A w cieniu naszego Adasia… - czyli ile zależy od mediów

autor: Paula Duda | 2008-12-15, 15:26 | źródło: inf. własna |

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
| Drukuj

Oglądałam ostatnio zawody biathlonowe - bieg pościgowy mężczyzn w szwedzkim Oestersund. Tomasz Sikora we wspaniałym stylu wywalczył pierwsze miejsce. Dlaczego jego się tak nie docenia? Dlaczego ludzie nie oglądają biathlonu? Dlaczego media tak mało uwagi przywiązują tej pasjonującej dyscyplinie sportu?! Bo to jest Polska - usłyszałam w odpowiedzi. No właśnie, bo to jest Polska…

Adam Małysz? Każdy go zna! Tomasz Sikora? Czy to też jakiś skoczek? Ponoć ignorancja wynika z niewiedzy. A skoro tak, to: Tomasz Sikora - srebrny medalista olimpijski z 2006 roku, indywidualny mistrz i wicemistrz świata, mistrz Europy z 2007 roku, 12-krotny medalista mistrzostw Europy, wielokrotny medalista mistrzostw Polski w biegach biathlonowych.

Nie można mieć pretensji do ludzi, że nie znają Sikory. Nie można też mieć nawet o to, że nierzadko nie wiedzą, czym jest biathlon. Jak mają wiedzieć, skoro media (czytaj: czwarta władza) tak mało mu poświęcają uwagi? W jaki sposób przeciętny Kowalski ma poznać Sikorę i biathlon, skoro, gdy co niedzielę włącza Telewizję Polską, widzi kolejne zawody w skokach narciarskich? Nikt nie zakwestionuje wielkości Adama Małysza. Nikt nie zabierze tam tego, co dał nam nasz mały wielki skoczek. Nikt nie zapomni mu tego, co osiągnął i tego, ile radości dał naszemu narodowi.

Ale nie możemy widzieć tylko Małysza. Przecież są inni. Tych innych, co prawda, nie jest może za dużo, ale są i to, w jaki sposób ich się traktuje, nie jest sprawiedliwe. Media kreują naszego wspaniałego biathlonistę jako tego w cieniu Adama Małysza, a na to z pewnością nie zasłużył.

Sobota, 6. grudnia. Mikołajkowe wczesne popołudnie. Tomasz Sikora staje na drugim miejscu podium w szwedzkim Oestersund. Tego samego dnia Adam Małysz zajmuje dopiero 25. lokatę na skoczni w norweskim Trondheim. Dzień później, niedziela. Polski biathlonista we wspaniałym stylu wygrywa bieg pościgowy. Adaś skacze natomiast jeszcze słabiej - 27. pozycja.

Na drugi dzień otwieram jedną z lokalnych gazet i co? Przede wszystkim artykuł o skokach z dużym zdjęciem i nagłówkiem o słabej dyspozycji naszego skoczka. Pod spodem jedynie notka, bo tak to trzeba nazwać, informująca o zwycięstwie Sikory w Oestersund. Nie dość, że telewizja, to także i prasa. Gdyby nie Eurosport, nieliczni fani biathlonu mieliby spore problemy z obejrzeniem transmisji z udziałem Tomasza Sikory.

Tak bardzo przecież lubimy się porównywać z zachodem. Róbmy to więc, tyle że kiedy trzeba. A jeśli chodzi o sport, to jak najbardziej trzeba. Niestety, zwykle jest tak, że kiedy nie potrzeba, to jest, a kiedy potrzeba, to nie ma. Niemieckie stacje publiczne nie mają problemów z pogodzeniem transmisji zarówno konkurencji biathlonowych, jak i skoków. Nasza telewizja też by nie miała. Trzeba tylko chcieć.

Gdy Adam Małysz zaczął wygrywać, od razu władze zdecydowały się na wykorzystanie popularności skoków. Promowanie dyscypliny, nowe obiekty sportowe, fundusze na szkolenie młodych - ruchy jak najbardziej słuszne. Dlaczego nie zrobiono tego samego po sukcesach Sikory czy biegaczki Justyny Kowalczyk? Z pewnością więcej ludzi biega zimą na nartach, niż na nich skacze. Byłoby więc zdecydowanie łatwiej i bezpieczniej. Promocja skoków się udała, telewizja co rusz pokazywała zawody młodych adeptów nart. W taki właśnie sposób tworzy się przyszłość. To niby takie banalne, niby każdy o tym wie, a jednak wciąż nikt tego nie wykorzystuje.

Adam Małysz i Tomasz Sikora - to powinny być dwie nasze współczesne ikony sportów zimowych. Niestety, jest nią tylko jeden, a o drugim się po prostu zapomina. Tak bardzo jesteśmy spragnieni sukcesów sportowych. Na piłkarzy nie ma co liczyć. Małysz chyba się już skończył. A sukcesy są, tylko nie przywiązuje się do nich większej wagi. Widzimy to, co nam dają media. A szkoda…

Oceń: Nie lubię Anuluj ()
| Drukuj

Powiązane artykuły

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz

Komentarze dodawać mogą tylko użytkownicy zalogowani. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się. Zajmie to pół minuty.


Dowiedz się jak umieszczać linki do tagów, pogrubiać tekst, itp.

