Nice Cup: Żupiński wygrał po świetnej szarży. Kopeć-Sobczyński najlepszy w klasie GTR (relacja)

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Zawodnicy Wybrzeża w akcji.
WP SportoweFakty / Grzegorz Jarosz / Zawodnicy Wybrzeża w akcji.
zdjęcie autora artykułu

Karol Żupiński wygrał rywalizację w klasie Jawa 500cc 2V w V rundzie Nice Cup, która została rozegrana w środę na Motoarenie w Toruniu. W zmaganiach zawodników startujących na silnikach GTR najlepszy okazał się z kolei Igor Kopeć-Sobczyński.

Podczas turnieju w Toruniu młodzi zawodnicy rywalizowali w różnych klasach sprzętowych. Główna część zawodów dotyczyła klasy Jawa 500cc 2V. Żużlowcom startującym w tej grupie sprzęt dostarczyli organizatorzy - każdy otrzymał bezpłatnie dwuzaworowy silnik Jawa 500cc, oponę Deli Tire oraz olej Fuchs Silkolene.

Oprócz zmagań na silnikach Jawa, odbywały się wyścigi pokazowe w klasie GTR oraz 250cc. W pierwszej z grup triumfował bezbłędny Igor Kopeć-Sobczyński, który wygrał swoje wszystkie biegi. Pechowo zakończyły się zmagania na silnikach GTR dla Mateusza Jagły, który w swoim drugim biegu, jadąc na końcu stawki, zanotował upadek, po którym został odwieziony do toruńskiego szpitala.

Wypadków nie brakowało także w głównym turnieju, lecz na całe szczęście kolizje kończyły się tylko siniakami. W rywalizacji w klasie Jawa 500cc 2V wygrał ostatecznie Karol Żupiński, który popisał się świetnym atakiem w wyścigu finałowym. W decydującej gonitwie żużlowiec Zdunek Wybrzeża Gdańsk jechał początkowo na końcu stawku, jednak po znakomitej szarży na drugim łuku pierwszego okrążenia przedarł się na prowadzenie. Zgodnie z regulaminem, za zwycięstwo w finale przypadły mu cztery punkty. Pozostali zawodnicy ścigający się w ostatniej gonitwie zdobyli kolejno trzy, dwa i jedno oczko.

Kolejna runda zmagań w ramach Nice Cup zostanie rozegrana 12 września. Tego dnia żużlowcy będą rywalizowali na torze w Bydgoszczy.

Klasa Jawa 500cc 2V:

1. Karol Żupiński (Zdunek Wybrzeże Gdańsk) - 15 (3,2,3,3,4) + 1. miejsce w finale 2. Piotr Pióro (Arge Speedway Wanda Kraków) - 9 (2,3,w,1,3) + 2. miejsce w finale 3. Bartłomiej Kowalski (Arge Speedway Wanda Kraków) - 11 (2,2,2,3,2) + 3. miejsce w finale 4. Jarosław Krzywosz (Stal-Met Kolejarz Opole) - 7 (2,3,w,1,1) + 4. miejsce w finale 5. Marcin Turowski (Zdunek Wybrzeże Gdańsk) - 10 (3,2,2,3) 6. Elvis Avgucevics (Lokomotiv Daugavpils) - 7 (w,3,3,1) 7. Aureliusz Bieliński (Zdunek Wybrzeże Gdańsk) - 6 (3,1,d,2) 8. Mateusz Błażykowski (Orzeł Łódź) - 6 (1,1,2,2) 9. Kamil Kiełbasa (Arge Speedway Wanda Kraków) - 4 (0,1,3,0) 10. Tomasz Orwat (Polonia Bydgoszcz) - 4 (1,0,1,2) 11. Aleks Rydlewski (Get Well Toruń) - 2 (1,0,1,0) 12. Mateusz Adamczewski (Naturalna Medycyna PSŻ Poznań) - 1 (1) 13. Maciej Kuromonow (Speed Car Motor Lublin) - 0 (0,0,0,0)

Bieg po biegu: 1. Bieliński, Kowalski, Błażykowski, Kiełbasa 2. Turowski, Pióro, Rydlewski, Kuromonow 3. Żupiński, Krzywosz, Orwat, Avgucevics (w/u) 4. Avgucevics, Turowski, Błażykowski, Kuromonow 5. Krzywosz, Żupiński, Kiełbasa, Rydlewski 6. Pióro, Kowalski, Bieliński, Orwat 7. Żupiński, Błażykowski, Rydlewski, Bieliński (d2) 8. Kiełbasa, Kowalski, Orwat, Kuromonow 9. Avgucevics, Turowski, Adamczewski (Krzywosz - w/2min), Pióro (w/u) 10. Żupiński, Orwat, Pióro, Kuromonow 11. Turowski, Bieliński, Krzywosz, Kiełbasa 12. Kowalski, Błażykowski, Avgucevics, Rydlewski

Półfinały: 13. Pióro, Żupiński, Błażykowski, Avgucevics (d4) 14. Kowalski, Krzywosz, Turowski, Bieliński

Finał:  15. Żupiński, Pióro, Kowalski, Krzywosz

Klasa GTR: 1.

Igor Kopeć-Sobczyński (Get Well Toruń) - 12 (3,3,3,3) 2. Marcin Kościelski (Get Well Toruń) - 8 (2,2,2,2) 3. Szymon Szlauderbach (Fogo Unia Leszno) - 4 (1,1,1,1) 4. Mateusz Jagła (Polonia Bydgoszcz) - 0 (0,w)

Bieg po biegu: 1. Kopeć-Sobczyński, Kościelski, Szlauderbach, Jagła 2. Kopeć-Sobczyński, Kościelski, Szlauderbach, Jagła (w/u) 3. Kopeć-Sobczyński, Kościelski, Szlauderbach 4. Kopeć-Sobczyński, Kościelski, Szlauderbach

ZOBACZ WIDEO Wykluczenie Ljunga i atomowy Zagar. Zobacz skrót meczu Dackarna - Smederna [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Źródło artykułu: