Cegielski o nowych tłumikach: Jest fatalnie!
autor: Jan Gacek, 2010-03-08, 18:51, źródło: inf.własna
skomentuj   komentarze (139)   drukuj artykuł        
Prezes Stowarzyszenia Żużlowców "Metanol" - Krzysztof Cegielski wysłał w poniedziałek pisma do Polskiego Związku Motorowego i władz Center Net Mobile Speedway Ekstraligi w których prosi w imieniu żużlowców o wycofanie nowych tłumików.
- Znam opinie zarówno polskich jak i zagranicznych żużlowców na temat nowych tłumików. Sporo rozmawiamy w ostatnich dniach na ich temat. Opinie są jeszcze gorsze niż można było się spodziewać. Podstawowym problemem jest to, że silniki się rozsypują, albo przegrzewają do tego stopnia, że konieczna jest wymiana wielu części. Same tłumiki i ich mocowania rozgrzewają się do czerwoności i się topią. Jest fatalnie. Wszystkie rodzaje nowych tłumików spisują się źle. Myślę, że ten temat należy szybko zamknąć. W tej chwili mamy już tyle dowodów, że ten pomysł nie był trafiony, że im szybciej zapomnimy o sprawie tym lepiej - powiedział dla SportoweFakty.pl Krzysztof Cegielski przewodniczący Stowarzyszenia Żużlowców "Metanol".

Ekspert naszego portalu uważa, że zastosowanie nowych tłumików nie powoduje wyraźnej redukcji hałasu. - Cel, który przyświecał wprowadzeniu nowych tłumików, czyli obniżenie głośności nie został osiągnięty. Różnice w natężeniu dźwięku są kosmetyczne.

Krzysztof Cegielski jako prezes Stowarzyszenia Żużlowców "Metanol" podjął konkretne działania mające na celu powrót do "starych" tłumików. - W poniedziałek wysłałem w tej sprawie odpowiednie pisma do Polskiego Związku Motorowego i władz Center Net Mobile Speedway Ekstraligi. W imieniu stowarzyszenia Metanol przedstawiłem opinię żużlowców. Nie widzę innej możliwości niż rezygnacja z wprowadzenia nowych tłumików. Trzeba byłoby okazać bardzo wiele złej woli, żeby konsekwentnie trzymać się decyzji, która nie była trafiona. Mam nadzieję, że sytuacja z którą mamy do czynienia okaże się cenną lekcją do osób, które zdecydowały się wprowadzić nowe tłumiki bez wcześniejszej konsultacji z osobami, które mają odpowiednią wiedzę w temacie. We wtorek odbędzie się posiedzenie władz Speedway Ekstraligi na którym stanowisko żużlowców przedstawi Tomasz Gollob i najprawdopodobniej również Jarosław Hampel.
skomentuj   komentarze (139)   drukuj artykuł        
Twój komentarz:


Podpis:
Email:   
              (oba pola wymagane, email nie będzie publikowany)
wasze komentarze (139)

artur0202 RZ Stal

2010-03-13 19:43:24

stefanrusso TY Dupku Cegielski to Gość który miał szanse być nawet mistrzem świata z Jego Talentem a ty Dupku jak siedziałeś na motocyklu raz to już wszystko wiesz ? Uważaj żebyś ty nie miał podobnego (mobilu) debilu. Właśnie tacy jak Cegła powinni mieć dużo do powiedzenia a nie ci którzy pierdzą w stołki.


stefanrusso

2010-03-10 12:38:01

mirke jak ja siedziałem na motorze żuzlowym to ty boso za orkiestrą latałeś i czym to grozi też wiem -robi zament takie jest moje zdanie i mam prawo tak twierdzić mysle też ze inni też tak sądzą


kMire

2010-03-10 09:53:48

Jakbyś był choć trochę mądry, to byś się tak nie wypowiedział o Cegle. Jak oglądasz żużel tylko w TV i nie wiesz, czym grozi jazda na torze, to po prostu nie zabieraj głosu pod tym tekstem. A tak w ogóle to widziałeś chociaż ten upadek Cegielskiego? Pewnie nie, wnioskując z Twojej wypowiedzi...


stefanrusso

2010-03-10 08:33:54

a cegła robi zament i gdyby taki mąndry był to dziś by nie jezdził na tym( mobilu)-mysle ze wszystko bedzie OK.ja w TVP oglądam tylko żuzel i tego ryku nie słysze.


DominoW

2010-03-10 07:12:19

Wyniki meczów w przyszłym sezonie 10:15, 12:9 i reszta defektów i wypadków... Może malutki bojkot na 3 kolejki?! :)


daro

2010-03-09 22:15:37

formula 1 nie musi byc cichsz! to zuzel tez!!!!!!!!!!!!!


daro

2010-03-09 22:12:05

zaproponowal treść listu otwartego od kibiców z calej polski do PZM . zeby byly stare tłumiki. albo kibice zbojkotujom poczatek ligi. ludzie by to drukowali i podpisywali i wysylali g PZM i GKSZ albo cos podobnego


daro

2010-03-09 21:57:31

nie ma co gadać na ten temat wszyscy wiedza ze te nowe tlumiki to porazka . najlepiej niech zawodnicy powiedza ze nie benda na tym jezdić . bo duńczycy stacili 5 silników.niech za to placu unia europejska. powiny na to zaprotestowac polskie kluby z wszystkich lig nie tylko e ligi . wtedy za nami pujdzie tez anglia szwecja dania itd.