Ostatnie komentarze

Sortuj:
Anty_ignorant

Biatlon mało widowiskowy? Opinia osób, które nigdy nie obejrzały choćby 1 zawodów w całości. Nie ma chyba drugiej tak widowiskowej dyscypliny, w której wszystko zmieniało się jak w kalejdoskopie, a emocje trwały od startu do mety. Ale jak nam media sieczki z mózgu nie zrobią to nie docenimy. Sam fakt, jaką wagę takie stacje jak eurosport czy zdf przywiązują do tego sportu świadczy sam za siebie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
sverd

W 100% zgadzam się z autorką. np polscy zużlowcy prawie co roku zdobywają medale w DPŚ, Gollob zdobył brąz w GP, na stadionach zasiada najwięcej ludzi , a media mają to w dupie. Ten artykuł nie jest tylko o Małyszu. Pokazuje głębszy problem, jakim jest zainteresowanie mediów poszczególnymi dyscyplinami sportu. Prawda jest taka, że dopóki Małysz nie zacząl wygrywać, to skoki w TVP mogliśmy oglądać tylko przy okazji Turniej Czterech Skoczni. Media interesują się głównie piłką, gazety piszą kiedy Boruc robi kupe i zajmuje to kilka stron. Natomiast innym dyscyplinom poświęcona jest malutka ramka na umieszczenie newsa. Niestety zainteresowanie daną dyscypliną kreuje telewizornia. Dlaczego Kubica zostal wybrany najlepszym sportowcem ? Poniewaz najwiecej go bylo w telewizorni, prasie, internecie. Jak nagle Polska zaczęła wygrywać mecz za meczem w piłce ręcznej i zaczął pokazywać to polsat, to nagle w kraju znalazło się kilka milionów znawców szczypiorniaka... Nieważne, czy coś jest nudne. Wszystko zalezy od realizacji. Jeżeli telewizja dobrze zrealizuje program i odpowiednio rozreklamuje, to nawet mistrzostwa gminy w picipolo będą gromadziły dużą frekfencję.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
kiniaa

Małysz się skończył? Chyba nie jesteś kibicem. Ja wierzę, że on odejdzie ze skoków jako dwukrotny Mistrz Olimpijski. Nie umiem tego wyjaśnić, ale po prostu to czuję.

A co do skoków, to ja nie mam nic przeciwko. Podziwiam Sikorę, ale wg mnie biathlon jest niezmiernie nudny. Skoki mają w sobie 'to coś', taką magię.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Jo

Dobrze że mam Eurosport...bo Polska telewizja publiczna jest do kitu!!!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Obiektywny

Witam!
Mamy głód sukcesu,dla nas,dla Polaków!!!
Są sporty,które mają oglądalność i zawsze tak będzie,zawsze były skoki w telewizji,niezależnie od tego,czy mieliśmy skoczków,czy nie.Sporty zimowe są w naszych warunkach nadal sportem niszowym i tak pewnie pozostanie,krótka zima,drogi sport(w sensie uprawiania amatorskiego).Trafiły nam się diamenty,Małysz,Sikora... Jesli odnoszą lub odnosili sukcesy to super ale nie wymagajmy,żeby odnosili je wiecznie.To są tylko ludzie,nie mogą być na fali w nieskończoność.Natura się odzywa.Przychodzą młodzi,gniewni i wypierają "gwiazdy".Zycie,tak jest i będzie.Odrobina dystansu.Małysz i Sikora to nie "NADLUDZIE"
Oboje to wielki fenomen i tyle ale ich czas też kiedyś się skończy.Sztuką jest osiągnąć szczyt i zrezygnować w porę,jak to w pewnej piosence"...zejść ze sceny niepokonanym..."
Życzę wielu sukcesów i wielu takich sportowców Nam wszystkim,nie tylko w tym roku...

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
jasiog

racja
ja zacząłem biegać na nartach pod wpływem sukcesów polaków

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Ola

hahaha, jasne, :)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
znawca

Na dodatek skoki są przeraźliwie nudne. a biathlon to bardzo telewizyjna i widowiskowa dyscyplina

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Ola

Pan Tomek jest starszy od Adama i to o 4 lata więc jak długo jeszcze bedzie biegał?
Zresztą nie obchodzi mnie to, wedle mnie może nawet do 50-tki biegać, to mało widowiskowy sport, dlatego ma tak małą widownię, skoki narciarskie odkąd pamietam zawsze ją miały nawet jak Adam jeszcze nie skakał, tylko zajmował się kombinacją,
na skoki pod Wielką Krokiew w dawnych czasach przychodziło ok 40 tys ludzi, tyle tam wchodzi !
Pamiętam czasy kiedy Wojtek Fortuna zdobył złoto, odkąd pamietam skoki miały zdecydowanie wielką widownię, największą jesli chodzi o sport zimowy.
A Małysz to tylko dopełnił, swoimi niespotykanymi jak dotychczas sukcesami.
Gdyby PZN dał mu innego trenera, mógłby jeszcze odnosić nie jeden sukces, ale dali mu kolegę z kadry byłego, kolegę, i Mateję, zgroza.Wszystko wskazuje na to, że Adam jeszcze będzie odnosił sukcesy, wspomnicie moje slowa.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
seta

zgadzam się z tym co piszerz ale mam jedno ale - media piszą mówią np. Małysz zajmuje dopiero 25 lokate - chłop mo swoje lata i kończy kariere troche zrozumienia!!! a panu tomkowi życze wielu sukcesów i zrozumienia w mediach!!!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
boniek speedway

