Nowe loga Ekstraklasy

Ekstraklasa SA, spółka prowadząca rozgrywki Ligi Zawodowej Piłki Nożnej, zmienia stosowane do tej pory logotypy oraz ich kolorystykę. Nowa identyfikacja wizualna powstała na bazie analizy ponad 160 logotypów rozgrywek, związków krajowych oraz klubów piłkarskich.

Łukasz Czechowski
Łukasz Czechowski
Nowoczesna i charakterystyczna identyfikacja wizualna jest kolejnym etapem zmian związanych z działalnością Ekstraklasy w ostatnim czasie. - Ekstraklasa SA konsekwentnie czerpie inspiracje z najlepszych lig zawodowych w Europie. Zmiany infrastrukturalne oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu na stadionach powodują, że dynamicznie wzrasta frekwencja na meczach ligowych - do blisko 2 milionów widzów w zeszłym sezonie - mówi Andrzej Rusko, Prezes Zarządu Ekstraklasy SA. - Nowy sezon rozgrywek Ekstraklasy to szansa dotarcia do kilkunastu milionów gospodarstw domowych w ponad 20 krajach, mecze od piątku do poniedziałku, a to wszystko w nowej odsłonie wizualnej - dodaje. Zmiana logotypu Ekstraklasy SA oraz jej rozgrywek nie przekreśla dotychczasowej identyfikacji wizualnej spółki. Głównym zadaniem postawionym przed jej autorami było unowocześnienie oraz zwiększenie przestrzenności rodziny znaków Ekstraklasy. Kluczowym elementem nowej identyfikacji spółki jest piłka, która w różnych odmianach kolorystycznych jest podstawą dla logotypów Ekstraklasy SA, rozgrywek Ekstraklasy, Młodej Ekstraklasy, Superpucharu oraz Fundacji Ekstraklasy. Prace nad nową identyfikacją wizualną Ekstraklasy SA trwały od ponad roku. Prowadziły je agencja reklamowa Zero, 2 i agencja marketingu sportowego KIWI SPORT. - Ta identyfikacja otwiera o wiele szersze możliwości prezentacji spółki oraz prowadzonych przez nią rozgrywek - tłumaczy Olaf Jarzemski z KIWI SPORT. - Nowe logotypy mogą być z łatwością wykorzystywane na wielu różnorodnych nośnikach, takich jak bandy reklamowe, koszulki, ścianki sponsorskie, a także na stronach WWW oraz w trakcie transmisji telewizyjnych. Identyfikacja Ekstraklasy w nowym wydaniu pozwala również na swobodne rozbudowywanie portfela znaków - wszystko dzięki powtarzającym się motywom: piłki oraz jednolitej belki z nazwą w każdym z logotypów - wyjaśnia. W nowym logotypie rozgrywek Ekstraklasy pojawia się także jasno zdefiniowana przestrzeń dla Sponsora Tytularnego. Ewentualne uzupełnienie znaku graficznego Ekstraklasy o logotyp Sponsora nie spowoduje jednak ingerencji w podstawową wersję logotypu rozgrywek i główne założenia identyfikacji wizualnej. Poszczególne logotypu z rodziny Ekstraklasy SA wyróżniają się starannie dobraną kolorystyką: • logotyp Ekstraklasy, dzięki zastosowaniu koloru zielonego, nawiązuje bezpośrednio do dotychczasowej kolorystyki rozgrywek Ligi Zawodowej; • logotyp Młodej Ekstraklasy, dzięki zastosowaniu koloru żółtego, kojarzy się naturalnie z energią, witalnością i radością; • logotyp Superpucharu, dzięki zastosowaniu kolorów białego i czerwonego, kojarzy się naturalnie z barwami narodowymi, odpowiadającymi randze meczu pomiędzy Mistrzem Polski a zdobywcą Pucharu Polski; • logotyp Fundacji Ekstraklasy czerpie z całościowej kolorystyki rodziny znaków, bowiem sfera działań Fundacji pokrywa się ze wszystkimi aspektami działalności Ekstraklasy SA.
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×