Norbert Więckowski

2010-03-09 21:08:10

Precz z nowymi tłumikami precz , ludzie przecież ten sport umrze jak one zostaną ,trzeba złożyć protest do PZM i do GKSŻ oraz Uni Europejskiej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Strzała

2010-03-09 20:46:33

tak naprawde to juz chyba nie bedzie mozna na to mowic ŻUŻEL :(


Kibic

2010-03-09 20:42:57

To jest kolejny skandal .Myślę ,ze w Unii Europejskiej jest większa korupcja niż w naszym skorumpowanym kraju .Kupujecie ten argument ,że nowe tłumiki są podyktowane troską o okolicznych mieszkańców ?! .Poza tym dziwnym trafem jedna jedyna firma zrobiła na czas nowy tłumik .Ta cała sprawa ładnie śmierdzi .Szkoda tylko ,ze to wszystko pociągnie za sobą powolne wykańczanie tej dyscypliny.Z tego co zrozumiałem to ten pomysł już został cichaczem przegłosowany ?


oldman

2010-03-09 20:42:17

ciekawe dlaczego UE nie walczy z transportem lotniczym?...i dotąd nie zorientowali się,że oni bezczelnie jeżdżą w lewo?! a co z dymaniem na stojaka ?


kasa

2010-03-09 20:40:50

to paranoja te tłumiki ktoś wziął kase ktoś te tłumiki robi rączka raczke myje to będą wyscigi motorynek brawo panowie prezesi ogółem


joccker

2010-03-09 20:39:13

Zdecydowane nie!!! dla nowych tłumników. Panom z PZMOT i GKSŻ radziłbym sie dobrze zastanowic czy wprowadzenie tych "ulepszen" nie doprowadzi do konca zuzla w polsce a przeciez nie podcina sie gałęzi na której sie siedzi. Jako wyjscie z sytuacji proponuje zalecic klubom darmowe korki do uszu wręczane wraz z biletem przed zawodami ewentualnie nauszniki do kupna na stadionie oczywiscie dla zainteresowanych dodatkowo jeżeli byłyby one z logiem klubu i w jego barwach sukces murowany... Widzicie panowie troszke inwencji...


rschulz

2010-03-09 20:31:05

Niestety decyzje podejmują beznadziejni urzędasy - osoby, które nie znają sie na żużlu. W tvp1 podano, że w centrum miasta jest głośniej, ale za to sie nie biorą


maciejGKM

2010-03-09 20:16:21

Decyzja już zapadła.Unia Europejska wymusiła wprowadzenie nowych tłumików na FIMIE i PZM.Będzie ciszej o 13 decybeli.Przed chwilą było we wiadomościach w telewizji ,Tomek Gollob się wypowiadał oraz prezes PZM.


Ave !

2010-03-09 20:13:07

Noriaszstar - nie ma bata, w wiadomościach sportowych na Tvp1 mówili, że nie ma mowy o ich wycofaniu ... TE TŁUMIKI TO POMYŁKA !!!


noriaszstart

2010-03-09 19:46:32

Mam nadzieję że wycofają te cholerne tłumniki przed sezonem 2010!!!!!!!!!!


Spidi

2010-03-09 19:40:27

Bez buntu w postaci włoskiehgo strajku to się nie uda! Ktoś juz tego gówna naprodukował i nic nie zrobicie. Przestaję chodzić na żużel bo na jazdę motorynek nie mam ochoty wogóle patrzeć, to jak film w zwolnionym tempie! I jeszcze mam zapłacić za bilet na tą komedię?! NEVER! Wogóle przy wybuchu silnika to siedzący w pierwszych rzędach mają szansę zarobić w twarz jakimś łożyskiem albo pokrywą silnika. Tak się durnie o mój słuch martwią?! Babcia mówiła z każdej sytuacji wyjdź z twarzą" - no to z meczmu można wyjść bez twarzy! Rezygnuję z tego cyrku.Niech sobie te łumiki do F 1 wprowadzą!


koko

2010-03-09 19:20:29

chyba po to sie idzie na żużel żeby zobaczyć piękną walkę zapach metanolu i RYK silnikó a teraz zostanie nam tylko zapach metanolu bo będą same defekty i wyścigi odkórzaczy


do stefanrussc

2010-03-09 18:29:28

tak sie przyjeło ze zapach metanolu tak jak czy chodzisz na chaś wszyscy wiedza o co chodzi


Czoper

2010-03-09 18:08:47

Silniki na baterie słoneczne, hamulce, kierunkowskazy, najlepiej jeszcze klaksony i będzie żużel jak talala. Jak zwykle ktoś musi spierdzielić coś pięknego.


endryk

2010-03-09 16:56:41

Golden , zajmij się lepiej boksem , niech wprowadzą dmuchane rękawice wielkości balonów sylwestrowych aby zawodnicy nie zrobili broń boże sobie i przeciwnikowi krzywdy , bo to niebezpieczne i niemoralne .PODPOWIEM , BOKS W HALACH I TV PO 22.00 , A ADEPCI PRZYJMOWANI PO UKOŃCZENIU 18 ROKU ŻYCIA .To tak na wesoło , ale do śmiechu po wprowadzenie tłumoków raczej nie jest .


do golden

2010-03-09 15:26:38

golden walnij sie myslisz ze bedzie bezpieczniej? po pierwsze primo to wymusi na tunerach jeszcze wieksze wyzylowanie (najlepsi nie beda oszczedzac na sprzecie) a po drugie primo crump ma spalony biceps poniewaz oparzyl sie o moto wiec jesli tlumiki rozgrzewaja sie do czerwonosci pomysl co zrobi to z reka


koko do golden

2010-03-09 14:41:54

no i co z tego że jest ciszej duńczykom wybuchło 5 silników testowych co chwile są defekty i brak mocy tak nie może być czeba coś z tym zrobić!!!!!


APEL DO KIBICÓW

2010-03-09 13:39:25

NIE CHCECIE NOWYCH TŁUMIKÓW???? TO WYRAŹCIE SWÓJ SPRZECIW PISZĄC MAILE DO PZMOTU I PREZESA SE!!! TO NIE JEST TRUDNE, WYSTARCZY KILKA SŁÓW, ADRESY ZNAJDZIECIE W NECIE!!!


do golden

2010-03-09 13:36:00

koleś ty albo jesteś z PZMOTU albo produkujesz te tłumiki??? poprawa bezpieczenstwa???? czy ty byleś kiedyś na zawodach???? a może lubisz oglądć jak ktoś zostje kaleką na torze!!!! Jeżeli przeszkadza ci "hałas" to kup sobie stopery a nie wypisujesz takie bzdury!!! a to że większość kibiców i zawodników nie chce nowych tłumików i się z tobą nie zgadza nie oznacza że jesteśmy zaślepieni i nie myślimy!!! jeszcze jedno słyszałeś chociaż jak to pracuje bo ja tak - poprostu żenada!!!!!


