Honda: Poprawić wynik z Kanady

Brazylijczyk jako jedyny z japońskiej ekipy zajął punktowaną lokatę podczas emocjonującego wyścigu w Montrealu. Grand Prix Francji ma przynieść lepszy wynik całego teamu. Kierowcy podkreślają, że na torze Magny-Cours zawsze uzyskiwali świetne czasy.

Mateusz Nikołajczuk
Mateusz Nikołajczuk

Jenson Button zdradza sekret dobrych rezultatów na tym obiekcie. - Grand Prix Francji odbywa się na bardzo specyficznym obiekcie, który zdecydowanie mi odpowiada. Jest to bardzo gładki tor, w skład którego wchodzi wiele szybkich szykan, jednak oprócz radości z jazdy wielkim wyzwaniem jest perfekcyjne pokonanie okrążenia. Kluczem do uzyskania dobrego rezultatu jest właściwe pokonanie poszczególnych sektorów toru, szczególnie pierwszego i drugiego łuku – zaznaczył kierowca Hondy.

Brytyjczyk po trzech zupełnie nieudanych startach, w których nie zdobył nawet punktu, liczy na przerwanie złej passy we Francji. – Obecnie skupiam się już na samym wyścigu, szczególnie po zupełnie rozczarowującym weekendzie w Kanadzie. Osiągałem już na tym torze niezłe rezultaty w przeszłości i ten wyścig może być bardzo interesujący. Spodziewam się dużo lepszego wyniku w porównaniu z występem w Montrealu – zakończył 28-letni kierowca.

Tor Magny Cours, jak zgodnie podkreślają wszyscy fachowcy, stanowi wybuchową mieszankę szybkich szykan i wolnych zakrętów. Rubens Barichello twierdzi jednak, że on i jego bolid sprostają temu wyzwaniu. – Jesteśmy optymistami przed występem we Francji. Tor znany jest z tego, że posiada zarówno bardzo szybkie, jak i niezmiernie wolne zakręty. Przykładowo na trzecim, bardzo długim łuku możliwe jest rozwinięcie prędkości grubo powyżej 200 km/h. Natomiast szykany na szóstym, oraz jedenastym łuku są dużo szybsze, w porównaniu z pozostałymi zakrętami, które należy pokonywać na pierwszym, lub drugim biegu – wyjaśnił.

Brazylijczyk zwraca również uwagę na szczególnie istotne momenty toru, które mogą się okazać kluczowe dla rywalizacji. - Magny Cours to obiekt o bardzo równej nawierzchni, który w większości odpowiada kierowcom. Wysoka prędkość zmian kierunków pomiędzy czwartym i piątym łukiem, oraz zakręty pomiędzy siódmym a ósmym sprawiają, że wyścig jest zarówno trudny, jak i niezmiernie ekscytujący – podkreślił.

- Niektóre z zakrętów prowadzą bezpośrednio do kolejnych, co w sposób szczególny wymaga wysokich umiejętności kierowcy. Bardzo ważną kwestię stanowi również posiadanie stabilnego bolidu, który umożliwi równoczesne hamowanie i pokonywanie łuków. Nie jest to z pewnością tor stwarzający wiele okazji do wyprzedzenia, jednak istnieje kilka możliwości aby tego dokonać – zakończył brazylijski kierowca.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×