Raport SportoweFakty.pl: Legia Warszawa magnesem na kibiców

Zdjęcie okładkowe artykułu: Stadion Wisły ponownie wypełnił się do ostatniego miejsca
Stadion Wisły ponownie wypełnił się do ostatniego miejsca
zdjęcie autora artykułu

Gdy Legia Warszawa rusza na wyjazd, księgowi klubów T-Mobile Ekstraklasy i nie tylko zacierają ręce. W Polsce wizyty Wojskowych są gwarantem znacznego wzrostu frekwencji.

W tym artykule dowiesz się o:

Mistrzowie Polski zagrali w tym sezonie na wyjazdach pięciokrotnie i w czterech przypadkach stadion, na którym gościli, wypełniał się po brzegi. Legia przyciągnęła komplet publiczności w Białymstoku, Bielsku-Białej, Krakowie po północnej stronie Błoń oraz w Legnicy, gdzie w środę ekipa Henninga Berga rywalizowała w Pucharze Polski z miejscową Miedzią. Jedynie na Cracovii obecność Legii nie niosła ze sobą kompletu, ale i tak mecz z Wojskowymi był tym, na który kibice Pasów stawili się najliczniej. [ad=rectangle] Co ciekawe, Podbeskidzie bilety na mecz z Legią wyprzedało na dwa tygodnie przed spotkaniem, ale biorąc pod uwagę, że stadion pod Klimczokiem jest w budowie i ma ograniczoną do 3500 pojemność, nie jest to szczególnym osiągnięciem. Wiśle za to udało się sprzedać 30 tys. biletów już na tydzień przed klasykiem z Wojskowymi i to jest wyczyn godny podkreślenia.   Frekwencja na meczach z udziałem Legii Warszawa 2014/2015:

Klub Frekwencja bez Legii Frekwencja z Legią
Cracovia63208308
Jagiellonia Białystok**65877435 - komplet
Podbeskidzie Bielsko-Biała**32253500 - komplet
Wisła Kraków822731 289 - komplet
Miedź Legnica19755500 - komplet

Mistrz Polski wzbudza spore zainteresowanie nie tylko w tym sezonie. Podobny skok frekwencji legioniści gwarantowali też w ubiegłych rozgrywkach. Na 11 z 15 stadionów przyjazd Legii spowodował znaczący wzrost frekwencji, a na ośmiu obiektach mecze z Legią cieszyły się rekordowym zainteresowaniem. Tak było na Lechu, Wiśle, Zawiszy, Pogoni, Koronie, Widzewie, Jagiellonii i Podbeskidziu.

Na Cracovii mecz z Legią przegrał tylko z derbami, a Chorzowie więcej fanów, ale tylko o 300, przyciągnął kończący sezon mecz z Pogonią, po którym Niebiescy zdobyli brązowy medal mistrzostw Polski. Z drugiej strony w Gliwicach spotkanie z mistrzem Polski dało ledwie szósty wynik frekwencyjny. Z kolei pierwszy mecz Legii z Lechią, który rozgrywany był w listopadzie przy pierwszym ataku zimy, przyciągnął na stadion tylko 8000 widzów. To oznacza, że PGE Arena była wypełniona tylko w 20 proc. - pod tym względem to najgorszy wynik w meczu z udziałem Legii w minionym sezonie.

Mecz Wisła - Legia to frekwencyjny rekord bieżącego sezonu. Spotkanie przy Reymonta 22 obejrzało 31 289 osób
Mecz Wisła - Legia to frekwencyjny rekord bieżącego sezonu. Spotkanie przy Reymonta 22 obejrzało 31 289 osób

Odmiennym przypadkiem jest Górnik Zabrze. Od kilkunastu miesięcy pojemność stadionu przy Roosevelta wynosi tylko 3000 i na aż 17 - w tym z Legią - z 18 spotkań ubiegłego sezonu zajęte były wszystkie miejsca. Kompletu nie było tylko na meczu z Podbeskidziem (2893).

Frekwencja na meczach z udziałem Legii Warszawa 2013/2014:

Klub Frekwencja bez Legii Frekwencja z Legią Rekord
Lech18 52638 45838 458 vs Legia
Wisła14 300*32 45832 458 vs Legia
Śląsk10 24414 83318 761 vs Lech
Lechia12 79013 31224 276 vs Górnik
Cracovia808513 21214 125 vs Wisła
Zawisza5809*12 78912 789 vs Legia
Pogoń702211 76612 284 vs Legia
Korona649410 09810 098 vs Legia
Zagłębie5815915410 872 vs Lech
Ruch590485008800 vs Pogoń
Widzew514280008000 vs Legia
Jagiellonia**466769276927 vs Legia
Piast511856009053 vs Górnik
Podbeskidzie**317636513651 vs Legia, vs Lech
Górnik**299830003000 x 17

* - średnia frekwencja przed ogłoszeniem bojkotu ** - stadion w budowie z ograniczoną widownią

Źródło artykułu:
Legia Warszawa to największa polska marka piłkarska?
Tak
Nie - Lech jest większą
Nie - Wisła jest większą
Nie - żaden polski klub nie zasługuje na takie miano
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (38)
avatar
Ufo10
25.09.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nie sportowo ale kibicowsko  
avatar
blue heart
25.09.2014
Zgłoś do moderacji
2
3
Odpowiedz
polska marka piłkarska to słowny paradoks tak jak trzeźwy pijak, uczciwy polityk, cnotliwa dziwka...  
avatar
Radek Sokół
25.09.2014
Zgłoś do moderacji
2
4
Odpowiedz
dlatego powinna dostawać najwięcej kasy z praw TV