się okaże ale idzie to w dobrym kierunku.


Berni

2010-08-31 22:17:41

Już to widzę, jak się wszyscy do tego dostosują..


Kibic

2010-08-31 22:17:09

Jeżeli Extraliga nie zrobi czegoś podobnego to ten sport zejdzie na psy. Ale uważam pomysł dobry tylko dlaczego tak późno???


Gorzowskie Asy

2010-08-31 22:15:30

To nasze Asy nie beda zadowolone z tego

Wybierz:
Bwin
Sportingbet
Stelmet Falubaz jest już po narciarskim obozie w Harrachovie. Treningi zawodników Drużynowego Mistrza Polski do sezonu 2012 idą pełną parą. Trener zielonogórzan, Rafał Dobrucki, jest zadowolony z przygotowań [...] czytaj »
Patronat SportoweFakty.pl

Partnerzy SportoweFakty.pl


Nigdy się nie spodziewałem, że kiedyś stanę murem za GKSŻ, ale akurat teraz stoję, bo ona pierwszy raz w swej historii i w historii PZM twardo ujęła się za pokrzywdzonymi żużlowcami - pisze Bartłomiej [...] czytaj »
Rune Holta przez wiele sezonów uchodził za naprawdę solidnego żużlowca. Poprzedni rok zachwiał jednak tą opinią w stosunku do Norwega z polskim paszportem. W barwach Unibaksu Toruń zanotował jeden z najgorszych [...] czytaj »