Aktywne zawieszenie wróci do Formuły 1?

Zespoły F1 rozważają zniesienie zakazu stosowania aktywnego zawieszenia. O takiej zmianie poinformował branżowy serwis motoryzacyjny Autosport.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota

Grupa Strategiczna F1 zrezygnowała z ograniczenia budżetowego i w zamian szuka alternatywnych sposobów, aby utrzymać wydatki pod kontrolą. Jednym z pomysłów jest powrót do aktywnego zawieszenia, który po raz ostatni był stosowany w Formule 1 w sezonie 1993. Zespoły wierzą, że technologia elektroniczna jest bardziej opłacalna. Obecne systemy są za bardzo skomplikowane. Zmiana ta może wejść w życie na sezon 2017, w tym samym czasie co przejście na 18-calowe obręcze kół.

Serwis Autosport poinformował również, że istnieje wiele innych propozycji krótko-i długoterminowych, które oceniane są przez Grupę Strategiczną. Zrealizowane mają być w ciągu najbliższych kilku lat. Mają one na celu uproszczenie niektórych części bolidów ze względu na ich ogromne koszty.

Są to m.in układ paliwowy, struktury zderzeniowe, projekty przedniego skrzydła, połączone przednie i tylne zawieszenia oraz przewody hamulcowe. Nie wykluczono również zmian w weekendowych "godzinach policyjnych" oraz dalszej redukcji liczby pracowników obecnych na wyścigach.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×