Akademia Pokera, część 3: Ranking układów pokerowych
autor: Redakcja, 2009-01-14, 21:29, źródło: Inf. własna
skomentuj   komentarze (15)   drukuj artykuł        
W pierwszej części naszej Akademii Pokera pisaliśmy o różnicach między Texas Hold’em, a pokerem dobieranym (znanym z domowych rozgrywek), w drugiej zaś przedstawiliśmy przebieg rozgrywki w Texas Hold’em. Przed prezentacją kolejnych zagadnień warto przypomnieć (a nowych pokerzystów zaznajomić) z rankingiem układów pokerowych.
Poker królewski (Royal Flush): Najsilniejszy układ kart w pokerze, czyli kolor oraz strit od asa do dziesiątki, w jednym. Składa się z asa, króla, damy, waleta i dziesiątki, w tym samym kolorze. Jeżeli dwóch graczy ma pokera królewskiego, pula zostaje podzielona między nich.

Poker (Straight Flush): Pięć kolejnych kart w jednym kolorze. Na przykład: dziewiątka, ósemka, siódemka, szóstka i piątka, wszystkie w tym samym kolorze. Jeżeli dwóch graczy ma pokera, to gracz którego poker zaczyna się od wyższej karty wygrywa. Jeżeli obaj gracze mają pokera zaczynającego się od tej samej karty, pula zostaje podzielona między nich.

Kareta (Four of a Kind): Układ, w którym znajdują się cztery karty o jednakowej wartości. Na przykład: cztery asy lub cztery walety. Jeżeli dwaj gracze maja karetę, wygrywa gracz którego kareta jest wyższa. W przypadku, gdy obaj gracze mają taką samą karetę, pule wygrywa gracz z wyższą piątą kartą („kicker”).

Ful (Full House): Trzy karty o jednakowej wartości i dwie karty o innej jednakowej wartości. Na przykład: Trzy króle i dwie dziesiątki lub trzy czwórki i dwa asy. Kiedy dwóch graczy ma fula, gracz z wyższą trójka jednakowych kart wygrywa pulę. W powyższym przypadku, ręka z trzema królami wygrywa pulę.


Kolor (Flush): Pięć kart w jednym kolorze: kier, pik, karo lub trefl. Jeżeli dwóch lub więcej graczy ma kolor, pulę wygrywa gracz z najwyższa kartą. Jeżeli dwóch graczy ma kolor z taką sama najwyższą kartą, porównywane zostają kolejne karty, do momentu aż jedna ręka zostanie uznana za wyższą niż inne.

Strit (Straight): Pięć kolejnych kart tworzy strita. Na przykład: sześć, pięć, cztery, trzy oraz dwa. Jeśli dwóch lub więcej graczy ma strita, pulę wygrywa gracz z najwyższą kartą. Jeżeli dwóch graczy ma strita z tą samą najwyższą kartą, to pula zostaje podzielona między nich. Kolory poszczególnych kart nie mają znaczenia przy określaniu zwycięskiej ręki. As może utworzyć strita jako najwyższa karta (as, król, dama, walet, dziesiątka), lub jako najniższa karta (pięć, cztery, trzy, dwa, as). As jest jedyną kartą działającą w ten sposób.

Trójka (Three of a kind): Trzy karty o jednakowej wartości. Na przykład: trójka waletów lub trójka ósemek. Kiedy dwóch graczy ma trójkę, gracz z wyższą trójka jednakowych kart wygrywa pulę. Jeżeli dwóch graczy ma taką sama trójkę, pule wygrywa gracz z wyższą czwartą kartą.

Dwie pary (Two pair): Układ zawierający dwie karty o jednakowej wartości oraz dwie kolejne karty o innej jednakowej wartości. Na przykład: dwie dziesiątki i dwie szóstki. Jeżeli dwóch graczy ma po dwie pary, pule wygrywa gracz z wyższą parą. Jeżeli dwóch graczy ma taką samą najwyższą parę, pulę wygrywa wyższa druga para, a następnie najwyższa piąta karta.