Powiedzmy sobie szczerze ze biathlon to marna i malo widowiskowa dyscyplina sportu. Nie ma takich emocji jak w skokach,bo wszysko jest "rozlazle". W skokach czarno na bialym widac kto jak skoczyl i ktore zajmuje miejsce w klasyfikacji w danym momencie. Pamietam,ze skoki byly pokazywane w tv nawet wtedy gdy Polacy (Polak) nie odnosili sukcesow i zawsze mialy "swoja" widownie.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
q

a co zmateją!?

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
coperfield

No ale teraz to trochę niekonsekwentnie potraktowałaś sprawę, jeśli chodzi o Sikorę, bo broniąc Małysza, zupełnie zresztą niepotrzebnie, bo jego bronić nie trzeba, przytaczasz genezę jego sukcesu, jego początki, choć nie dokońca w całości, ale nieważne, zapominasz o początkach kariery Sikory i jego występach sprzed 5 15 lat a to czemu osiągnął to a czemu tego nie, to warto byłoby się nad tym pochylić i wyciągnąć wnioski, ale czy większość dziennikarzy, czy Pzn to zrobią? a skądże a od tego tam są,, tak jak nie wyciągają wniosków ani z początków kariery Adama ani z późniejszych sukcesów i tu jest problem a nie ma się co licytować na prawdę po co? a co do oglądania obu dyscyplin w zupełności się zgadzam.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
coperfield

A kto powiedział, że nie zapracował? przecież tu nie chodzi o to ile on włożył w to pracy tylko o skalę porównawczą a co do tego, jestem przekonany, trudno mieć wątpliwości, że byli i są w Polsce sportowcy, którzy włożyli więcej pracy w swoje osiągnięcia niż on. Na prawdę jego wyniki nie są wyłącznie efektem czy skutkiem ciężkiej pracy, ale ogromnego szczęścia, doskonałych warunków s ptasim mlekiem włącznie, wykorzystania sprzyjających okoliczności, choć czasem i na przekór im i gigatelentu. To jeden z najskromniejszych sportowców wzorzec do naśladowaniai nikt tego nie neguje ale i nie jest świętą krową i nie stoi jeszcze w gablocie tylko skacze i choć miał na początku także pod górkę i niewiele poza swymi możliwościami, później miał o wiele więcej niż inni sportowcy, którym też należało się tyle co i jemu a na pewno połowę tego a mieli setną część. Takie są fakty, prócz tego, że Małysz zapisał się w historii polskiego sportu jako jeden z tych najważniejszych, zmonopolizował wokół siebie, w dużej części przez dziennikarzy, promocję sportu i jego ogólny przekaz, a także finanse. Mówiąc o sukcesach i podziwiając tych c osiagnęli coś wielkiego nie tylko w sporcie, nie żyjmy czarnobiałymi mitami, b faktem jest, że w trakcie wielkiej acz przedziwnej, to inny temat, kariery Małysza, popełniono wiele błędów w stosunku i do jego ewentualnych następców, choć nie lubię tego określenia w takich wypadkach, jak i do wielu innych sportowców i nie umniejszając winy środowisk działaczowskich czy mediów, Małysz też tu nie jest bez winy. Jeśli chcemy się upierać przy określeniu, że Adam to ktoś co zrobił coś z niczego to po części nawet jest to zupełną prawdą, ale druga strona medalu to to, że inni także to zrobili a tyle za to nie dostali, inni mogli to zrobić a nie doatali i pomocy i promocji i bazy, wreszcie, niejeden z tych najpopularniejszych naszyc sportowców gdy już dostał dosłownie wszystko co mu trzeba było i co chciał, często kosztem innych, albo nie wykorzystywał w pełni tego, albo wręcz marnował, nie mówię, że Małysz zmarnował, ale układając pieśni pochwalne o wielkich nie powinno się zapominać i wielorakich aspektach całej historii i jej nie tylko pozytywnych skutkach, a także o innych wielkich i tyle.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Ola

