Twarde Pierniki pokazały swój portfel
Działacze Twardych Pierników zdecydowali się na nietypowy krok udostępniając swoje sprawozdanie finansowe. Do publicznej wiadomości podany został pełen budżet spółki wraz z opinią biegłego rewidenta.
Budżet całej spółki w poprzednim sezonie wyniósł dokładnie 4 673 943, 67 zł. Zdecydowaną większość tej kwoty, bo prawie 3,5 mln zł, pochłonęły wydatki bezpośrednio związane z drużyną Polskiego Cukru Toruń. Niespełna 400 tys. zł kosztowała klub organizacja spotkań we własnej hali, nieco więcej wydano na koszty administracyjne. Prawie 100 tys. zł pochłonęły wydatki związane z marketingiem. Natomiast ćwierć miliona złotych przeznaczono na młodzież.
W nadchodzącym sezonie wzrosnąć mają głównie te dwie ostatnie grupy wydatków. Klub zamierza jeszcze aktywniej promować swoją markę wśród mieszkańców Torunia oraz całego regionu. Ponadto budżety drużyn młodzieżowych mają stanowić 10% wydatków na pierwszy zespół. Łącznie spółka Twarde Pierniki S.A. ma mieć o kilkanaście procent większy budżet.- Cały czas się obawiam, jak to zostanie odebrane. To są duże pieniądze dla przeciętnego Kowalskiego, czy średniej firmy. Z drugiej strony jest to sport, który daje spore możliwości promocji produktu. Hala w Toruniu otwiera przed nami spore możliwości w tym aspekcie - powiedział sternik klubu z Torunia.
W nowym sezonie rozgrywek zmieni się także polityka biletowa klubu. Od teraz hala sportowo-widowiskowa w Toruniu została podzielona na sektory. Ogółem ceny biletów podrożały, szczególnie te położone w strefie najbliżej parkietu. Więcej kibice będą musieli także zapłacić za karnety. Jednak klub przygotował specjalne promocje dla firm, czy nawet grup znajomych decydujących się na kupno przynajmniej czterech karnetów.