golden

2010-03-09 12:41:46

michu, nie wiem jak Ty, ale ja słyszałem pracę nowych tłumików i powiem Ci że wcale to nie jest ciszej i jakoś gorzej, spadło chyba o 2 decybele więc nie dramatyzuj, poczekaj 2 tygodnie i sie sam przekonasz że nie jest źle, na pocieszenie zapach metanolu nie uległ zmianie :)


Michu

2010-03-09 11:41:55

Tak, czy siak będzie bajzel, bo firma King pewnie zaprzestała produkcji starych tłumików... Naprawdę szkoda słów, cała ta akcja to był zamach na ten sport. A pan Szymański niech idzie na kurs asertywności, bo na razie nie potrafi powiedzieć "nie". Ja wiem jedno: jak wejdą "odkurzacze", to ja na mecze na pewno nie będę chodził. Brak mi słów, bo zabrano mi najpiękniejszą muzykę na świecie, jaką jest rasowy warkot motocykla żużlowego. To tak, jakby fanom Michaela kazano słuchać jego muzyki w wykonaniu kogoś innego.


golden

2010-03-09 11:30:16

a może jednak, te nowe tłumiki wymuszą na mechanikach mniejsze żyłowanie sprzętu, zmniejszy to moc, co za tym idzie prędkość, a w konsekwencji poprawi to bezpieczeństwo, nie wpadliście na to?? tylko jak tępę gęsi co Cegła napisze to święte i własnego zdania nie macie


Vlod do Michu

2010-03-09 11:21:24

Też martwi mnie fakt, że dopiero wybuchające silniki i czerwone rury zapaliły światełko ostrzegawcze. Wychodzi na to, że gdyby nie to, to zmniejszony hałas przeszedłby bez problemu! Coś na co żaden kibic zgody nie wyrazi.


Robert N.Sól

2010-03-09 11:04:11

A czy wiecie, że Duńczykom w Gorican wybuchło !!!!!! pięć silników w czasie testów nowych tłumików !!!!!???? Niedługo dojdzie do tego, że oglądali będziemy zawody, w których przyjmowane będą zakłady pt: komu pierwszemu wybuchnie silnik, ewentualnie, komu pierwszemu silnik zmieni barwę na czerwony.... PPPPOOOOOMMMMYYYYYŁŁŁŁŁŁKKKKAAAAAA !!!!


asd

2010-03-09 11:00:36

Ktos na tym przekrecie zrobil wielka kase! Obligatoryjnie wprowadzono tlumiki, pod landym szyldem dbania o srodowisko i obnizenia poziomu halasu, tym czasem nie dosc ze nie obnizaja poziomu halasu zbyt wiele, to jeszcze sa kolosalnie drogie i niszcza inne silniki, poprzez nie wystarczajace odprowadzanie ciepla! Kto na tym zarabil? Producenci nowych tlumikow, producenci innych czesci do motocykli! Tak samo jak z ptasia grypa, w calej Europie sprzedana setki milionow szczepionek na pandemie wywolana w mediach! To pokazuje, ze jak ktos ma kase moze wszystko, jezeli teraz nawet wroci sie do starych tlumikow, to kasy zarobionej na nich do tej pory nikt nie zwroci!


TonyMontana

2010-03-09 10:46:25

ja wiedzialem ze to bedzie porazka!!!!!STRACA NA TYM ZAWODNICY A W EFEKCIE KIBICE BO MALO KTOREGO BEDZIE STAC na stale remonty i wymiany!!A w lato, w upal to one sie beda sypac!!!!!!!!


W69-FALUBAZ

2010-03-09 10:46:01

Mam nadzieje ze pismo Krzysztfa Cegielskiego pozytywnie wpłynie na Włodarzy PZMotu,i nowe tłumiki zostaną wycofane jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2010!!!Skoro sami fachowcy "żużlowcy" widzą niosące z nimi straty,to nie ma sensu zeby nasi wojownicy tracili już na starcie inwestując w sprzęt,a oglądanie SPEEDWAYA było zakłócone rykiem silnika który jest naprawde piękny w tym sporcie!!!Chcemy oglądac walke na torze a nie wyścigi motorynek,które "NIE BEDZIE WIADOMO CZY DOJADĄ ZE STARTU DO METY"??Pozdrowienia dla Pana Krzysztofa Cegielskiego,trzymamy kciuki że Pańskie pismo pomoże ŻUŻLOWCOM,a nowe tłumiki zostaną WYCOFANE!!!


do Golden

2010-03-09 10:32:47

na tych tlumikach nie da sie jezdzic padaja silniki nie uda sie centrali zmusic zawodnikow zeby przejechali roczek na tym zlomie zeby nie mogli zadac zwrotu kasy oddadza co do gorsza i jeszcze dorzuca za rozwalone silniki czyli ten kto chcial sie nachapac jeszcze na tym straci!! kibice z calej polscy popieraja zawodnikow i stowarzyszenie !!


pawellll

2010-03-09 10:26:51

Na obydwu prostych mają również zostać zainstalowane fotoradary - bo jeżdżą jak wariaty - info pewne !!!


Keram

2010-03-09 10:23:04

A może byśmy jako kibice zbojkotowali inaugurację sezonu jak będą w użyciu nowe tłumiki. Wtedy by było ciekawie zawody bez kibiców. A tak na marginesie czy my musimy tak wszystko brać co nam powiedzą.


prawda

2010-03-09 10:10:49

do-golden Opowiedz chłopcze o swoim wypadku,bo takim baranem nie mogłeś się urodzić.?! W Polsce żużel zaistniał w latach 30tych,cały czas były stare tłumiki,po co cokolwiek zmieniać,jaki to ma sens,czy jest na to logiczne wytłumaczenie prócz tego,że banda pobrała łapówki,a inni chcą zarobić? Kto siedzi w tej Unii,skoro nie pasują im zakrzywione ogórki,banany,teraz tłumiki,co jeszcze popsują?


marek zg

2010-03-09 10:04:35

kur ... ŚWIATŁA MIJANIA jeszcze zamontować i ciągłą linię po torze pociągnąć !!!


do golden

2010-03-09 10:01:45

O golden chyba z centrali sie odezwał może to przewodniczący?


