Różne wybory strategiczne przed GP Chin

Lewis Hamilton zdobył swoje pierwsze pole position dla Mercedesa, uzyskując na miękkich oponach P Zero "żółtych" czas 1.34,484 - lepszy o ponad pół sekundy niż najlepszy rezultat sprzed roku.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota

Większość kierowców poza duetem Toro Rosso (rozpoczęli na pośrednim ogumieniu) skorzystała tylko z jednego zestawu miękkich opon P Zero "żółtych" do wykonania jednego przejazdu w Q1. Sesja odbywała się przy temperaturze powietrza 27 stopni, na nawierzchni nagrzanej do 41 stopni.

Ostatnia sesja Q3 była istotną wskazówką odnośnie podejścia do strategii na jutrzejszy wyścig. Taktyka będzie zróżnicowana: Sebastian Vettel z Red Bulla i Jenson Button z McLarena wybrali przejazd na pośredniej mieszance, ale czas okrążenia uzyskał tylko Button. Vettel oraz Nico Hulkenberg z Saubera, który także nie przejechał pomiarowego kółka, mogą dowolnie wybrać mieszankę na start wyścigu.

Paul Hembery (Dyrektor Pirelli Motorsport): Na podstawie dzisiejszych kwalifikacji wyraźnie widać, że strategia dotycząca opon odegra jutro kluczową rolę. Przy różnicy pomiędzy pośrednią i miękką mieszanką na poziomie 1,5 sekundy użycie tej drugiej w kwalifikacjach było naturalnym wyborem pod kątem uzyskania najlepszych czasów. Jednak miękka opona oferuje najlepsze osiągi w kwalifikacjach tylko na jednym okrążeniu - tak jak kwalifikacyjne ogumienie i dlatego kierowcy wyjeżdżali na pomiarowe okrążenia dopiero w końcowych minutach każdego segmentu. Chociaż degradacja się poprawi w miarę zużywania paliwa oraz odkładania większej ilości gumy na nawierzchni, to lepszą oponą na wyścig wydaje się pośrednia mieszanka. To otwiera przed zespołami wiele możliwości dotyczących strategii. Sądzimy, że większość kierowców pojedzie na trzy pit stopy, chociaż dwa też są możliwe - zwłaszcza w przypadku zawodników, którzy wystartują na pośrednim ogumieniu. Gdybyśmy przywieźli tu twardą mieszankę, prawdopodobnie możliwy byłby jeden pit stop. Chociaż degradacja miękkiej mieszanki jest dość wysoka, to jesteśmy pewni, że czeka nas kolejny pełen akcji wyścig - tak jak często miało to miejsce w Chinach.

STRATEGICZNE PODPOWIEDZI PIRELLI:
  • Strategia trzech pit stopów wydaje się najszybsza na jutrzejszy wyścig, liczący 56 okrążeń: start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią pomiędzy okrążeniem szóstym i dziewiątym, kolejna na pośrednią na 22-26 okrążeniu, kolejna na pośrednią na 39-43 okrążeniu.
  • Alternatywną strategią byłby start na pośredniej mieszance, zmiana na pośrednią na 15-18 okrążeniu, kolejna zmiana na pośrednią na 33-35 okrążeniu i założenie miękkiej w okolicach 46. okrążenia.
  • Strategia dwóch pit stopów jest możliwa dla zespołów, które są w stanie kontrolować degradację miękkiej mieszanki. Przy takiej taktyce zagrożeniem mogą być kierowcy jadący z tyłu na trzy pit stopy, chyba że różnica w czasach okrążeń między obiema mieszankami się zmniejszy.
OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10.:

Hamilton: 1.34,484 - miękkie nowe
Raikkonen: 1.34,671 - miękkie nowe
Alonso: 1.34,788 - miękkie nowe
Rosberg: 1.34,861 - miękkie nowe
Massa: 1.34,933 - miękkie nowe
Grosjean: 1.35,364 - miękkie nowe
Ricciardo: 1.35,998 - miękkie nowe
Button: 2.05,673 - pośrednie nowe
Vettel: brak czasu - pośrednie nowe
Hulkenberg: brak czasu - miękkie używane

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×