Czy ty naprawde myslisz, że Malyszowi to wszystko spadło z nieba? Że nie zapracował na to wszystko, swoim wysiłkiem? Ze w 1999 roku przyszedł do niego menadżer i dał mu za nic juz kasę ? Że za nic nosi na kasu firmę Red Bula,? On sam na swój autorytet i wyniki pracował i to bardzo cięzko a przypomne ci, że do roku 1999 tego Adam miał jeden komboinezon i jedna parę nart, nawet na zawody nie miał innego kombinezonu bo PZN nie wierzył w sukcesy Adama, wierzył w niego tylko ówczesny trener Mikeska, który od początku twierdził, ze to ogromny talent, tyle, że brak było pieniędzy aby mozna go bylo posłac na jakieś ważne zawody.Wiesz, ze z prywatnej kieszeni Mikeska sam sponsorował wyjazdy Adama na zawody PŚ? PZN, pieniędzy nie miał na zawodnika, który rokował ogromne mozliwości i choć miejsca jakie na początku zajmował nie były dobre, trener nadal powtarzał, ze to ogromny talent.
Kiedy przyszedł Tajner i stworzył sztab szkoleniowy z prawdziwego zdarzenia, wtedy obudził się w Małyszu ten talent, który w nim drzemał, praca z psychologiem fizjologiem przyniosła niespodzeiwane rezultaty i choc reszta naszego zespołu miała ten sam sztab do dyspozycji, tylko Adam korzystał z niego wpełni a dlaczego ? bo juz wtedy wiedział czego od życia chce, chciał zostać sportowcem, o którym bedzxie się pisało, mówiło i który bedzie zdobywał najwyższe cele w tym sporcie.
I tylko dzieki swojej cięzkiej pracy, zyskał sponsorów, sami do niego przychodzili,
i dzis jest w pełni ukształtowanym zawodnikiem a ty myslałeś, że jemu forma nie ma prawa zejśc w dół ? Przeciez to zwyczjny człwoiek jak długo ma robić za całą druzynę co ?
10 lat i wiele sukcesów.
I powiem ci coś, to nie koniec, bo Adam to uparty facet, który dązy do celu, cierpliwie choćby miał stracić i ten sezon.
Sikora, ja go oglądam na eurosporcie lub TVPSport, nie ma problemu, tyle, że to sport jak dla mnie nieco nudny, nic więcej,
mało emocji, tam,
pozatym to facet który ma 35 lat, bodajrze i teraz dopiero zaczyna w PŚ finiszować ? A co robił przez tyle lat!
Moze tak finiszowac do 40stki mi to nie przeszkadza, sa sporty które bardziej wciągają i sa takiej które mniej.
Wiec zanim zaczniezz pisać, ze Małysz mało pracował na to co ma, to najpierw prześledż ile to razy był bliski już zakonczenia swej drogi sportowej.
I dobrze, ze tego nie zrobił.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
coperfield

No dobrze, ale wszystko to co napisałaś o Małyszu zresztą zupełnie słusznie nie zmienia absolutnie faktu, że proporcje w pokazywaniu sportowców , w promocji ich i ich dyscyplin i w informacjach na ich temat są zdecydowanie zachwiane i niewspółmierne do osiągnieć tychże; a jeśli nawet uznamy, że sukcesy Małysza są tego warte, z czym się zgodzić nie mogę bo na dłuższą metę to szkodzi i dyscyplinie i następcom i pozostałym naszym sportowcom, to ostatecznie dlaczego on dostał te wszystkie nagrody jakie tylko w kraju można otrzymać? za sukcesy? jasne, też ale właśnie dlatego, że był najlepiej wypromowanym sportowcem w Polsce i miał niejako zagwarantowany monopol na rubryki i anteny, podczas gdy on osiągał swoje wielkie i niezaprzeczalnie historyczne godne podziwu i wielkiego szacunku sukcesy, w krajumieliśmy wielu innyc wytrwałych świetnych stabilnych i robiących kupę dobrego dla Polski na świecie sportowców, o których mówiono za mało, którzy dostali mniej kasy i splendorów niż im się należało a ich następcy dziś mają przysłowiową parę kapci podczas gdy następcy tych wypromowanych mistrzów choć nic nie są nierzadko warci mają wszystko wszystko! i tu jest zasadniczy problem! jeśli zaczniemy wymieniać wszystkie medale i kule Małysza to jasne, że nie znajdziemy bardziej utytułowanego sportowca, bo i okazji było wiele by te medale zdobywać i forma kosmiczna, tylko jak ktoś kiedyś napisał nie pamiętam kto, na prawdę to nikt z naszego sztabu nie wie czemu Małysz tak wtedy skakał i czemu skacze tak słabo, a inni sportowcy może liczbowo mają połowę tego, może setną częś dorobku Małysza, ale ich wkład pracy ich siła dążenia do sukcesu i późniejsze osiągnięcie go nie gigatalentem tylko tytaniczną pracą, zostały albo niezauważone albo naszkicowane w duuuuużo mniejszym stopniu niż im się należało!! przecież nie rozumiem jak mógłby ktoś podważać stwierdzenie, że Adam był jednym z największych sportowców wszechczasów w Polsce, to jest jasne, tylko jeśli nadal aktywny sportowiec nie daje rady, albo utrudnia kadrze rozwijanie się zamiast pomagać albo robi cokolwiek co może być dla niego niedobre albo co niepodoba się ludziom , to co? mamy za każdym razem powtarzać: Małysz jest wielkim sportowcem i jest najlepszy i wara od niego!? nie ma dobrego trenera, więc niech trenuje sam z innym trenerem bo póki co ci zawodowcy, których asystentem był amator Kruczek z restą kadry nie potrafili nic zrobić, nie dlatego, że tamci skakać nie potrafią, wyjątkiem był świetny trener Kutin, który nie miał marki w kraju od początku i został zupełnie krzywdząco zapamiętany z tego, że Małysz przy nim nie wygrywał, a ile było w tym winy Małysza tylko nieliczni dziennikarze mają odwagę przyznać. Przyćmiewa, ok. to w takim razie jeśli nasz sportowiec zajmuje piąte miejsce na Io i więcej w to wkłada pracy niż ci co są od dawna popularni albo ci co zdobyli medal czy byli do niego typowani a w dość głupi sposób go nie zdobyli, to zasługuje on na dużo mniej? o tyle mniej co w polskich mediach mu się poświęca?, albo jeśli sportowiec przez wiele lat prezentuje równą stabilną formę i dzięki wytrwałości jest ciągle w czołówce światowej dłużej niż medaliści, czy nie należy mu się o wiele większa promocja niż to u nas ma miejsce? to oczywiste, że zawsze liczy się przede wszystkim podium a coraz częściej tylko pierwsze miejsce i rekord, w sporcie i w wielu innych konkursach, ale to nie jest żaden powód by o tamtych zapominać albo dawać o nich notki maczkiem na linijkę. Poza tym nie wierzę, że obecna forma Małysza to cykl przygotowań olimpijskich ale to nie ma nic do tematu i to moja własnna ocena, nie o tym jest mowa.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
OLa