Rainat

2010-03-09 09:53:49

Kiedy pierwszy raz uslyszalem o nowych tlumikach to od razu przypomnial mi sie pomysl Giertycha mundurkow w szkole... Tak jak Pan Roman G, prezesz Szymanski i Jego kolesie musieli dostac spora kwote odstepnego za taki pomysl. To jedna wielka machina biznesu, kto tego nie widzi ten slepy. Dziekuje


golden

2010-03-09 09:48:12

czy w naszym karaju zawsze coś komuś musi nie pasować?? kilka miesięcy temu płakali że to strasznie drogie, okazało się że są droższe od starych aż o 50 zł, to teraz im sie silniki będa psuć. tak samo było z deflektorami, że drogie ciężkie niebezpieczne itp itd, jak im nie pasuje są inne zawody, większość żużlowców to ludzie dobrze wykształceni to sobie znajdą pracę w bankach czy radach nadzorczych, hahaha mordy w kubeł i jechać sezon, jak sie nie podoba, to kopać rowy


Michu

2010-03-09 09:40:14

Tak, bardzo się cieszę, że Pan Krzysztof wreszcie wyraził mocne stanowisko. Smuci mnie tylko jedna rzecz: argumentacja. Dopiero musiały silniki wybuchać, żeby coś się ruszyło. Nam kibicom chodzi o niezmienianie tego, co się sprawdzało przez tyle lat, proszę nie mówić, że nowe tłumiki nie wyciszyły maszyn, bo to nie prawda. Proszę przekazać panu Szymańskiemu, aby wziął pod uwagę głos polskich kibiców, którzy kategorycznie nie chcą żadnych zmian. A jeżeli te badziewie przejdzie przez warszawski "beton", to nie widzę innej możliwości jak stworzenie odrębnej federacji motorowej, nawet kosztem rozgrywek międzynarodowych, bo tak po prawdzie to służą one jedynie dojeniu pieniędzy od polskich organizatorów GP. Chore, cały czas doskonalone przepisy spowodowały, że na świecie już nikt, prócz nas, się żużlem nie interesuje. Nie wrócą już czasu 100.000 widzów na stadionie Wembley. Nie dajmy się zwariować, miejmy swoje zdanie!


falubaz

2010-03-09 09:38:30

zabijanie ZUZLA


west

2010-03-09 09:03:04

Zawodnicy w powinni zastrajkować i nie wyjechać do inauguracyjnych meczów. Nowym tłumikom stanowcze NIE! Może warto by sprawdzić kto stoi za wprowadzenim tego badziewia i kto wie, może okaże się że to jakiś pociotek kogoś z centrali. Wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było. Tak jak kiedyś z białym tablicami do samochodów.


stefanrusso

2010-03-09 08:26:15

zapach daje castrol nie metanol-metanol spala sie bezwonnie.-znawcy sie znalezli-


emil

2010-03-09 07:54:59

moze silniki elektryczne i hamulce??


ZJEDNOCZENIE!

2010-03-09 07:48:08

Ludzie! Zjednoczmy się i nie patrzmy na to skąd jesteśmy! Napiszmy list do odpowiednich osób jak zobaczą, że przyszło do nich pełno listów krytykujących tłumiki to może coś z tym zrobią...


WRC7

2010-03-09 07:41:10

AKRAPOVIC dal komu trzeba i tak to wyglada!!! lesne dziadki biora bo trzeba "jakos" zyc!!!


Ligsoon

2010-03-09 07:26:11

Wczoraj napisalem pismo do polskiego zwiazku motorowego. Ciekawe czy wogole odpisza...


Sergio

2010-03-09 07:21:44

Jeżeli próby wyszły negatywnie to niech sobie na nich jeżdżą Panowie co je wymyślili Nikt nie montuje i po sprawie


kris

2010-03-09 06:34:26

Cegła załamany, bo Kołodziejowi nie idzie??? ;)


Jac

2010-03-09 01:13:25

Skoro elementy wydechu nagrzewają się do czerwoności to zawodnicy będą zmuszeni wystepować w nowych kombinezonach takich srebrnych żaroodpornych zapożyczonych od strażakow będą pocinać jak ufoludki na skuterach


kulka

2010-03-09 00:50:35

Dobrze, że o żużel walczą mądre głowy ala Krzysiek. To tak chory przepis, że całą zimę nie potrafiłem go przełknąć. Brawo Krzysiek. STANOWCZE NIE DLA KRETYŃSKICH PATENTÓW !


do kibic

2010-03-09 00:02:03

na nowych czy na starych tłumikach Włókniarz rozjedzie u siebie twoją mierną drużynę, a twoi zawodnicy zamiast d będą przywozić zera!


endryk

2010-03-08 23:53:56

Uwaga ! Tłumiki przeszły , PZMOT WZIĄŁ I BASTA , nikt nie odda , nowinka na nowy sezon , nowe kaski , super bezpieczne bo z twarzą niezatapialnebo i wiecznego GURU światowego ślizgu w lewo CAREWICZA niejakiego OLSENA NIEPIERWSZEGO GRUBEGO.


ośKaa

2010-03-08 23:23:24

Przede wszystkim zawodnicy powinni protestować a nie tylko Cegielski to może Pzmot by coś wywnioskował


daras

2010-03-08 23:02:51

Ktoś dostał mocno w łapę i wciska tandetne gnioty!KTO?PZM czy GKSŻ? Wszyscy zawodnicy powinni jechać na starych tłumikach,a na nowych niech sobie jeżdzi ole olsen i jego banda!


