Artur Wiśniewski: Dla jednych Wenta bohaterem, dla drugich tylko Niemcem
autor: Artur Wiśniewski, 2010-01-27, 16:09, źródło: inf. własna
Historia dała nam po tyłku - to fakt. Geopolityczne położenie Polski między dwoma europejskimi mocarstwami i jednocześnie mającymi aspiracje imperialne, skończyło się tym, że dzisiaj do Zachodu brakuje nam jakiś 25 lat. Pomimo tych niekorzystnych okoliczności, niestety ksenofobia względem naszych sąsiadów (byłych i aktualnych) przekłada się dzisiaj na każdą dziedzinę życia. Ostatnią ofiarą stał się nawet Bogdan Wenta, który zaściankowego szczypiorniaka pracą i talentem wyniósł nam na europejskie salony.
Euforia po zwycięstwie nad Czechami polskich piłkarzy ręcznych może nie sięga zenitu, ale faktycznie jest euforią. Jednak oprócz całego tłumu ludzi, wdzięcznych naszym zawodnikom oraz ich trenerowi, jest też tłum szowinistów, dla których fakt posiadania niemieckiego obywatelstwa przez trenera kadry jest największą narodową zniewagą.

Kiedy bramki dla futbolowej drużyny Niemiec strzelali napastnicy z polskimi korzeniami - Lukas Podolski i Miroslav Klose, pluliśmy na nich jak na zdrajców, dla których przyjazd do Polski do końca istnienia świata powinien zostać zabroniony. Kiedy szkoleniowcem naszej kadry piłkarzy ręcznych został Polak, który uzyskał niemieckie papiery, zaczęliśmy pluć i na niego. Na forach internetowych rozbrzmiewa dziś prawdziwy konflikt - w opozycji do tych, co cieszą się z naszych sukcesów, stanęli ci, którym decyzja Wenty o zdjęciu koszulki z orłem na piersi nie przypadła do gustu.

A z Wentą było tak, że w 1997 roku zdecydował się przyjąć niemieckie obywatelstwo, by móc zagrać w Igrzyskach Olimpijskich, na które nie miał szans pojechać z polską kadrą, dla której wcześniej rozegrał prawie 200 spotkań. Czy decyzja niespełna 50-letniego dziś już szkoleniowca była etycznie uzasadniona?

Na to pytanie odpowiedzi powinien udzielić sam zainteresowany. Ocen moralnych najtrudniej przychodzi Polakom udzielać wówczas, gdy chodzi o nich samych. Gdy rzecz dotyczy kogoś innego, łatwo o osądy, często równające człowieka z ziemią. Zwłaszcza, gdy chodzi o "szwaba" albo "ruska".

Nawet jeśli Wenta popełnił błąd (czego nie raczę nawet sugerować), to czy jest on w istocie tak ważny, skoro dzisiaj to polski zespół narodowy święci sukcesy w Mistrzostwach Europy? Jak perfidnie bezczelną osobą trzeba dziś być, by rozliczać w takiej sytuacji trenera z tego, jaką pieczątkę ma on w paszporcie?

Ludzka podłość albo raczej niewdzięczność nie znają żadnych granic. A jeśli znają, to i tak je przekraczają. Gdy awans na ME w piłce nożnej zapewniał nam Holender Leo Beenhakker, znalazła się duża grupa ludzi, dla których największą obelgą było właśnie to, że jest Holendrem. Nawet w samym PZPN-ie, co widać szczególnie teraz, takie zjawisko miało miejsce.

Chciałoby się wierzyć, że taka paranoja występuje również w innych krajach. Ale jakoś tym normalnym ludziom, w tym i mi, trudno się na taką wiarę zdobyć.
Twój komentarz:


Podpis:
Email:   
              (oba pola wymagane, email nie będzie publikowany)
wasze komentarze (94)

Emilia

2010-03-03 09:23:14

wiarus: Z przyjemnością przeczytałam to co napisałeś. Właściwie nic dodać nic ująć.. to są bardzo rozsądne słowa. W interesie rozwoju piłki ręcznej w naszym kraju jest, aby takie zachowania piętnować już na początku. Juz gdzieś napisałam, że macie dobrą drużynę i szkoda, aby garstka pseudokibiców psuła dobrą atmosferę, która zaczęła się pojawiać wokół tej dyscypliny sportowej. Przenoszenie agresji z boisk piłkarskich na hale piłki ręcznej napewno nie jest czynnikiem sprzyjającym rozwojowi i promocji. Miejmy nadzieję, że to się już niepowtórzy. Pozwoliłam sobie również skomentować Twój wpis pod artykułem "Mistrz Polski wypunktowany w Sarajewie". Pozdrawiam. :)


wiarus

2010-02-28 11:15:50

Jestem kibicem Wisły Płock i mimo to, tak jak większość kibiców w Polsce, jestem oburzony zachowaniem grupy wyrostków na ostatnim meczu Wisła – Vive. Jako dowód przytoczę swój wpis jaki zamieściłem pod jednym z blogów umieszczonych na płockich stronach: „Jak czytam te komentarze to ogarnia mnie pusty śmiech. Małolaty uczące innych patriotyzmu. Co Ty jeden z drugim możesz wiedzieć o życiu, że uzurpujesz sobie prawo do oceniania innych? Co osiągnąłeś w życiu, że stawiasz się w roli sędziego? Zachowaliście się jak buraki i jeszcze brak Wam cywilnej odwagi żeby się do tego przyznać i zdobyć na słowo przepraszam. Zarzucacie obecnym włodarzom, że rozwalają klub. To Wy go rozwalacie. Swoim pseudo dopingiem przynosicie wstyd naszemu miastu i naszemu klubowi. Tworzycie taką atmosferę wokół klubu , że za moment gra w naszym mieście i dla naszego klubu to będzie obciach. Jak będziecie się tak zachowywać to na hali będą takie same pustki jak na stadionie. Normalni ludzie nie będą chcieli być utożsamiani i kojarzeni z takimi szowinistami jak Wy” Tak pisałem o tym skandalicznym zachowaniu na płockiej hali pomimo tego, ze jestem z Płocka. Nie zgadzam się z opiniami niektórych komentujących, obrażających wszystkich Płocczan. Problem chamstwa, braku wychowania i kultury to nie tylko problem Płocka. To problem nas Polaków. Jestem święcie przekonany, że gdyby Wenta trenował Wisłę Płock to tego typu chamskie okrzyki mógłby usłyszeć na innych halch. Nie będę pisał w jakich miastach, bo nie chodzi mi o to żeby wywoływać kolejny konflikt. Chodzi mi tylko o to żeby uzmysłowić wszystkim zapalczywym kibicom, że takie zachowanie to podłość. Trzeba dopingować swoją drużynę ale pewnych granic przekraczać nie wolno.