Greg
Adam w styczniu tego roku odebrał nagrodę na nalepszego sportowca minionego roku, poraz czwarty, słhcajcie ludziska, to, że jest wybitnym sportowcem zaliczanym już do najwyższych klas w tym sporcie, powinniście być dumni z tego i z niego, że to my Polacy mamy u siebie takiego Polaka, którego nam zadrościły inne nacje,
gdyby ktoś z was krytykantów zechciał przesledzić jego dokonania i dorobek i zobaczyc to wszystko na własne oczy to jestem pewna, że wtedy byście zamilkli.
Adam Małysz przejdzie do historii tego sp[ortu jako jeden z najabradziej utytulowanych sportowców z Polski a wy zamiast być dumnymi z tego powodu, macie mu cos do zarzucenia, nie wiem własnie, tylko co.

Przyćmiewa nadal sukcesy Sikory, które sa pojedyńcze i bardzo zadkie, co z etgo, ze nareszcie teraz sobie radzi,
to samo z sukcesami Justyny, nikt im nie odiera talentu i nie każe nie oglądac, ale nie mozna tych trzech sportowców porównywać w dorobku sportowym, bo to jest nieporównywalne.
I za nim ktos napisze, że Adam teraz spadał na bulę, to niech tak zainteresuje się dlaczego tak się dzieje, i jak wyglądaly jego przygotowania do sezonu, one ida pod kątem przyszłorocznych Igrzysk!
I co jeszcze ? Dali mu w tym roku trenera amatora, kolegę z druzyny, ale to już wina PZN, nie jego,
Wielokrotnie to dzieki niemu mogłam słuchac Mazurka Dąbrowskiego, wiele, wiele, razy.
Bądżcie dumni z takiego sportowca.

Dziwię się, że w XXI wieku, nie macie eurosportu, i TVP-Sport to tam sa transmitowane tez inne sporty.
Ja mam kablówkę i mam 5 kanałów sportowych.
Gdzie wy żyjecie?

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Spyke CKM

Ja nie wiem skąd wy jesteście i czego wy chcecie, Eurosportu naprawdę nie macie? Ja się bardzo cieszę, że nie transmitują tego w TVP bo wszyscy dzięki temu oglądają na Eurosporcie gdzie są po prostu perfekcyjni komentatorzy :)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Robles

Czas skonczyc z Malyszem nawet jakby miał sto razy mistrza swiata to normalni kibice nie beda go ogladac jak teraz skacze na bule i zdobywa po 2 pkt. Sikora walczy jak Lew jego chcemy.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
greg''

Tak niech jeszcze Małysza zrobia Sportowcem Roku a Sikory nawet w 10 nie bedzie u nas to jest możliwe dzieki takim kibicom beznadziejnym jak wy np.kriss !

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Ola

Dorobek sportowy Malysza, przycmiewa pojedyncze sukcesy innych sportowców, z prostych przyczyn:


Puchar Świata:
2007/08 - 12.
2006/07 - 1.
2005/06 - 9.
2004/05 - 4.
2003/04 - 12.
2002/03 - 1.
2001/02 - 1.
2000/01 - 1.
99/2000 - 28.
1998/99 - 46.
1996/97 - 10.
1995/96 - 7.

74 razy na podium PŚ z tego 38 zwycięstw,
2 medale Olmimpijskie, srebro i brąz,
4 medale MŚ , złote i 1 srebrny,
4 Puchary Świata,
3 puchary za loty w tm jeden za 1 miejsce,
2 razy wygrana w calym turnieju skandynawskim,
3 razy wygrana w calym cyklu LGP,
- Laureat Srebrnych Nart w 2004 roku.
- Laureat 6 Wiktorów – w 2001 roku w kategorii Odkrycie telewizyjne, Sportowiec Roku oraz Wiktor Publiczności; w 2002 roku w kategorii Sportowiec Roku oraz Wiktor Publiczności; w 2003 roku w kategorii Sportowiec Roku.
- Za wybitne osiągnięcia sportowe został odznaczony kolejno: Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski w 2002 przez prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego i Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski 3 maja 2007 przez prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.
- 1. miejsce w plebiscycie Głosu Ziemi Cieszyńskiej na Najlepszego Sportowca Powiatu Cieszyńskiego za rok 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 i 2006.