Łysy

2010-03-08 22:47:08

haha dzwięk maszyn żużlowych będą puszczać w głośnikach:)a zapach będzie można kupić w aerozolu pod stadionem-żenada:) co za głupie pomysły,niech jeszcze radary zamontują na bandach i parkomat do żużlowców zamontują:)


Lee

2010-03-08 22:42:33

a w pizdu z tymi tłumikami


XYZ

2010-03-08 22:29:25

Do "taki jeden" Masz rację ryk, zapach metanolu to jest to co przyciagą na stadion. A co odpycha CEGIELSKI i Jego "Metanol"


melanoma

2010-03-08 22:22:20

Wolny wydech! Tylko wolny wydech. Moc, szybkość, niepowtarzalny zapaszek i megawaty decybeli. Najwyżej młodsi kibice będą przychodzić z zatyczkami w uszach. Znaczy niektórzy młodsi, bo starsi i tak już mają ubytki a moje dziecko raczej lubi jak jedzie taki harley, bo zawsze krzyczy: tata, ale pierdzioch, nie słyszałeś?! Jeśli władze ligi będą czekać na zdanie pana Olsena do połowy sezonu, to zawsze można nawiercić w kolankach wydechu jakieś małe dziurki.


El tuco

2010-03-08 22:14:23

Bez hałasu ten sport straci na atrakcyjności. Na stadion przychodzi się żeby słyszeć porządny warkot. A okoliczni mieszkańcy się cieszą, że żużlowcy jadą na chwałę ich miasta :D. Niedługo zakażą dzwonów kościelnych i jeszcze każą krzyże z wieży kościelnych ściągać. Wszystko wg europejskich norm. Głupota też. Ja chcę ryku motorów. W Gdańsku mi to nie przeszkadza.


Baczko

2010-03-08 22:13:07

Ja chodzę na żużel właśnie dla dźwięku silników, szlaki we włosach i tego specyficznego zapachu! Zaraz się okaże, że z prawdziwego żużla nie zostanie nic bo jakiś kret..n wymyśli bandy z plexy jak w hokeju, wyciągi spalin jak w mojej pracy na hali produkcyjnej a zawodnikom zamienią motocykle na rowery dla bezpieczeństwa...! Precz z nowymi tłumikami!!! Precz z takimi pomysłami i zmianami!!!!!!!


rkm

2010-03-08 22:10:01

wystarczy ze na mecz kazdy z zawodnikow wezmie stary typ tlumika.w koncu zawodnik wydaje na sprzet troche to i chce go szanowac troche,ciekawe co by zrobil sedzia zawodow?odwolal mecz?


nep

2010-03-08 22:08:12

Wszystkie kluby powinny odejść z PZM i Center Net Mobile Speedway Ekstraligi i założyć nowy związek !!!!! Bojkot FIM !!! niech wreszcie środowisko żużlowe powierzy swoją przyszłość ludziom którym zależy na tym sporcie !!!!


karol ol.

2010-03-08 21:59:12

Ciekawe czy w PZMot. potrafią jeszcze myśleć i wyciągać właściwe wnioski.


taki jeden

2010-03-08 21:59:01

nie wiem pojakiego psuć cos co sie sprawdzało przez tyle lat przecież ryk silników i zapach metanolu to jest jedna z wielu rzeczy która przyciaga kibiców na stadiony zuzlowe


LiVeess

2010-03-08 21:56:59

Krzysiek dobrze zrobił po co kluby mają dokładać miliony zawodnikom którym części sie sypią np taki GOllob może być słaby w tym sezonie bo silniki wszystkie mu sie ZEPSUJĄ odwołajmy te tłumiki my też KIBICE napiszmy pismo bo to jest Zepsucie naszego ulubionego sportu!


Biskupin, Ww

2010-03-08 21:39:45

Co wy myślicie, że FIM naciska na nowe tłumiki???Jeśli już to działacze FIM z Polski. Faktycznie ostatnio żużel odgrywa ciut większą rolę, bo motocykliści odeszli do MotoGP, w motocrosie też jest jakieś zamieszanie, ale pod względem popularności globalnie jest trochę większy od sidecrów...


zulew

2010-03-08 21:39:33

Nareszcie słyszę rozsądne głosy, środowisko integruje się. Jak w ogóle można było dopuścic do takiego przekrętu z tymi tzw. nowymi tłumikami. Brawo Panie Cegielski!


krzysztof k

2010-03-08 21:36:11

jakaś głupota z tymi nowymi tłumikami to się będzie działo ekstralidze


kibic

2010-03-08 21:32:51

ja proponuje żeby żużlowcy najlepiej pchali swoje motory,będzie cicho i bez żadnych spalin


meritus

2010-03-08 21:32:23

brakuje jeszcze hamulców, biegów i biopaliwa, żeby śmierdziało przypalonymi frytkami na stadionie


zioeee

2010-03-08 21:31:47

BRAWO CEGŁA !!!!!!!!!


wlkp arao

2010-03-08 21:28:33

Szymanski ile kasy wpadlo do kieszonki ??? Pazerniaku teraz kase bedzie 3ba oddac bo zuzlowcy nie chca na tym jezdzic pozatym zagrozenie dla zycia!!!Tlumaku jeden!!!


Gagatek

2010-03-08 21:25:55

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.Ktoś z FIMu wziął niezły sos za to,aby wprowadzić te beznadziejne szmelce dogadując się wcześniej z kilkoma producentami tego padła.Oni nie stracą,natomiast stracą ci którzy kochają ten sport,czyli my, zawodnicy,jak i cała dyscyplina.


Zmartwiony sytuacją

2010-03-08 21:23:08

Jak tak dalej pójdzie to w 2011 dowiemy się, że do motorów będzie trzeba dołączyć hamulce i biegi, a maksymalna prędkość na torze to będzie 40 km/h...


Adi GW

2010-03-08 21:21:54

Kurde jak nowe tłumiki będą w lidze to wynik każdego żużlowca będzie mniej więcej (3,d,d,d,d) oczywiście trójka na początku dla przykładu równie dobrze może to być 2,1,0, ale nie ważne. Wiadomo że po pierwszym biegu każdego z zawodników(czyli po 4 biegach) będą praktycznie same defekty... Żenada z tymi tłumikami.


do co nowego wymysla?

2010-03-08 21:20:41

juz zarobili a skonczy sie tak ze beda musieli oddac i to z nawiazka za rozwalone silniki takze ktos chcial sie dorobic kokosow a jeszcze na tym straci i bardzo dobrze!!


warszawiak

2010-03-08 21:15:54

i dobrze teraz wprowadzic eko paliwo do tych motorków bo więcej kurzu i hałasu na stadionkach w kółka jadących faciów


co nowego wymysla?