Logiczny

2010-02-26 22:54:48

Kibice z Płocka tak chcieli wyładować swoje frustracje, bo widać, że ich piłkarze nie mają szans z VIVE Targami Kielce. Nawet u nas w Puławach przegrali... Pogódźcie się z wyższością VIVE Kielce. Dla mnie pan B. Wenta był, jest i będzie Polakiem i patriotą. Pozdrowienia z Puław od prawdziwego Polaka, a nie od jakichś zakłamanych żmij z Płocka


KK

2010-02-25 19:08:23

Czas Wenty - czas niezwykły.


CeKa

2010-02-24 22:09:42

"Bo wszyscy Polacy to jedna rodzina, oprócz tego Płocka, tego sku..na" - to określenie pasuje jak ulał.


xxx

2010-02-13 13:57:34

W jednym z wywiadów na ME w Austrii Pan Bogdan Wenta powiedział, że przed meczami w szatni siada z zawodnikami włączają radio i słuchają piosenki "Pamiętaj" "(...)Nie zapomnij skąd tutaj przybyłem Nie zapomnij gdzie się urodziłem Bo w pamięci jest siła zaklęta Więc pamiętaj synu mój O kolorach białym i czerwonym O symbolach orła i korony..." Podczas tego wywiadu Pan Bogdan powiedział, że słuchając tych słów nie trzeba nic dodawać, że mobilizują i w szatni nastaje cisza i skupienie i wychodzą na parkiet walczyć. Czy to jest człowiek, który nie jest Polakiem? Czy to pieczątka o tym decyduje?


xxx

2010-02-13 13:48:39

Ludzie wyobraźcie sobie że stajecie przed życiową szansą występu na olimpiadzie. To decydowało o jego późniejszym życiu. Czy ktoś z Was nie wykorzystałby takiej szansy? Zastanówcie się najpierw a potem osądzajcie człowieka, który jest w Polsce przez większość uważany za bohatera, za tego, który wyprowadził Polskę z zastoju sportowego. Dzięki niemu Polska może cieszyć się reprezentacją będącą w czołówce Europy i świata. Niemieckie obywatelstwo? Proszę Was... Czy on zrobił coś złego? Czy pomógł kiedyś w jakikolwiek sposób Niemcom podczas powrotu do Polski? Nie bez powodu został on wybrany trenerem roku. Dla wielu ludzi jest wręcz autorytetem, który zawsze stanie po stronie Polski czy swoich chłopaków. Nawet podczas wygłoszonego oświadczenia po półfinałowym meczu na ME w Austrii krytykował sędziowanie Norwegów. Mówił o tym otwarcie. Wyniósł ten temat z kuluarów. Nie bał się konsekwencji. Podkreślał że to jest tylko i wyłącznie jego zdanie i bierze całą odpowiedzialność za poniesione konsekwencje na swoją osobę. Więc pomyślcie czy jest to człowiek godny takiej opinii jaką fakt że niewielka ale zawsze jakaś część ludzi mu nasuwa: że ma NIEMIECKIE OBYWATELSTWO?! Skandal i głupota. Pan Bogdan Wenta jest człowiekiem, który zdziałał bardzo wiele dla polskiego sportu. Powinniśmy być wdzięczni, że mamy takiego a nie innego człowieka, który pomaga jak tylko może.


Romanio

2010-02-12 15:19:07

Panie Trenerze Wenta !!! Dla wielu,a raczej dla ogromnej rzeszy polaków jest Pan prawdziwym bohaterem,któremu na dzień dzisiejszy być może dorównuje tylko inny trener konkretnie Kazimierz Górski.Dla mnie jest Pan naprawdę Wielki.Cieszę się,że jest Pan trenerem naszych szczypiornistów narodowych i wierzę szczerze,iż nie przejmuje się Pan głupimi gadkami jakichś tam debilów.Serdecznie pozdrawiam i jestem z Panem na dobre i na złe. PS.A kto to jest Artur Wiśniewski?


Klos

2010-02-08 18:03:11

A może było inaczej?Wyobrazmy sobie młodego człowieka,autochtona, który widzi same superlatywy w Niemczech ,zauroczony zachodem jak wielu innych: samochody,czekoladki,kawa drynki a tu w Polsce ocet na półkach. Z temperamentem Wenty jest to pododne .Pluł więc na wszystko i wszystkich w kraju:klub ,Związek ,Ojczyzne. Wreszcie osągnął wiek i sportowe doświadczenie -pojechał,pozbył balastu i ,,leśnych dziadkow".Spróbował dobrobytu,zarabiał krocie .Grając w klubach ,owszem musiał wyrożniać się ,ale musiał mieć chęci na zmiane obywatelstwa a gdy zapragnął grać w reprezentacji Niemiec był to obowiązek -musiał być Niemcem.Pracował dobrze ,bo tam ineczej nie można.Jednak naraził się wielu Niemcom,kolegom po fachu i co? musiał opuszczać Niemcy i pokochać znowu Ojczyznę,która przyjęła go jak mało kogo. Stanowisko trener reprezentacji Polski ! zarobki z dwóch zródeł.Sukcesy przyszły ,bo gotowych zawodników Polskich w Niemczech było wielu ,wyszkolonych w klubach polskich.Mamy jadnak teraz pewność ,że pokona sportowo i politycznie Erike Sztaibbach.


senka

2010-02-07 21:01:58

Czarna rozpacz! I my oczekujemy szacunku do Polaków, którzy wyjeżdżają za granicę?? Jak można sznować ludzi, którzy PATRIOTYZM mają w D...?? Wielcy Polacy przewracają się w grobach! Zwłaszcza Ci, którzy życie oddawali za Polskę. Mam pytanie: dlaczego inni Sportowcy, którzy tak jak Wenta nie mogli pojechać na Olimpiadę nie zmienili obywatelstwa i nie grali dla Niemiec, Angli itd??


czaka

2010-02-07 00:41:42

Są ludzie a także niedzielni Polacy nie widzą wideł ale źdźbło widzą w oku bliźniego. To właśnie Wenta daje na kazdym kroku dowody polskości swoją postawą i zachowaniem. Zastanów się człowieku nad tym co chcesz powiedzieć, spójrz na siebie, bij się w piersi a potem wypowiadaj się ale też z rozsądkiem. nie ma co takimi "Polakami' przejmować się Pozdrawiam p. wentę i gratuluję pięknej gry. Dostarczyliście nam dużo wrażeń.


ernest

2010-02-02 18:14:13

powiem tak każda decyzja ma swe następstwa i z tym trzeba się liczyć..., jako człowiek ma prawo WYBORU i WOLNEJ WOLI.., iiiiiii NIC tego nie jest wstanie zmienić...!!! a wszelkiej maści nacjonalistom narodowym proponuje zamieszkać bardzo blisko belwederu...!!! NIECH te ograniczone umysł zdadzą sobie z tego sprawę że nawet ONI niewiedzą w jakim języku będą się porozumiewać ze Stwórcą na sądzie ostatecznym..???może będzie to Hebrajski..,może Rosyjski a może NIEMIECKI...!!! NARODOWOŚĆ,PATRIOTYZM to lamusy...hm...,jest to najmniej istotne ważne by być człowiekiem a nie masą ludzkich wynaturzeń...!!!