16 razy MP !
O czym tu więc dyskutować, mówi sie i psze zawsze o tych sportowcach, którzy bryluja na arenie międzynarodowej, nie tylko na własnym podwórku,
w przyszłym roku sa Igrzyska Olimpijskie w Kanadzie, jestem przekonana, że Adam z nich nie wyjedzie bez medalu, to jego główny cel i pod tym katem trwaja jego przgotowania, nawet kosztem tego sezonu.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Magdalena

Marusiu,
cóż mogę ci poradzić na słowa, że nie było małej kuli za loty.
To możesz mi to wytłumaczyć co ja widziałam na własne oczy w Planicy?
Potem sie dowiedziałam, że w telewizji tego momentu nie pokazali.
Adam odbierał duża kule za klasyfikacje generalna i małą kulę za zwycięstwo w lotach.
I cos jeszcze, specjalnie dla ciebie dodatek:)
Adam ma mniejszych kul w sumie 3 !
W przeszłości otrzymał, jedna za drugie miejsce, w lotach i za trzecie miejsce w lotach, natomiast w 2007 roku za pierwsze miejsce.
A niedowiarkom polecam odwiedzić galerię Adama w Wisle, sa tam wszystkie jego Kule, łącznie stoi ich 7 !
Z faktami raczej sie nie dyskutuje, prawda?

Tam są wszystkie jego najcenniejsze trofea zdobyte na przestrzeni od 2000 roku, to prawdziwy arsenał, tego jeszcze nie dokonał żaden sportowiec w sportach zimowych w naszym kraju, ani Sikora ani Justyna,


| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
samowar

trzeba oddać sprawiedliwość tvp, że puszczała również skoki z udziałem Polaków za czasów Piotra Fijasa, ponadto uważam, że jedną z przyczyn słabej znajomości wśród kibiców osiągnięć p.Sikory i p.Kowalczyk jest, niestety nie oszukujmy się, mała widowiskowość biegów narciarskich (ja np. wolę rajdy samochodowe)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
coperfield

Ola na prawdę nie każdy ma eurosport czy cplus czy polsatsport ja mam to pierwsze i trzecie, zwłaszcza niezwykle wysoko sobie cenię polsat, nie każdy słucha mp3 nie każdy ma w drzwiach fotokomurkę samochód cyfrowe najwyższej technologi kamery i ba, internet i nie jest przez to gorszy, a inna sprawa, że to czy tamto warto mieć to oczywiste. Natomiast właściwie każdy ogląda dzienniki magazyny czyta gazety, które czy uwielbia czy nienawidzi, ma codziennie w torbie czy przed nosem na ekranie i w lodówce i to tam powinni być także ci sportowcy, którzy osiągają więcej, których forma i sukcesy trwają dłużej niż tych co są w tych wszystkich miejscach. Podobnie jest z arytstami i innymi branżami stacji ogólnodostępnych radiowych i tv nie kopiujących programów z sąsiednich kanałów jest zdecydowanie za mało a jakoś niezauważyłem by dyscyplina oglądana na eurosporcie przyniosła nam nowych kadetów czy juniorów i nową falę pieniążków dla obecnych i przyszłych promotorów Polski na świecie nie tylko w sporcie, jeśli już jest jakaś stacja na poziomie to zbyt snobistyczna, dla koneserów, albo tylkoz nazwy a w rzeczywistości robiąca to co i reszta, poobnie z większością portali. Dzięki za ten artykuł, szkoda, że mało takich powstaje, choć na Sportowych nie ma z tym problemu. zresztą ja też z tym problemu nie mam, ale są takie zjawiska jak praca szkoła i nie można 24 godziny oglądać a na ogólnodostępnych kanałach nie ma powtórek i niektórych dyscyplin w ogóle, za dużo jes kodowanych stacji walczących z sobą w nieprawdopodobny sposób, co im czasem nie przeszkadza zmówić się przeciw ogółowi, dobra wola to jakaś obca cecha u nas.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
coperfield