2010-03-08 21:12:52

motory zuzlowe z napedem hybrydowym ? haha ktos chcial zbic na tlumikach kokosy a sie "niestety" nieudalo no co za pech


VIP

2010-03-08 21:04:18

Panowie z PZMłotu może motory na akumulatory?


zmartwiony

2010-03-08 21:01:32

szkoda, tak chciałem żeby podczas meczu było cicho jak makiem siało a tu masz babo placek :(


Wierny

2010-03-08 21:00:25

Racja, jakoś w F1 nikt się nie przejmuje hałasem. Z tego co wiem jest tam dużo głośniej niż na stadionie żużlowym. Niech w końcu PZMot pokaże się z dobrej strony. Powinni pokazać FIM że żużel istnieje tylko i wyłącznie dzięki Polskiej lidze i nasze zdanie również się liczy. Po co używać czegoś co jest do kitu. Pozdro


maciek

2010-03-08 20:59:41

Zawsze mozna zorganizowac rozgrywki ligowe trzech lig w Polsce bez patronatu GKSŻ i po sprawie. Zalozyc cos na wzor GKSŻ stwozyc wlasny regulami i po sprawie. A jak sie to FIM nie podoba to niech zarabiaja zuzlwocy zagraniczni w UK albo Szwacji.


stary krzyżak

2010-03-08 20:57:46

"arecki" ja też mam na ten temat jakieś przemyślenia. Prawdopodobnie - podkreślam prawdopodobnie jest to jakaś podejrzana sprawa. Nie mam podstaw by twierdzić,że ktoś wziął swoją prowizję - wskazanym byłoby aby tą sprawą zainteresowała się CBA.Mają pole do popisu. Jednym słowem coś w tym interesie śmierdzi.


fan Lwów z Myszkowa

2010-03-08 20:57:33

Jeśli faktycznie kolanka będą czerwone, to ciekawie się zrobi, jak zawodnik zostanie przyciśnięty motorem, w dodatku pod dmuchaną bandą. Dojdzie nowe zjawisko-obok zapachu spalonego metanolu, zapach spalonego ciała...


ka(P)y

2010-03-08 20:52:29

WIELKIE NIE DLA NOWYCH TŁUMIKÓW!!!!


sibi-go

2010-03-08 20:47:46

Wzorem naszej dyscypliny, proponuje wprowadzic nowe tlumiki do F1 i zawodow motorowych GP. Ciekawe co by na to powiedzieli????????


rafael

2010-03-08 20:42:20

jestem za krzysiem cegielskim brawo brawo niech spieprza z tymi nowymi tłumikami do lasu ktos chce zbic duza kase niech spierdala to jest sport i niech nie zabija zuzla, zenada z idiotą obnizenie chałasliwosci koniec z tymi wymyślami!!!!!!!


nj

2010-03-08 20:41:55

Brawo KRZYSIEK!!! Może kibice też jakoś mogą pomóc w sprawie tlumików! Podpisuje się pod petycją!


op

2010-03-08 20:41:48

Max, koszty poniosą zawodnicy, a nie kluby.


pan

2010-03-08 20:40:22

Stworzyć nowy niezależny związek motorowy i obalic beton warszawski


Diksu

2010-03-08 20:40:03

Te nowe są po prostu do napędzenia kasy firm produkujących części i dla ekologów.


radzisz-gorzów

2010-03-08 20:38:57

Brawo Krzysiu! wkońcu ktoś sie zabrał za ta sprawe,ktos chce sie tylko dorobic na nowych tłumikach,prawdziwemu kibicowi żużla,hałas nie przeszkadza,wręcz przeciwnie!


Mezzo MARMA PF

2010-03-08 20:36:28

Takie decyzje o tlumikach czy innych "wynalazkach" powinne byc konsultowane z zawodnikami,tunerami,mechanikami,oraz poparte testami na torze.A nie odwrotnie ,najpierw decyzje,a pozniej testy,i wybuchy silnikow 5min przed sezonem.


ja

2010-03-08 20:36:27

A moze tak porzuc tych panow, ktorzy ustalaja zasady. Polska utrzymuje zuzel, wiec po co nam obcy dyktat, wzorem federacji bokserskich. Kazdy wie co z tego wyjdzie, kleska zuzla na swiecie, a rozwoj naszego rodzimego, bo inni nie wytrzymaja i przylacza sie do nas


Misza78

2010-03-08 20:35:43

Ciekawy jestem dlaczego Formuła1 nie wprowadza nowych tłumików??? Juz wiem dlaczego !!! Bo nie ma tam naszych świetnych działaczy z Polskiego Związku Motorowego hi hi hi. Na wyścigi F1 rozdawane są stopery.


Giguś

2010-03-08 20:34:28

Kibice całej żużlowej Polski powinni wystosować jakiś protest,gdzie można składać podpisy aby ratować nasz żużel.To co się dzieje to jest kpina oraz ośmieszanie naszego sportu i nas kibiców!!!


stefanrusso

2010-03-08 20:30:34

PRZYCZYNĄ TYCH PROBLEMOW NAPEWNO nie jest tłumnik-tylko niewiedza ,,tunurów,,trzeba ustawić oodpowiedio silnik i zrobić jeszcze coś jak w samochodzie np.wydech FIESTY PODPATRZEĆi bedzie OK.


bialy

2010-03-08 20:28:31

bediemy mieli w kazdym biegu po co najmniej 2 defekty jesli tego nie wycofaja.