sylwusia< love_handball>

2010-02-02 06:11:57

Ludzie!!!! Wenta jest cudowny a to że chciał zrobić karierę na igrzyskach olimpijskich to czy widzicie w tym coś złego???? Jeśli poczytacie o nim to sam powiedział że nigdy nie zagrał i nie zagrałby przeciw Polsce. Panie Bogdanie jest pan najlepszym trenerem w Polsce i dziękujemy za to że chłopcy zachodzą tak daleko 4 miejsce w Europie to nie tak źle niech się pan nie przejmuje komentarzami innych dla nas- prawdziwych Polaków i prawdziwych kibiców zawsze będzie pan Polakiem


Płock

2010-02-01 23:43:49

....żenujący artykuł... Nie będę powielał komentarzy dlatego podpiszę się w 100% pod Wiarusem. Można mieć różne ale do Bogdana (oczywiście sportowe), bo każdy ma swoje zdanie - czy to powołania, zachowania, taktykę czy inne, ale nic nie zmieni tego, że to najlepszy trener jakiego miała nasza reprezentacja. Jeśli ten artykuł miał sprowokować kibiców z Płocka i Kielc, to to autorowi z pewnością się udało. Zamiast budować atmosferę i promować szczypiorniaka sami go niszczymy!!! Mam gdzieś co kiedyś robił Bogdan. Ważne co robi teraz i nawet jak popełnia błędy to ma do tego prawo, bo wszyscy popełniamy jakieś - jest człowiekiem czy to tak trudno zrozumieć! I apeluję, by nie oceniać jedną miarą kibiców Wisły przez pryzmat kilku małolatów wy[pisujących się na jakiś forach...a do agat, to chciałbym przypomnieć, że Bogdan objął Kielce, kiedy sekcją w klubie "rządził" jeszcze duet Marek Witkowski - Grzegorz Kępiński


a.ja

2010-02-01 23:32:06

Jakie ma znaczenie czy ma obywatelstwo niemieckie czy nie? Jest Polakiem i nic tego nie zmienia. Jest najlepszym szkoleniowcem od lat i za to mu dziękuję i jestem dumna, że właśnie On trenuje naszych piłkarzy ręcznych! Brawo Panie Wenta!


AS

2010-02-01 08:22:06

Pawlak w filmie powiedział:"Polska nie dzieli się krajowych i zagranicznych tylko po prostu - na mądrych i głupich".Koniec.Kropka.


Em

2010-01-31 20:52:08

Jakie to ma teraz znaczenie? Jesteśmy w zjednoczonej Europie! Mój dziadek walczył z Niemcami podczas II wojny. Babcia była 3 lata w obozie pracy. Ale nie możemy tego wszystkiego wypominać przez wieki, bo będziemy stać w miejscu przez wieki właśnie!


faustmann

2010-01-31 19:54:14

Wiadomo o jakich znawcow chodzi i z jakiego miasta sa


....ola.....

2010-01-31 16:54:01

Wenta jest wielki za to jak trenuje naszych chłopców! Ludzie wstydźcie się za to jak się zachowujecie, puszczając obelgi do Wenty!! Chłopcy jesteście wspaniali, mimo że dziś nie wygraliście


chester24

2010-01-31 16:46:47

A propos długu. Myślę, że jedyny dług jaki trzeba spłacić to podziękować panu Wencie, piłkarzom i Bogu za to, że mamy w tym kraju sportowców, którzy w czynie społecznym potrafią dać z siebie wszystko i spowodować, że możemy czuć się dumni, kiedy ich oglądamy kiedy o nich rozmawiamy i, co ważne, kiedy słuchamy wywiadów z nimi. WIELKIE DZIĘKI!!!


elo

2010-01-31 14:30:52

Szok- co was boli? Spójrzcie na inne dyscypliny gdzie m.in.Amerykanom przyznaje się obywatelstwo polskie dlatego, aby mogli występować w reprezentacji naszego kraju-przykładem takim może być koszykówka ,gdzie LOGAN-zawodnik PROKOMU, przed Eurobasketem został POLAKIEM-tego nikt się nie czepia-a przykładów jest więcej:))


LUKI

2010-01-31 13:06:31

Takie bzdury wypisywać na temat najlepszego trenera w Polsce.Wstydźcie się


czajson

2010-01-31 09:12:18

On narodowości nie zmienił a Bodzio zrobił to dla polskiej piłki ręcznej a nie dla siebie łapał doświadczenie i chciał sie rozwijać nie dla siebie a dla naszej Polszy . Kto pisze takie bzdury na temat trenera nie wie nic na temat tej gry


HB

2010-01-31 04:03:36

Panie Arturze ten artykuł jest jawną prowokacją z Pana strony!Ja nie słyszałem żeby ktoś miał pretesje do Wenty za to że grał dla Niemiec.To może jakiś promil naszych zakompleksionych "rodaków" tak uważa!!On pokazał że jest Wielkim Polakiem!!BOGDAN WENTA!!!(na prezydenta)hahaha..


mkrzysztof

2010-01-30 18:55:09

Ułan na pierwszym miejscu stawia dziewczynę , a przed nią konia. Bogdan Wenta jest jak ten ułan na pierwszym miejscu jest POLSKA a przed nią PIŁKA RĘCZNA i DRUŻYNA. Panie Bogdanie szacunek dla Pana i Drużyny jesteśmy BIAŁO CZERWONI!!!!!!


sejsmograf

2010-01-30 13:05:35

Ja sie podpisuje pod trescia artykulu. Uwazam ze zostal tu ujety wazny problem antagonizmuw polski i niemiec. Chyba niekazdy zerozumial o co tutaj chodzi.


colin

2010-01-30 11:30:05

Czasami mi wstyd że jestem polakiem.Słuchając,czytając wypociny niektórych piewców tego narodu,po prostu ręce i uszy opadają.Dlaczego wolacy postrzegają ludzi nie takimi jacy są,tylko kim są? Dlaczego musimy słuchać(czytać) o kartoflisku w środkowej europie? Ano odpowiem.Ciasnota umysłowa niektórych wolaków nie pozwala przebić się światłym,racjonalnie myślącym polakom.WOLACY!! wyjdzcie z drewnianych chatek.Trzymam kciuki za Talenty Wenty.pozdr.