W mordę! o tym mówię od paru lat i parę osób też. Wielkie dzięki za ten artykuł! problem był od święta sygnalizowany w nielicznych debatach czy gazetach, ale po łebkach. Ten temat dotyczy też paru innych naszych sportowców nie tylko zimowych, bynajmniej! media robią nierzadko dużą krzywdę wielu sportowcom i przeciętnym kibicom, z jednej strony rządając wręcz sukcesów i ich powtarzalności co w Polsce jest na razie praktycznie nie do osiągnięcia z wielu powodów, powielają i nagłaśniają niejako przez wzmacniacze pragnienia kibiców, z drugiej strony właśnie robią to co robią. Na tym traci nie tylko przeciętny kibic, który chce na śniadanie czy do przysłowiowego kieliszka przed snem, podelektować się kolejnym sukcesem Polski, ale w dużym stopniu inni sportowcy i niekoniecznie ci najlepszi pomijani przez masmedia choć oczywiście też. Na daną dyscyplinę, na trenera, na kolejnych młodych tzw.następców patrzy się przez pryzmat wyolbrzymionego i znanego do bólu, bądź słusznie opiewanego, ale mającego monopol na rubryki i czas antenowy, bohatera narodowego, a im dłużej to trwa, a często za długo niewspółmiernie do obecnych bohatera możliwości, tym gorzej dla tej dyscypliny i innych sportowców, których w międzyczasie kariera została niezauważona lub właśnie wkracza w decydującą fazę gdzie niezbędna jest pomoc mediów sponsorów i... nie znających ich prawie kibiców. Tak smutna rzeczywistość. Lubię bardzo skoki i będę je oglądał jeśli będę miał gdzie nawet bez naszych, to się inaczej, wcale nie gorzej ogląda podobnie z wieloma turniejami gdzie naszych niema, ale to inny temat, nie jestem także fanem tezy, że wystarczy znaleźć sportowca to popularność jakiejś dyscypliny sama przyjdzie, nie przerzucam się na x dyscyplinę dlatego, że od wczoraj mamy tam naszego, ale ogólnie to poważny i szkodzący na dłuższą metę nam i sportowcom problem. Szkoda, że tak rzadko poruszany. A już pomijając obecność tzw.monopolistów dnia czy miesiąca na portalach to przewaga Piłki, uwzględniając wszystkie jej plusy i jej siłę rażenia, jest stanowczo zbyt duża nad innymi dyscyplinami a zwłaszcza gdy dzień obfituje w nasze sukcesy, to i tak prawie wszędzie najwięcej jest piłki czy informacji właściwie bez znaczenia, dlatego portal czy magazyn, który od tego odchodzi i promuje Sport po prostu oraz wszystkie informacje i wypowiedzi ze świata sportu jest, bo być musi zdecydowanie najlepszy i wyróżniający się spośród reszty masmediów. A to, że o sportowcach u schyłku kariery zapomina się zupełnie choćby przedtem byli medialnymi monopolistami, innych odkrywa się za późno, albo za wcześnie robi się z nich megagwiazdy, to oczywiście poboczne, ale wcale nie zupełnie różne od tego problemy. Znaleźć złoty środek i jeszcze na tym zarobić to sztuka i nie mam zamiaru twierdzić, że łatwa i dla każdego! tylko szkoda, że u nas te proporcje są zdecydowanie za bardzo nierówne i w wielu wypadkach widać po prostu brak dobrej woli i puJście na łatwiznę, bo Latwiej jest zrobić temat dnia: Małysz najlepszy, Małysz najsłabszy, Boruc bohater meczu 3 3 Celticu, Boruc się upił itditp. niestety.To jasne, że i takie artykuły są potrzebne a w każdym razie niezbędne i jasne, że w notkach czy błyskawicznych informacjach podanych w komercyjnym stylu to sól ziemi, ale powinien być jakiś wybór a tego prawie nie ma, prawie na szczęście a nie wcale!

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
kriss

Małysz był, jest i pozostanie wielkim sportowcem niezależnie czy cokolwiek jeszcze osiągnie w tej dyscyplinie sportu. Jest królem nart 1-szej dekady XXI w. i to jest sprawa bezapelacyjna. A Sikora?? Mistrz świata sprzed kilkunastu lat, wicemistrz olimpijski sprzed prawie 3 sezonów, regularnie zdobywa punkty w Pś, a od czasów Turynu cyklicznie przełamuje hegemonię Norwegów i Niemców. No właśnie czy nie emocjonowaliśmy się potyczkami Adasia z Martinem, a potem Svenem?? Z obu konfrontacji Pan Adam w ostatecznym rozrachunku wychodził zwycięsko, wyjątkiem może być T4S z 2001/2002 r. ale szybko po nim świat nie usłyszał nic już o Hannavaldzie... I tak drodzy włodaże TVP ;-) Czy naszego Tomka nie można było pokazać w ostatni weekend w TVP, kiedy we Włoszech na skoczni nie było naszych?? Nie mogło być nam dane obejrzeć zawodów w Hochfilzen?? Wszyscy dobrze wiemy, że biathlon to sport nie tani, ale właśnie dzięki WAM ludziom z TVP można zaprezentować go większej rzeszy ludzi, zarazić nim możnych sponsorów, sport stanie się jeszcze bardziej popularny, powstanie więcej strzelnic, a może kiedyś będzie nam dane oglądać PŚ w Polsce?? Czy podobnie nie było 10 lat temu ze skokami?????
Mam nadzieję, że już niebawem w otwartym programie TVP zobaczymy potyczki biathlonistów, co chyba wszystkim nam kibicom, działaczom, sponsorom, zawodnikom wyjdzie na dobre.
Pan Adam jest już ikoną, a Pan Tomasz?? Prosze sobie tylko przypomnieć jego gesty po przekroczeniu mety w Turynie: promienny, prawdziwy uśmiech- symbol szczerej radości, ucałowanie obrączki- znak miłości do rodziny oraz znak krzyża świętego- mimo, że 98% katolików u nas to jakieś 90% wstydzi się go pokazać poza murami świątyni...
Więc Adamie fruń jak najdalej, za te góry, za te szczyty, a Tomaszu biegaj szybko i nie pudłuj ;-), a w Vancouver będą chwile radości, wzruszenia i chwały.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
obiektywny

gdy byłem młody zawsze oglądałem skoki narciarskie , oczywiście na Eurosporcie , w Polsce o tej dyscyplinie mało kto słyszał ,raz na rok puszczono 4 skocznie polacy zawsze cieniowali , aż pewnego dnia nasz Adam Małysz stał sie niemal bohaterem narodowym w sporcie o którym w Polsce słyszała 1/100 społeczeństwa ! osobiście przestałem oglądać skoki gdy Adaś osiągał wielkie sukcesy , dziennikarstwo polskie zabiło u mnie fascynacje oglądania tej dyscypliny.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Ania