Para (One Pair): Dwie karty o jednakowej wartości i trzy karty nie do pary o innych wartościach. Na przykład: dwa asy lub dwa walety. Jeżeli dwóch lub więcej graczy ma parę, pulę wygrywa gracz z najwyższa parą. Jeżeli dwóch graczy ma tę sama parę, pule wygrywa najwyższa trzecia karta.

Najwyższa karta (High card): Dowolna ręka pokerowa nienależąca do żadnej z powyższych kategorii. W przypadku remisu, pulę wygrywa najwyższa karta lub, w razie potrzeby, do rozstrzygnięcia remisu można wykorzystać drugą, trzecią, czwartą albo piątą najwyższą kartę. Najwyższa wartość ma as, najniższą dwójka.

Przypominamy: W Texas Hold’em (którym zajmujemy się w naszej Akademii) każdy gracz otrzymuje dwie zakryte karty (tzw. "hole cards"), które należą tylko do niego. Pięć kart wspólnych odkrywanych jest na stole. Pięciokartowy układ pokerowy budowany jest więc łącznie z siedmiu dostępnych kart (statystycznie więc dużo łatwiej trafić kolor niż w pokerze Draw, czyli pięciokartowym). Szczegółowo o przebiegu gry w Texas Hold’em pisaliśmy TUTAJ.

Już wkrótce czwarty odcinek naszej Akademii Pokera. Zapraszamy do lektury!

Chcesz już teraz rozpocząć swoją przygodę z pokerem? Pobierz DARMOWE oprogramowanie (KLIKNIJ TUTAJ) i zacznij grać online. To Twój pierwszy raz?. Jeśli TAK – to koniecznie zapoznaj się z zasadami Sali Pokerowej, gdzie w szybki i przejrzysty sposób poznasz podstawy pokera online (szczególnie polecamy pięcioodcinkowy Przewodnik Video, w którym Mistrz Świata Daniel Negreanu krok po kroku uczy jak bezkolizyjnie poruszać się w serwisie pokerowym).
skomentuj   komentarze (15)   drukuj artykuł        
Twój komentarz:


Podpis:
Email:   
              (oba pola wymagane, email nie będzie publikowany)
wasze komentarze (15)

DO ZIMON

2009-07-24 19:31:17

Może się tak zdarzyć, np JJ na stole i J u 2 graczy na ręce.


Zimon

2009-06-18 11:03:17

"Jeżeli dwóch graczy ma taką sama trójkę, pule wygrywa gracz z wyższą czwartą kartą." Zważywszy na to że z reguły gra się jedna talią,to niemożliwe jest żeby 2 graczy miało taką samą trójkę także to chyba malutki błąd autorów poradnika.


Mariano_Italiano

2009-05-23 01:19:37

andy11pl - nie masz racji w tym co piszesz. Każdy dostaje tylko DWIE KARTY, wiec nie może być dwóch pokerów królewskich w różnych kolorach, skoro łącznie jest 7 kart, a dwa pokery królewskie w różnych kolorach wymagają 10 kart! Nie masz też racji co do karety: mogą mieć dwie osoby karetę, załóżmy że na stole pojawia się KKKK (cztery króle z łącznej liczby pięciu kart wspólnych, które na stole się pojawiają) zaś zawodnik X ma A i coś tam na ręce, a zawodnik Y waleta i coś niższego na ręce. Wtedy obydwaj gracze mają karetę, ale wygrywa zawodnik X bo ma jeszcze Asa.


andy11pl

2009-05-11 12:32:39

Poker krolewski rozumie jest w KAZDYM kolorze. wiec teoretycznie np ktos ma AKDJ w pikach a 10 pik lezy na stole a drugi ma np KDJ10 w kierach i "jego" A tez lezy na stole. Wiec oba krolewskie. Druga sprawa to ktos sie pomylil w regulach piszac przy karecie cytuje: "W przypadku, gdy obaj gracze mają taką samą karetę, pule wygrywa gracz z wyższą piątą kartą". Dwoch graczy NIE MOZE MIEC takiej samej karety!!! Kareta to komplet wiec nie moze byc w jakiejkolwiek czesci u przeciwnika. Jedynie "u mnie" i na stole.


sdds


Jasiu_Wędrowniczek

2009-01-15 13:50:26

sdds - można grać oczywiście za free!! Jak pobierzesz oprogramowanie i się w nim zarejestrujesz to wchodząc w Lobby (to nazwa na listę wyboru gier i stołów) masz grę za free w dwóch wariantach (a nawet 3): a w stolikach cashowych (czyli za pieniądze) w grze Texas Holdem masz w nawigacji po prawej wybór stolików za Wirtualne Pieniądze; ponadto wybierając Turnieje w menu masz Turnieje darmowe W obu miejscach: tj. stoliki cashowe jak i turnieje grasz za wirtualne pieniądze (czyli nie możesz w nich wygrać prawdziwej gotówki). Możesz także grać za darmo grając we freerollach, czyli turniejach w których nie musisz płacić wpisowego, ale możesz wygrać gotówkę fundowaną przez serwis pokerowy;


sdds

2009-01-15 13:12:57

Za to się płaci czy free?


elem

2009-01-15 12:31:25

no rzeczywiscie ;p nie pomyslalem o tym ze poker moze lezec na stole ;p sorry


pereplyotkin

2009-01-14 22:44:53

2 graczy MOŻE mieć pokera królewskiego, taki układ może leżeć na stole 2 graczy MOŻE mieć taką samą trójkę, np. na stole AAAKJ, na rękach 23 i 45 na stole AAKQT, na rękach A2 i A3


Qmor

2009-01-14 22:05:28

Dziś pytanie, dziś odpowiedź. Chciał się człowiek wymądrzyć, a wyszedł na głupka."Na stole leży".Teoria ciekawsza od rzeczywistości.


Ziomslaw

2009-01-14 22:04:42

fajne artykuly, sam zaczalem grac od niedawna i bez podstawowej wiedzy o TH ani rusz P.S. No panowie jak dobrze pojdzie to i 9 graczy moze miec krolewskiego ;)


Qmor

2009-01-14 21:59:06

"Jeżeli dwóch graczy ma taką sama trójkę, pule wygrywa gracz z wyższą czwartą kartą." To samo co pisał , no chyba, że gramy na dwie talie(?).


Marek Ostolski

2009-01-14 21:45:17

Elem - czy aby na pewno masz rację? Chyba NIE! Flop: A K Q, Turn: J, River: 10 - wszystko w karo; do końca w rozgrywce dwóch graczy; to co mają na ręce się nie liczy, czyli każdy z nich ma pokera królewskiego, CZYŻ NIE?;-)


koj

2009-01-14 21:41:46

jak nie może ? a co jeśli na stole leży AKQJT w tym samym kolorze ?:)


elem

2009-01-14 20:54:27

"Jeżeli dwóch graczy ma pokera królewskiego, pula zostaje podzielona między nich. " w texas holdem 2 graczy nie moze miec jednoczesnie pokera krolewskiego

Wybierz:
Bwin
Sportingbet
Tobet
Rafał Jackiewicz uważa, że gdyby nie grzechy przeszłości, do których się przyznaje, i zawadiacki charakter, nigdy nie doszedłby do walki o mistrzostwo świata. W sobotę (ok. godz. 22.40) będzie boksował w Lublanie o pas IBF ze Słoweńcem Dejanem Zaveckiem [...] czytaj »

Tak łatwe kreowanie wielkiego poważnego wydarzenia sportowego z niepoważnej prymitywnej nawalanki musi prowadzić do refleksji nad poziomem polskiego sportu i polskiego dziennikarstwa sportowego. [...] czytaj »
Polska Agencja Prasowa
Sport wyczynowy: Rządzi pieniądz
Zdaniem prezesa AZS Częstochowa Konrada Pakosza budżet 2-3 mln zł niedawno pozwalał walczyć o medale w ekstraklasie siatkarzy, teraz nie gwarantuje utrzymania w lidze. Finansowanie sportu było jednym z tematów Europejskiego Kongresu Gospodarczego [...] czytaj »
To ma być nowy mistrz świata?
Mateusz Klejborowski