Romciu

2010-01-29 14:47:27

Co za naród! Tusk - dziadek w Wermachcie, Wenta - obywatelstwo Niemieckie. Czy to że oddaje co najlepsze dla Polski się nie liczy. Myślałem że epoka Karguli i Pawlaków minęła. Wiśniewski - zawistny typ!!!.


lech

2010-01-29 11:55:12

Ja skomentuję artykuł i niektóre komentarze prośbą do pana Wenty - "Panie Bogdanie - niech Pan nie przejmuje się tym co niektórzy "znawcy" tu piszą, za to co Pan zrobił i za to co Pan robi, darzę Pana wielkim szacunkiem"


kirljng

2010-01-29 01:53:29

Jeśli Wenta mówi ,że chce spłacić dług Polsce za błędy jakie popełnił w przeszłości to trzeba mu wierzyć,On wie co mówi.Nie ma co tematu rozwijać, bo nie czas na taka dyskusję.Dziś trener popełnił wielki błąd zmieniajac bardzo dobrze grającego Szmala ,było 6 minut i 2 bramki,zaskoczyło ,ale gdy zawodnicy zobaczyli Juniora w bramce spasowali też.W tym czasie Francuzi wzieli czas, byli bardziej przerażeni niż Polacy.Z Islandią byłoby łatwiej o Złoto.


fokus

2010-01-28 18:19:47

Wenta super facet! Jego sprawa jakie posiada obywatelstwa, jego postawa w czasie każdego meczu świadczy o tym że jest polakiem z krwi i kości. Ci co Bogdana szkalują są śmieszni.Bogdan będzie medal dla nas trzymam kciuki za handbal.


urażony

2010-01-28 16:38:44

Jak łatwo nam jest oceniać innych. Dla mnie Wenta jest "kims". Nie oceniam i nie mam zamiaru tego robić sprawy jego obywatelstwa choc uważam siebie za zatwierdziałego patryjotę. Mysle, że decyzja Wenty w tamtym czasie nie była latwa, bo Polak swoj patryjotyzm ma głeboko w sercu zaszyty. Nie wiem co ja bym zrobił i ciesze sie ze nie mam takich dylematów. A ze polskość w sercu Wenty była i jest dowodzi teraz tym co robi i tym ze ma gdzies wyszyskich tych którzy maja odwage i tupet uwłaczać jego zyciowej drodze. Ludzie, my Polacy mamy tak trudna historie, ze wcale sei nie dziwie, że porabała on nie jeden życiors. Każdy ma prawo do życia i do tego by być i czuć sie Polakiem. To nie kółko rózańcowe ani towarzystwo piwne.


kibicQa

2010-01-28 15:45:31

Bardzo dobry artykuł - końcu ktoś to napisał. A jakby Bogdan Wenta był żółty albo czarny z polskim obywatelstwem to też by komuś przeszkadzało? Jeszcze mało zrobił dla Polski? Właśnie dużo!!! Skandal jak ktoś śmie go rozliczac z przeszłości. A gdyby grał w Polsce to by miał szansę grać w Hiszpani w Barcelonie i tam zdobywać doświadczenie, które teraz procentuje ? A co Polska mu dała w zamian to, że nie mógł grać na IO. Ci co psioczą to po prostu cienkie kolesie, i nie mają za grosz kultury> Szkoda się takimi wogóle przejmować. Dla mnie Wenta to naprawdę gość na właściwym miejscu, szacuneczek w jego stronę i wielkie dzięki, że jest z nami i prowadzi naszych od sukcesu do sukcesu. Kto mu za to podziękuje - oczywiste my normalni kibice.


Iskra Kielce

2010-01-28 15:17:01

wojtek - jasne, że w lidze nikt nie każe kibicom Wisły kibicować Wencie, bo byłoby to nienormalne, ale nie można też nikogo obrażać a kibice Wisły obrażali Wentę i to już kilkakrotnie PUBLICZNIE(!) śpiewając chamskie przyśpiewki pod jego adresem. To jest poniżej pewnego poziomu? Jak mieliście trenera FOJa w Płocku to słyszeliście, żeby kiedykolwiek kibice Iskry Kielce śpiewali coś na niego chamskiego? Nie, bo rywalizacja owszem, ale trzeba się szanować. Wielu w Płocku tego nie rozumie... mało tego! Możecie nie szanować nawet nas (kibiców), ale szanujcie chociaż ludzi, którzy dla tego sportu zrobili BARDZO DUŻO (bez których piłka ręczna w Polsce dalej byłaby na dnie)! A niewątpliwie Wenta zrobił , robi i pewnie wiele jeszcze zdziała dla naszego Handballu. Pozdrawiam normalnych kibiców.


przywalmi

2010-01-28 13:39:00

na mistrzostwach świata w Tunezji Wenta grał w kadrze Niemiec i cieszyłem się że polak gra bo on był polakiem z niemieckim paszportem i przyjemnie było patrzeć jak gra można mieć polski paszport i nie być polakiem a raczej jakimś zaściankowym nabzdyczonym mocherem


wojtek

2010-01-28 12:19:16

ja uważam, że Wenta to wielka postać światowego handballu. dokonał kiedys pewnego wyboru ale to historia i jego sprawa. to tyle i nie napinajmy sie już. co do Płocka i kibiców Wiślaków, to uważam że znakomita ich większość kibicuje reprezentacji, a co za tym idzie stoi za Wentą. jeżeli chodzi o rozgrywki klubowe to naturalne jest, że w tym momencie sa przeciwko Wencie gdyż jest trenerem ich odwiecznego rywala z Kielc.poza tym czym byłby polski handball bez "świetej wojny"? chyba wszyscy już czekamy pomału na kolejnych 5 dramatycznych spotkań Płock-Kielce.jedyne czego można sobie życzyć to żeby nie było zwykłego chamstwa i szowinizmu, które mogą przesłonić rywalizację sportową. poza tym chyba wszyscy chcemy aby w końcu jakaś mistrzowska impreza odbyła sie w Polsce? jestem przekonany, że jeżeli do tego dojdzie, to na pewno mecze grupowe rozgrywane byłyby zarówno w Kielcach, jak tez nowobudowanej hali w Płocku. oby do tego doszło. co by nie gadać tylko razem do sukcesu!


mvp

2010-01-28 12:18:30

Czytając komentarze znalazłem wypowiedź, że Wenta spłaca teraz dług wobec ojczyzny. Zatem zadam kilka pytań tym którzy tak uważają. Co nasza ojczyzna mu takiego sprezentowała, że teraz musi za to płacić? Czy oglądaliście grę Wenty na IO? Czy znacie przebieg kariery trenera a wcześniej zawodnika Wenty? Czy wiecie kto to jest Paweł Wolak, czym się zajmuje, co zawsze podkreśla i jaki ma paszport? Jak sobie odpowiecie na te pytania lub się nad tym zastanowicie to potem zadajcie sobie pytanie kto jest prawdziwym Polakiem - wy czy Wenta? Druga sprawa którą chciałem poruszyć dotyczy Stefana Kretschmara który był dla mnie idolem jako zawodnik a jest niemcem i z tego co pamiętam zawsze wypowiadał się niepochlebnie o polskich zawodnikach, że niby nie mają charakteru do sportu. Teraz Kretsche trochę wyluzował i ocenia nasze szanse na 50% z francją i stawia nas jako faworyta do złotego medalu ale nie byłby sobą jakby nie dodał że za parę lat się to skończy bo drużyna się starzeje a nowych jakby nie widać. Podsumowując: czy Wenta robi więcej dla Polski mając niemiecki, hiszpański, polski czy chiński paszport czy wszyscy trenerzy pozostałych kadr? Czy ci trenerzy stają na głowie żeby wycisnąć z tych chłopaków i dziewczyn 100% przydatności do I reprezentacji czy tylko swoją pracę traktują jak przygodę (zgrupowania, turnieje, pensyjka, praca z nieprzeciętnymi w Polsce, przystanek przed wielkim handballem). Jaka będzie przyszłość seniorskiej kadry teraz zalęży od pozostałych trenerów, działaczy i reszty polaków i popracujmy teraz na Pana Wentę bo mamy mu za co dziękować. Spłaćmy wobec niego i zawodników DŁUG.