123

2010-03-08 20:26:19

ja proponuje wogole wywalić tłumik


Max

2010-03-08 20:23:19

Rozwalają słabe kluby które nie udzwigną tych kosztów. Bawcie się dobrze panowie w Warszawie. W Warszawie gdzie żużel to fikcja.


tłumikomNIE

2010-03-08 20:21:58

Wszyscy wiemy, że te tłumiki to błędna decyzja. Niech każdy coś wpisze w tych komentarzach, niech centrala zobaczy, że kibicom, w przeciwieństwie do krawaciarzy zależy na dobru żużla. Wpisujcie się !!!


hit albinka

2010-03-08 20:18:54

tak albin hamowanie :D:D:D:D:D


idek1702

2010-03-08 20:15:00

Zawsze uważałem i uważam p.K.Cegielskiego za rozsądnego,inteligentnego człowieka. Po prostu nie można sobie pozwolić na wszystko co nam biurokraci narzucają. Jeśli będziemy stale ustępować to dojdziemy do donikąd,stworzymy parodię żużla w interesie czyich kożyści?.


albin

2010-03-08 20:04:12

Dlaczego tak pozno ,wiekszosc zawodnikow i tak juz jest po zakupie sporej ilosci tych tlumikow takze tunerzy kilkadziesiat godzin testowali jak sprawuja (hamownie itp.)i maja sporo silnikow przystosowanych do wlasnie owych tlumikow!Teraz niektorzy zawodnicy poprostu moga sie czuc oszukani(w przypadku wycofania nowych tlumikow) winnych z cala pewnoscia sie nie znajdzie bo panowie z centrali zamiast isc za glosem zawodnikow i liczyc sie z ich zdaniem to oni od razu przychylili sie do decyzji swiatowych wladz!A swoja droga w wielu miastach sa lotniska i samoloty ,sa o wiele glosniejsze i wszystko jest w porzadku a motocykle zuzlowe do nich to pryszcz!


DKGniezno

2010-03-08 20:02:31

Żużel to wyścigi, to ryk motocykli a nie jakieś pierdziawki. Bardzo dobrze precz z nowymi tłumnikami. Kosztem czyjegoś zarobu chcą zniszczyć ten piękny sport. Trzymam kciuki aby się udało i aby wybili sobie z głowy ten durny pomysł z nowymi tłumnikami.


shanawanonowon

2010-03-08 20:01:54

Szymon Gięty!!!Ty faktycznie jesteś poGięty:(((


wlkp

2010-03-08 20:00:20

czy ktoś odpowiedział sobie po co ludzie przychodzą na stadion zuzlowy? 1.po to by zobaczyć swoją drużyne jak wygrywa 2.żeby zobaczyć walczących łokieć w łokieć facetów na motocyklach 3 aby usłyszeć piękny dzwięk motocykla żużlowego ....3 sprawy i tyle w temacie .Tłamsząc jeden z tych elementów pozbawiamy ten sport tego po co ludzie przychodzą na stadiony od dziesiątków lat i jak do tej pory nikomu albo też niewielu to przeszkadzało.Żal patrzeć jak można łatwo zabić pasję setek tysięcy fanów przez decyzje kilku osób .Brakuje słów.


Szyba

2010-03-08 19:57:34

Żużel oprócz walki na torze to ryk silników , zapach metanolu a dla niektórych jeszcze okruchy nawierzchni toru we włosach i między zębami. To ostatnie to oczywiście żart. Zamiast tych tłumików które biją głównie zawodników po kieszeni na stadionach można zamontować automaty ze stoperami do uszu . Jeśli komuś hałas przeszkadza niech sobie włoży żółte koreczki w małżowiny i po kłopocie. Unia to tylko pretekst bo co np. z F-1 , przecież tam hałas jest jeszcze większy i to nie przeszkadza by po ulicach Monaco się ścigać.


Iron Rzeszow

2010-03-08 19:51:12

Brawo.Wreszcie sa konkretne dzialania, skierowane przeciw stosowaniu bezsensownych tlumikow, ktorych uzywanie moze zagrazac zyciu, i zdrowiu zawodnikow.Ta nieprzemyslana decyzja odnosnie ich montowania w motocyklach,moze odebrac kibicom radosc z ogladania zawodow zuzlowych,oraz wypaczyc piekno i dramaturgie tego sportu.Mysle ze wszyscy kibice speedwaya w tym temacie, jednoglosnie, i bez wzgledu na barwy klubowe sa z zawodnikami, ktorych opinie powinny byc bezwezglednie brane pod uwage.Wszyscy ktorzy z za biurek rzadza tym sportem,i podejmuja takie chore decyzje,sluchajcie glosu kibicow, bez ktorych WY,!!!i ten sport, by nie istnial.


koza

2010-03-08 19:50:42

Nie zabijajcie żużla w Polsce i na świecie!!!


maly

2010-03-08 19:47:51

A pamietacie , lata temu "afere" z oponami.Wowczas zastrajkowali "zachodni" zuzlowcy i DMS odbyly sie bez takich zespolow jak Dania , Szwecja i.d.t a Polska zostala Mistrzem.To podobna akcja.


Adi Gw

2010-03-08 19:46:18

a Gorzów jest za tymi tłumikami. Trzeba patrzeć przed siebie i iść naprzód ! Tylko zacofańcy chcą powrotu do starych, archaicznych tłumików...


klamka

2010-03-08 19:41:36

mogliby sie przasiasc na segwaye-wtedy byloby cicho.co to za pomysly ludzie wymyslaja to ja nie wiem...tlumiki won na szrot


wlkp

2010-03-08 19:37:54

Cegla przestan pier....c nie pamietasz jak za 5zl zmieniales kluby,a teraz wielce za zawodnikami sie wstawiasz???!!!


arecki

2010-03-08 19:36:39

Jak wycofaja skoro ktos z PZMtu juz wzial jakas lewa kase....


kibic

2010-03-08 19:35:52

jak będa nowe tłumiki to taki słaby Włokniarz bedzie mial szanse sie utrzymac, bo jak bede wozic tyły to i silników nie zakatują tak bardzo i bede dojezdzac do mety. a inne druzyny moga miec więcej defektów i jakimś cudem Włokniarzowi moze udać się wygrac z pare meczów.


zelu

2010-03-08 19:31:11

cegła równy gość. zna się na żużlu jak malo kto. Mam nadzije ze będzie dobrze i ze wycowaja te tlumiki


Cesar

2010-03-08 19:28:58

nie powinno ich byc one zabiją żużel


malin1976

2010-03-08 19:28:55

Powinni zastrajkować . Cegielski od tego jest żeby stanowczo zaprotestował . Miejcie jaja !!!


