Michael Schumacher drugi na liście Google
Nazwisko Schumacher znalazło się na liście najczęściej poszukiwanych sportowców w roku 2014 w wyszukiwarce Google. Nie przekłada się to jednak na sponsoring - dwie firmy zerwały aktualne umowy.
Andrzej Prochota
Analiza Google dotyczyła ponad dwóch bilionów wyszukiwań w całym roku 2014. Wypadek Michaela Schumachera sprawił, że Niemiec przez użytkowników był dziewięć razy częściej wyszukiwany niż w poprzednim roku. Na pierwszym miejscu wśród sportowców znalazł się piłkarz Realu Madryt - James Rodriguez.
Pomimo dużego zainteresowania w internecie, od Michaela Schumachera odwracają się sponsorzy. Najpierw zrezygnował producent wody mineralnej firma Rosbacher, a następnie dołączyły do niego Navyboot i Jet Set, którzy także zerwali kontrakty reklamowe z byłym mistrzem świata.
Szacuje się, że umowy z Navyboot i Jet Set warte były 5 milionów dolarów rocznie.