agat

2010-01-28 10:15:16

Jacyś nienormalni piszą, że Wenta w Płocku jest wrogiem Nr 1. To bzdura. Każdy kibic Wisły Płock znający się na piłce ręcznej ceni Bogdana Wentę za jego dokonania. Miał propozycję pracy w Płocku i na pewno Wisła grałaby inaczej. Niestety Wisłą kieruje Szczucki i jest byle jak.


jan

2010-01-28 09:52:00

Co za artykuł wogule... , może jeszcze trzeba było napisać żeby nikt nie oglądał polskich występów w ręcznej bo prowadzi nas trener który posiada niemieckie obywatelstwo !! BOGDAN WENTA NA PREZYDENTA !!!


wiarus

2010-01-28 09:48:51

Na wstępie swojego komentarza chciałem napisać, że jestem Polakiem. Od urodzenia mieszkam w Płocku i kibicuje Wiśle Płock. Tyle tytułem wstępu, żeby nie było wątpliwości. Panowie pseudo patrioci przestańcie już wypisywać bzdury na temat Wenty. W momencie, gdy cała Polska jest dumna z osiągnięć Wenty, wielu ludzi na świecie zazdrości nam takiego trenera Wy go opluwacie i próbujecie zdyskredytować jego osiągnięcia. I Wy śmiecie się uważać za patriotów, mówić coś o Polskości? Jak można oceniać człowieka nie znając do końca motywów i powodów jego decyzji? Jesteście ludźmi o moralności Kalego. Jak Kali kraść to dobrze, jak Kalemu to źle. Jak obcokrajowcy przyjmują polskie obywatelstwo to dobrze, jak Polak to uczyni to należy go zlinczować. Ciekawe czy Wy Panowie „patrioci” (o zgrozo - również z mojego miasta) tak samo martwilibyście się o paszport Wenty gdyby trenował naszą drużynę? Mam nadzieję, graniczącą z pewnością, że tych kilku oszołomów z naszego miasta to tylko niewielka grupka frustratów, (niestety mająca dostęp do komputera), których można znaleźć we wszystkich zakątkach Polski. Idiotów nie trzeba szukać, sami się znajdą. Większość kibiców z mojego miasta to normalni, oddani i sprawiedliwi sympatycy handbala, którzy podziwiają, szanują i są wdzięczni Panu Wencie za to, co robi dla naszej dyscypliny, dla naszej ligi, reprezentacji - dla Polski. Z całego serca życzę Panu sukcesów w pracy trenerskiej i na poziomie reprezentacyjnym i na poziomie klubowym. To Pan wyznacza kierunki, to Pan pokazuje jak należy budować drużynę. Mądry to zrozumie i będzie się od Pana uczył i próbował dorównać. Głupim nie należy się przejmować.


tomsen1

2010-01-28 09:13:59

Po co ktoś napisał ten artykuł... ani on mądry, ani zabawny...


nielba fan

2010-01-28 09:07:56

Przecież Wentyl to 100% POLAK, a że nasza kadra za jego grania była cieniutka, to przecież nie jego wina. A każdy sportowiec marzy przecież o igrzyskach!!!


mitek-nar

2010-01-28 07:20:05

Po co akrat teraz robić taką akcję dziennikarską i pisać takie rzeczy, aby trenera trenera poirytować, przeciez zamist budowąc teraz dobra atmosfere to się wywleka i nagłasnia rzeczy o których mozna pózniej sobie na spokojnie i poważnie podyskutować!!!


Juras1984

2010-01-28 03:57:14

Bogdan Wenta to człowiek o wielkiej osobowości i talencie. Nikt nie ma prawa winić go za to co zrobił parę naście lat temu. Teraz powinien być noszony na rękach, że zgodził się na powrót do Polski i za to, że włożył w to tyle serca, zdrowia i mądrości. Dziękujmy mu za to, że jest i swoją prace wykonuje najlepiej jak potrafi. 100 LAT PANIE TRENERZE!!!!


coperfield

2010-01-28 00:47:08

Tak; nikt nie jest święty i wszystkowiedzący; tylko, że nie każdy musi ulegać modzie jaka teraz panuje by swą inteligencję potwierdzać w koło powtarzając 10 razy dziennie: nie wiem co jest dobre co złe, nie wiem bo nikt nie wie. To wygodne. Sportowiec nie jest obywatelem świata w sensie uprawianego zawodu, przeciwnie, bardziej się określa niż wielu innych obierających ten czy inny zawód; jeśli go uprawia jako kontrakt z danym krajem tak jak z firmą jest to fatalne! natomiast w przypadku Wenty tak jak we wpisie, zgoda. Taka była sytuacja w wielkim stopnu z naszej winy. Dostał i co chyba ważniejsze niż sam fakt, Zasłużenie, a różnie z tym bywa i finito.


coperfield

2010-01-28 00:37:38

A w tym Itd.Itd. jeszcze sprawa mniejszości polskiej w Niemczech i braku świadomości historycznej, chęci rozmowy, lub puste rozmowy bez czynów ze strony niemców, jeśli łaska, o odszkodowaniach i rurociągu przyjaźni niemieckorosyjskiej o kompleksach po obu stronach rzeki nie wspomnę, tych, które obu krajom nie pozwalają się rozliczyć albo przynajmniej w końcu dogadać, tylko różne środowiska inaczej te kompleksy przejawiają; jedni jadąc po niemcach jak po następcach zbrodniczego systemu inni jadąc bo taka moda po tych zacofanych i sfrustrowanych polakach, bo to wygodne w dobrym tonie. Tylko co do tego ma Wenta? nie wiem, znów się zaczyna szukanie problemu gdzie go wcale nie ma. Ja nie znam nikogo, kto i twierdziłby, że on jest niemcem i miał do niego jakieś żale z powoduw przeszłości, a jeśli założymy nawet, że ktoś ma, to chyba już dawno odkupił winy, myśląc tymi kategoriami. Nie wiem po co rozdmuchiwać ogień na tlącym się śmietniku.