Szymon Gięty

2010-03-08 19:27:35

Tylko niech ktoś napisze Platiniemu to co ma jutro powiedzieć na posiedzeniu władz Speedway Extraligi, bo mogą go nie zrozumieć i problemy z nieszczęsnymi tłumikami będą się dalej ciągnąć.


Twój Pan

2010-03-08 19:27:00

Wszystko w rękach Tomka Golloba.


gdzie jest rura

2010-03-08 19:25:29

a mógłby ktoś zrobić zdjecie rozgrzanej do czerwoności rury w motocyklu zuzlowym z nowym tlumikiem ?? kazdy chce zobaczyc


Giguś

2010-03-08 19:24:08

Precz z tym szajsem!!! Krzysiu my kibice żużla jesteśmy z tobą i całym związkiem Metanolu! Unia niech sie weźmie za poważne sprawy a nie za jakieś bezsensowne nowości które zrujnują nasz żużel!!!


Vlod

2010-03-08 19:22:40

A władze głos zawodników będą miały w "głębokim poważaniu". Nie wychylą się przed szereg innych. Tego się obawiam i... oby tak nie było. Oby zrozumieli, że to my jesteśmy przysłowiowym wiatrem który wieje w tym sporcie i to z naszym zdaniem powinni się liczyć inni.


poje..

2010-03-08 19:18:00

Tego juz nie da sie cofnac tragedia !!!


Marcin z Cheltenham kibic Polonii z Bydg

2010-03-08 19:16:59

Krzysiu Cegielski co żużel i kibice mieli by bez ciebie!!!Jestes super gosciem ze zalatwiasz takie wazne sprawy!!!Tylko ty jeden i wasze stowarzyszenie Metanol idzie z nowymi pomyslami w dobrym kierunku!!!Oby tak dalej to sport żużlowy nie zginie z mapy polski!!!


JurasBDG

2010-03-08 19:16:07

Wreszcie!!! Brawo Cegła, brawo Metanol!!! jestem pewien, że tych tłumików nawet nie usłyszymy w akcji, bo jeśli komuś spaliło się już5 silników, to GKSŻ musiałaby być chora na głowę, żeby to puścić.


Max

2010-03-08 19:15:20

No i po sprawie :). SE i PZM nie moga sie sprzeciwic glownym uzytkownikom tego badziewia. Poprostu ktos wprowadzil na rynek szajs, ktory wczesniej nie przeszedl odpowiednich testow, nie zostal dopracowany i przystosowany do uzytku w mototorach zuzlowych. Tutaj sie sypia, a co dopiero jakby zostaly wprowadzone w wyscigach zuzlowych na dlugim torze? Tam halas tez chyba trzeba zredukowac, a silniki sa mocniejsze (?) niz w zuzlu klasycznym i wyscig trwa dluzej (?), co jeszcze bardziej obciaza gazniki, silniki i reszte. Ja mysle ze narazie to jest prosba, apel ze strony Cegly i Metanolu. Jesli to nie poskutkuje, to pewnie bardziej radykalnie beda "apelowac" o usuniecie tego przepisu. To w koncu ich kasa idzie na sprzet, czesci i remonty silnikow.


tramwajem do ratusza

2010-03-08 19:11:01

Mam nadzieję że się uda i już na pierwszej kolejce zobaczymy stare tłumiki, gdyż stare udeż przede wszystkim w biedniejszych zawodników, dla których wybuchnięte silniki mogą oznaczać koniec kariery..


mdr

2010-03-08 19:07:49

Dokładnie zgadzam się z wieloma ludzmi którzy są przeciwni tym wynalazkom. Ten piękny dzwięk jest jednym z ważniejszych zmysłów tego sportu, ale przecież jak można zarobić to czemu nie........ale ktoś taki jak OLE OLSEN czuł i przewidywał czym ten eksperymen może się zakończyć więc od samego początku nie dopuścił tych baranów do GP. STANOWCZE POPARCIE DLA CEGŁY I NASZYCH ZAWODNIKÓW.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


qartek

2010-03-08 19:05:27

nie podazajcie sladami Pzpn-u , zuzel to cos co jeszcze mozna z przyjemnoscia ogladac


wlkp

2010-03-08 19:00:34

Nareszcie ,czekałem na taką opinie własnie tego Stowarzyszenia !bo przecież kto inny miałby mieć mozliwość jakiejkolwiek zmiany tego chorego pomysłu jak nie żużlowcy .Krzysztof wierze ze ocalicie ten piekny sport dzieki swojej determinacji nie wyobrażam sobie aby te dyscypline zdławić tak jak próbuje się zdławić niepowtarzalny dzwięk żużlowego motocykla


Ligsoon

2010-03-08 18:57:31

Zabijecie Polski żuzel barany!


tomek

2010-03-08 18:55:49

Panie Krzysztofie trzymam kciuki by się udało!!!


xxx


Wybierz:
Bwin
Sportingbet
Ladbrokes
Wygraj bilety na mecze!

niedziela, 1 sierpnia
niedziela, 1 sierpnia
niedziela, 1 sierpnia
niedziela, 1 sierpnia
niedziela, 1 sierpnia
Trener Caelum Stali Gorzów Czesław Czernicki specjalnie dla nas opowiedział o ligowych zmaganiach swojego zespołu, Drużynowym Pucharze Świata, Indywidualnych Mistrzostwach Polski i kontrowersji wokół siódmej rundy Ligi Juniorów w Zielonej Górze [...] czytaj »

Patronat SportoweFakty.pl

Już za kilka dni czeka nas inauguracja Drużynowego Pucharu Świata, imprezy zwanej żużlowym mundialem. Z tym piłkarskim nawet nie możemy się równać, ale emocji na pewno nie zabraknie [...] czytaj »
Włókniarz Częstochowa przeżywa w tym roku kryzys. Nie pierwszy, jeśli wziąć pod uwagę przeszłość żużla pod Jasną Górą. Przyjrzyjmy się zatem chudszym latom w historii częstochowskiego żużla [...] czytaj »
Dylemat kibica
Damian Woźniak