W pełni zgadzam się z autorką artykułu. To media, a więc m.in. TVP, prasa o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim, kreują w pewnym sensie rzeczywistość, w jakiej żyjemy. Żaden sportowiec bez odpowiedniej promocji nie będzie w stanie odnieść takiego sukcesu medialnego jak Adam Małysz. Nie zauważyłam, żeby pani Paula, jak twierdzi Magdalena, uwłaczała godności naszego Adasia; należy spojrzeć prawdzie w oczy - czas świetności każdego sportowca kiedyś mija, nie inaczej jest w tym przypadku. Najsmutniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że media skoncentrowały skokach narciarskich, spychając na dalszy plan inne dyscypliny, a tym samym również sportowców.
Jedyne, co nam pozostaje, to mieć nadzieję, że może w końcu coś się w TEJ Polsce zmieni, ale do tego potrzebne jest nie tylko zainteresowanie mediów, ale też odpowiednie fundusze-niestety wszyscy wiedzą, że politycy wolą przeznaczyć pieniądze podatników na własne cele, zamiast zrezygnować z tych kilku złotych i przeznaczyć je na promocję sportu wśród młodzieży czy tworzenie odpowiedniej infrastruktury...

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
marysia

Magdalena - jedna mala poprawka. odbieral jedna krysztalowa kule, nie bylo juz wtedy (albo jeszcze - bo od tego roku ejst ponownie) osobnej klasyfikacji za loty...

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Autorka

Droga Magdaleno, nie uważam absolutnie, że Małysz się skończył. Źle mnie Pani zrozumiała. Po pierwsze użyłam słowa (chyba), a po drugie bo to bardziej z dozą ironii. Wcale się nie zdziwię, jak nas jeszcze zadziwi i oczywiście życzę mu tego. Pozdrawiam

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Ola

Nie macie europsortu ?
To gdzie wy żyjecie, na innej planecie?
Jest juz TVP-Sport i sporo innych kanałów,
Ja jakoś nie mam klopotu z obejrzeniem jednego i drugiego.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Magdalena

Pani Paulo Duda, tak Pani uważa?że Małysz się juz skonczył? a wie Pani ilez to razy w ten sposób juz o nim pisano i mówiono ? Tak, tak, to media i prasa pisała od 1999 roku wielkokrotnie, że Malysz się skonczył. I co ? w 2007 roku zupelnie nie tak dawno został poraz 4 rty Mistrzem Świata a w Planicy odbierał dwie krysztalowe kule, jedna duża za kl.generalną i jedna mała za zwycięstwo w lotach! Skonczył się? On nieraz przechodził kryzysy, sek w tym, że mało ktory sportowiec potrafi się dżwignąc z tych kryzysów, Adam to potrafi,a że początek sezonu miał słaby? a ilez on takich miał?W 2006 roku wypadł poza 30stkę w Kuusamo a w Palnicy trzymal Krysztalową Kulę.
Nie wazne jak się zaczyna a jak się konczy.
Dlaczego sie pisz ei mowi o Malyszu najwięcej ?Bo najwięcej z dotychczasowych sportowców zdobył, w sportach zimowych, takiego dorobku nikt z naszych nie ma i dlugo mieć nie będzie.To dzieki niemu mlodzi zawodnicy zcazęli się garnac do tego sportu, smutne tylko to, ze nadal mamy tylko jego, ale to juz pytać PZN dlaczego.
I coś jeszcze aby zdobyć taką widownię jaka ma Adam i przyciągnąc tylu kibiców trzeba mieć to coś, to nie tylko wspanialy zawodnik z ogromnym dorobkiem, ale i człowiek, niezykle sympatyczny.
Sikora i Justyna leci na innym kanale, też oglądam.
Oby Pani nie utknęło w gardle słowo, ze Malysz się skończył.

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
axa

Sikora w niczym nie ustępuje Małyszowi, jeśli chodzi o zdobycze medalowe. Szkoda tylko, że tak zauważył autor media, nasza 4. władza o dziwo, o tym nie wiedzą. kowalczyk też jest medalistką olimpijska, a o niej też nie mówi się wcale. wstyd!Tym większy, że nasza kochana TVP ma prawa do transmisji, ale puszcza je tylko ( albo czasami nawet nie) w telewizji widmo ( czytaj Sport)

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
kibic.

Precz z Małyszem ! Chcemy Sikore oglądac !

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
P@blo

żużla tak samo nie pokazują... brawa dla pana Korzeniowskiego! :/

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0
Markus

100% prawdy! W TVP to chyba nadal cenzura obowiązuje. Dlaczego nie pozwala się ludziom cieszyć z sukcesów pana Tomka? A może to i dobrze... W Eurosporcie to przynajmniej komentowac umią...

| Odpowiedz
Oceń: Nie lubię Anuluj 0