Rasta

2010-01-28 00:15:43

Sport nie zna granic... A sportowiec to obywatel całego świata.Trenerowi Wencie nie chodziło o kase tylko o Sport ... O sport na IO. Każdy prawdziwy sportowiec by tak postapił. Ale takich sportowców jest BARDZO MAŁO.


Emilia

2010-01-27 23:56:06

CK! Nie krzycz :):):)... przecież wiesz, że to nie ma żadnego sensu. To jest prywatna sprawa pana trenera Wenty. Zawsze znajdą się tacy co wiedzą wszystko o wszystkich i wiedzą co jest dobre, a co złe. Jutro czeka nas arcyciekawy mecz i to jest ważne. Dobrej nocy :).


Wenta

2010-01-27 23:43:56

Bogdan Wenta - "5 lutego 2007 za wybitne zasługi dla rozwoju sportu został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski". To coś drodzy zawistnicy, o czym wy możecie tylko pomarzyć. Miłego ujadania.


normalny

2010-01-27 23:40:55

Bogdan Wenta zrobił dla naszego kraju więcej (w ciągu tych 4 lat odkąd przejął Reprezentację) niż wszyscy zawistnicy w Płocku razem wzięci zrobią za całe życie. Trochę szacunku dla żywej legendy polskiego handballu. On już teraz zapisał się w historii. Dzięki niemu Polska to potęga... i to są fakty!


normalny

2010-01-27 23:37:36

Zazdrość, zazdrość i jeszcze raz zazdrość. Typowe myślenie "Polaczów" (nie mylić z prawdziwymi Polakami). Nawet jak będzie miał obywatelstwo Gabonu to nikogo to nie powinno boleć. Faktem jest również to że gdyby nie Wenta to ten sport dalej by był w Polsce w ciemnej d.. Dzięki temu człowiekowi Reprezentacja Polski w Europie to prawdziwa potęga i normalny kibic powinien być wdzięczny temu facetowi za ten stan rzeczy. Jeśli nie jest to po prostu zawiść i zazdrość przez niego przemawia. Nic więcej.


Scyzor

2010-01-27 23:32:39

ANTY wISŁA PŁOCK ... "kibice" wisły muszą jakoś odreagować swoją frustrację. Jako cel obrali trenera Wentę - często można wyczytać w internecie, że w Płocku jest to "wróg numer 1" - czy tylko dlatego, że kiedyś grał w niemieckiej kadrze? Nie sądzę. To, że go obrażają na każdym kroku to już standard.


kibic

2010-01-27 23:26:32

Owszem Wenta ma polski paszport. 2 czy 3 lata temu prezydent ponownie nadał mu polskie obywatelstwo... Jak nie wiecie na pewno to nie komentujcie. Jeśli chcecie coś napisać, 3 razy się zastanówcie czy wiecie o czym piszecie.


CK

2010-01-27 23:14:50

Kuji, nic nie poradzę na to, że jesteś ignorantem. Wenta ma polskie obywatelstwo. Zmienił kiedyś (lata 90- te) na niemieckie, żeby wystąpić na Igrzyskach Olimpijskich w ich reprezentacji, to prawda. Ale czy Wy wszyscy ograniczeni ludzie uważacie, że to jest raz na zawsze, że tego nie da się odwrócić ? Kiedy to do Was wreszcie dotrze, że macie mocno nieaktualne informacje na temat obywatelstwa Pana Bogdana Wenty ? Po co Wam internet, skoro nawet nie umiecie z niego korzystać w celu odnalezienia aktualnych informacji ?? Jesteście spóźnieni o jakieś kilka lat. Jest takie powiedzenie: małpa, choćby jej dać komputer, to i tak pozostanie małpą. Byliście kiedykolwiek na stronie internetowej Prezydenta RP ??? Jeśli nie, to zamknijcie japy w tym temacie. Wenta ma polskie obywatelstwo i Wasze szczekanie tego nie zmieni, bo to nie zależy od Was ani od tego, ile razy jeszcze potwórzycie tę bzdurę (że BW nie ma polskiego obywatelstwa).


"SPARTA WROCŁAW

2010-01-27 22:59:01

To jest jego prywatna sprawa.Oczywiście,że również posiada polskie obywatelstwo."Wielki" Jerzy Klempel posiadał tytuł honorowego mieszkańca niemieckiej miejscowości w której grał.Tekst niestosowny.Dziękujemy Wencie za sukcesy.


kuji

2010-01-27 22:42:19

o matko autor dołącza do osób, które nie wie, co to szowinizm. wogle co autor chce przedstawić? to, że nie podoba mu się, że niektórzy uważają, że polakiem się jest jak się ma polskie obywatelstwo. do tego to się sprowadza, nie wiem, czemu jest to zamieszczone w dziale sport, jak to nic do sportu nie ma,


do CK

2010-01-27 22:34:59

Wenta nie ma polskiego obywatelstwa! Kiedy to do Ciebie dotrze??? Zamienił polskie na niemieckie i tyle w temacia. Dla mnie nie ważne jakie ma obywatelsto, ważne co robi dla rozwoju polskiego sportu. Bodzio cała Polska jest razem z Tobą.


CK

2010-01-27 22:07:16

Jeszcze raz powtarzam, że Bogdan Wenta posiada polskie obywatelstwo. Kiedy wreszcie to do Was dotrze ?


Jacek

2010-01-27 22:02:55

CK!! Wenta ma tylko i wyłącznie obywatelstwo niemieckie!! Może bolesne ale prawda!!!!!!!!!!


młody

2010-01-27 21:52:07

Leo dał Nam udział w ME, Raul L. dał nam srebrny medal MŚ, Daniel C. dał nam złoto ME, a Bogdan W. dał Nam srebro i brąz MŚ, a to czy ma obywatelstwo niemieckie, rosyjskie, afgańskie czy polskie nie powinno mieć znaczenia, wykonuje swoją robotę dla Polski najlepiej jak potrafi, zostawia serce i zdrowie na parkiecie razem z zawodnikami. pozatym ON JEST POLAKIEM, MA TYLKO NIEMIECKIE OBYWATELSTWO w speedwayu Rune H. jest norwegiem, ma PL obywatelstwo i jeździ dla Naszych barw. Zdrada? niegdyś Emannuel O. tez strzelał dla Nas. Zdrada? A taki Obraniak. Tez zdrada? BEZSENSOWNY MATERIAŁ DO ANALIZOWANIA I ŻAL MI TYCH CO SZUKAJĄ W TYM PRZYPADKU "CIEMNEJ STRONY"


wojtek

2010-01-27 21:25:00

poza tym dla mnie Wenta może mieć obywatelstwo jakie tylko zechce, tak samo jak każdy znas. jeżeli zechce jurtro zostacv obywatelem np. Hondurasu, to jest jego suwerenny wybór. dla mnie liczy sie to co robi jako trener polskiej reprezentacji, jakie wyniki osiaga itd. itp. jego indywidualne wybory sa tylko jego sprawa i mnie nie interesują. tak na marginesie to kiedys skinowałem ale przejrzałem na oczy. hehehehehe


wojtek

2010-01-27 21:20:20

axa spokojnie nie złośc się. autor cos tam poruszył nieistotnego i mu nie wyszło. wystarczy poczytać komentarze zainteresowanych artykułem. widać trafił na srodowisko taktowne, rozumne, tolerancyjne i do tego nie oabwiajace sie publicznie przedstawic swojego zdania. pozdrawiam i oby jutro do zwycięstwa!


ap

2010-01-27 21:18:13

Do heinz: zgadzam się z większością Twoich twierdzeń. Niestety w Polsce dziennikarzem można zostać bez znajomości polskiego. Nie rozumiem tylko dlaczego na początku swojej wypowiedzi napisałeś, że Wenta ma 49 lat. Przecież autor artykułu nie napisał niczego, co by temu przeczyło. Jeśli zaś chodzi o przyjęcie niemieckiego obywatelstwa przez Wentę, to powiem tyle, że kiedy on był zawodnikiem, to nikt z obecnie na niego plujących nie wiedział, że w Polsce w ogóle jest uprawiana taka dyscyplina sportu jak piłka ręczna. Poprostu nikt się tym nie interesował, bo poziom był żaden. Dlatego nie powinno nikogo dziwić, że ambitny i zdolny sportowiec robi wszystko, żeby wziąć udział w zawodach, które dla każdego sportowca są najwyższą ideą. Nie ma co porównywać Wenty z Michalczewskim, który uprawiał sport indywidualny i od poziomu kolegów z drużyny nie zależy wynik.


axa

2010-01-27 20:41:44

"...Ludzka podłość albo raczej niewdzięczność nie znają żadnych granic...." A ludzka głupota, drogi panie Arturze? Bo tylko głupotą z pana strony można wytłumaczyć napisanie tego artykułu teraz, podczas mistrzostw. naprawdę nie da się nic sensowniejszego przelać na papier? jeśli nie, to z całego serca panu współczuję.


wojtek

2010-01-27 20:04:37

no, a ja wyrzekam sie ciebie dla dobra naszej ojczyzny, skoro takie bzdury wypisujesz. widac masz niezła wiedzę, to podaj skąd lub od kogo? zweryfikujemy?


CK

2010-01-27 19:58:34

Wielcy znawcy, a nie wiedzą, że Wenta ma obywatelstwo polskie.


święty

2010-01-27 19:49:24

on NIE ma polskiego paszportu WYRZEKŁ się go


do kibol bydzia

2010-01-27 19:30:33

Niestety, ale Wenta ma tylko obywatelstwo niemieckie. I nie piszcie, że to nic takiego, bo idąc tym tropem myślenia każdy mógłby zmieniać obywatelstwo bo mu się to opłaci. Wenta popełnił, moim zdaniem wielki błąd, ale tym co teraz osiąga z naszą reprezentacją, w moim mniemaniu, zmył ten, nie boję się użyć tego słowa, haniebny czyn. Inna sprawa jest taka, że jeżeli autorowi przeszkadza to, że Polacy są skłonni do oceniania, to po co napisał ten artykuł?? Nie zdawał sobie sprawy, że tylko da pretekst do kolejnych, niepotrzebnych już dyskusji na ten temat???


kibol bydzia

2010-01-27 19:07:42

Ty "swiety", zakapowales co tam napisane? cos mi sie wydaje , ze nie wiesz gdzie dzwonia.Wenta nie pozbyl sie obywatelstwa polskiego, tylko przyjal obywatelstwo niemieckie, wiec dlatego posiada dwa obywatelstwa. Wedlug prawa w Polsce ma obowiazek okazywania sie dowodem Polskim, a w niemczech Niemieckim. Takie jest prawo, na co zezwala konstytucja Polska jak i Niemiecka.


wojtek

2010-01-27 19:04:24

poza tym to tym naszym "świetym obytatelom" zawsze coś w kimś, kto odniósł sukces przeszkadzało To u Wenty to, u Małysza tamto, u Benhakera sramto, u Ojca Świętego też coś,a także u Doroty Świeniewicz. nawet do Justyny Kowalczyk ostatnio sie przyczepili. widać cudzy sukces w oczy ostro kłuje. nie wiem czy to tylko wynika ich własnej miernoty czy po prostu tylko z zazdrości? Bogdan pozdrowienia z Gdańska!


oksza

2010-01-27 19:00:49

Jeśli Nigeryjczyk przyjmie polskie obywatelstwo, nikt nie twierdzi, że zdradził Nigerię. No, może "moherowi polacy".


wojtek

2010-01-27 18:58:49

dla mnie to tylko i wyłacznie prywatna sprawa Bogdana Wenty, podobnie jak Daraka Michalczewskiego i wielu dziesiatek tysiecy innych Polaków. poza tym jak wielu zawodników obecnie zmiena barwy narodowe lub niedawno zmieniło (Olisadebe, Roger, Wilczyński,Sterbik, Szilagyi.......) wymieniac tak mozna godzinami. ich prywatna sprawa i tyle. kto jest tolerancyjny i ma otwarta głowę to to zrozumie. kto chce dalej zyc w ciemnogrodzie, ten pewnie nie. poza tym czy ci którzy nie toleruja u Wenty tego że zmienił obywatelstwo sa do końca uczciwymi, prawymi Polakami? niech najpierw siebie osadzą, a potem krytykują innych. świety rozumiem, że jestes uczciwym do końca Polakiem? w rozumieniu np. ustawy karno-skarbowej, kodeksu cywilnego i np. drogowego? czyli, że nigdy np. nie orżnąłeś państwa na podatku, sprzedajac samochód nie cofnąłes licznika itd? z całym szacunkiem dla ciebie,nie czepiam się, tak tylko sie pytam i nie oczekuje odpowiedzi. rozumiesz? krytykujesz, to sam bądź jak żona Cezara. pozdrawiam


pd90

2010-01-27 18:58:22

A ja chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz. Pan Wenta-obywatel Niemiec(wielki błąd,nie będę tego usprawiedliwiał ale myślę, że to co zrobił dla polskiej piłki ręcznej jest wystarczającą "pokutą")umie mówić po polsku. Pan Smuda-obywatel Polski nie umie:) Podobnie z zawodnikami. Piłkarze ręczni-żadne tam wielkie gwiazdy, waleczni, ambitni, z sercem do gry i szacunkiem dla kibiców-PRAWDZIWI SPORTOWCY. Piłkarze nożni-wielcy gwiazdorzy o ambicjach sięgających Mount Everest, tylko że nigdy nie bedą w stanie ich spełnić przez swoje lenistwo, pyche i głupotę. Przy pierwszym lepszym kontakcie z przeciwnikiem kładą sie na murawie i ryczą a serce mają jedynie do sprawdzania swoich kont. Szacunek do kibiców?? Owszem jak uda się coś wygrać. Jednym słowem-SKÓROKOPY. Mam rację??


figo

2010-01-27 18:57:31

Nawet za złoto olimpijskie nie powinie tego zrobić.Ale dzisiaj spłaca słój dług wobec ojczyzny.


fijal

2010-01-27 18:46:54

a dariusz michalczewski to co? też boksował dla niemiec później dla polski i wcale mi to nie przeszkadza. obraniaka też nikt nie obraża mimo że jest francuzem i teraz to też polak. dajmy spokój hipokryzji. Nie sądźmy bo sami nie chcielibyśmy być sądzeni.


Emilia

2010-01-27 18:37:45

Witam! Cóż za głupi artykuł... Odnoszę wrażenie, że napisany po to aby jątrzyć i do tedo miodu dodać łyżkę dziegciu, ale pytam się po co? Zdobył doświadczenie za granicą, a teraz oddaje je Polsce...Lepiej by było aby trenował inną reprezentację? I to wszystko na ten temat (ręce opadają). Trener siatkarzy jest argentyńczykiem, obywatelstwo ma włoskie a jest trenerem drużyny narodowej (POLSKICH SIATKARZY) i co...? Czasem chyba należy się zastanowić co się pisze... :(


święty

2010-01-27 18:20:12

pewnie, ze w innych krajach europejskich to nic, ze ktos sie WYRZEKA obywatelstwa danego kraju, bo to "europa" czyli miejsce gdzie tolerowani są pedofile, pederaści i pozostali zboczeńcy Wenta jako trener - prawdziwy specjalista jako człowiek, ktory pozbywa sie polskiego obywatelstwa - smiech, przy czym mowie: nie neguje jego wielkich umiejętności i osiągnięć


AJA

2010-01-27 18:10:21

Nawet nie chce mi się komentować wypowiedzi tych "prawdziwych polaków". No,ale jeżeli tolerujemy ojca Dyrektora, to cóż dziwnego !


prawdziwy kibic

2010-01-27 18:00:11

ty jesteś ZERO, chyba zazdrościsz temu człowiekowi tego że JEST WIELKI!


Tom

2010-01-27 17:34:51

To prywatna sprawa Wenty. Skoro sam zainteresowany mówi, że jest i czuje się Polakiem to dla mnie wystarczające. Go Bodzio Go!


JURAS FALUBAZ

2010-01-27 17:23:02

Uwazam Wente za wielkiego czlowieka i trenera. Coz z tego ze posiada 2 obywatelstwa jestem przekonany ze sercem jest zawsze polakiem,jego zachowanie czasami nawet wybuchowe sama zasiebie mowi jakim jesz Goscioem Jest poprostu WIELKI


Mirek

2010-01-27 17:19:55

Wielki Trener i Wielki Człowiek! Maluczcy nikczemnicy i zazdrośnicy.


K.Wojciechowicz

2010-01-27 17:12:32

Dodam chetnie, do tego trafnie jetego komentarza uwage, ze w Polsce trudno by znalezc Polaka/Polaka bo kazdy z nas ma jakies obce korzenie po ojcu lub matce a to ruskie, niemiecko-austriacko-pruskie, czeskie, ukrainskie etc. To nie jest nawet podlosc ani niewdziecznosc, to jet nasza narodowa GLUPOTA, ktora nigdy nie umrze puki my zyjemy!?


kpr

2010-01-27 17:06:25

Człowieku nie masz o czym pisać? Odgrzewasz stare kotlety sprzed co najmniej kilku lat. Daj sobie spokój.


Kibic

2010-01-27 16:59:21

Trener super, człowiek ZERO.


Nicolas23

2010-01-27 16:58:19

Bogdan wielki szacun za to co robisz dla polskiej piłki ręcznej i nas,kibiców.Jesteś świetnym trenerem! Do boju o złoto! ;)


Gacek

2010-01-27 16:56:59

A ja mam 4 obywatelstwa i jestem zadowolony . W kazdym kraju czuje sie dobrze


Robert

2010-01-27 16:52:08

WENTA THE BEST! Nie na darmo został trenerem roku!!!


heinz

2010-01-27 16:38:25

Wenta ma 49 lat. Felieton słabiutki Panie Arturze. Nie każdy kibic musi byc dobrym felietonistą. Kilka akapitów banałów, to nie felieton. Jeszcze nie tak dawno temu,młody adept dzienikarstwa zanim cokolwiek dłuzszego wydrukował, miesiącami pisał notki z meczów A-klasy z piłki zwanej kopaną. Dzisiaj znośne złożenie kilku zdań uprawnia do dzielenia się tworami własnego umysłu z czytelnikami. To nie jest atak rodem z onetu, czy WP. Moim zdaniem jest słabo, argumentacja razi nieporadnością, interpunkcja poniżej akceptowalnego minimum. Trzeba chyba popracować. Pozdrawiam


Bydzia

2010-01-27 16:28:32

Bogdan jesteś WIELKI,dziękujemy !!!


normalny POLAK

2010-01-27 16:26:09

Czasami niestety wstyd że jest sięPolakiem.Brawo Wenta 99/9% prawdziwych rodaków jest z Tobą.Ściskam kciuki za finał i dziękuję.


gryf

2010-01-27 16:24:40

dajcie chłopu spokój, w czerwonej Polsce nie można było zrobić prawdziwej kariery to pojechał na zachód podobnie jak michalczewski i wielu innych a teraz jest NASZ trener i bedzie złoto, koleś jest spoko a frajerzy którzy pisza ze to szwab sami są fajerami!!!!!


Euesebio

2010-01-27 16:22:51

Polskie myślenie :/. Brawo Bodzio za wyniki!


Viejra

2010-01-27 16:15:14

Typowa polska zawiść. Zal mi was!

Kazimierz Kotliński był jedną z jaśniejszych postaci Vive Targów Kielce podczas środowego spotkania kielczan z Wisłą Płock. Po meczu bramkarz kieleckiej drużyny przyznał, że chciałby, aby jego drużyna miała więcej takich trudnych pojedynków [...] czytaj »
Spór dot. granicy na Odrze i Nysie Łużyckiej, kwestia wypędzonych i Eriki Steinbach, i tak dalej, i tak dalej. Teraz do tych wszystkich brudnych spraw wrzucono jeszcze Bogdana Wentę. I co ciekawe, uczynili to nie Niemcy, ale właśnie Polacy [...] czytaj »
Mateusz Kołodziej
Droga Vive do elity
Za nami faza grupowa Ligi Mistrzów piłkarzy ręcznych. Mistrzowie Polski, szczypiorniści Vive Targów Kielce osiągnęli w niej historyczny sukces, awansując z 3. miejsca w grupie do TOP 16 [...] czytaj »
Determinacja nie wystarczyła
Wojciech Jabłoński